„Sudarius sutartį nėra galimybės gauti indėlio sutarties elektroninio varianto ar kito raštiško įrodymo, kad indėlio sutartis sudaryta“, - mano banke indėlį pasidėjęs vyras.

Jis sako norintis turėti banko atstovo pasirašytą dokumentą, kuris būtų įrodymu, kad indėlis buvo padėtas, nes jei dokumentas nepasirašytas – kokia jo galia?

„Paklausus dėl to, kokiu būdu galėsiu po kurio laiko įrodyti, kad turėjau indėlį banke, banko atstovas patikino, kad viskas tvarkoje, informacija yra jų sistemoje. Taip, bet informaciją turi turėti abi pusės, ne tik viena“, - laikėsi nuomonės jis.

Bankas klientui pasiūlė alternatyvą: pasirašytą sutartį apie sudarytą indėlį pateiks, tačiau tai kainuos 15 eurų.

„Naudojantis tokiu pasiūlymu neliktų naudojimosi internetine bankininkyste privalumo“, - apgailestavo banko klientas.

DnB banko atstovė spaudai patvirtino, kad bankas iš tiesų popierinių sutarčių dėl sudarytų indėlių nemokamai klientams neišduoda.

„Jei klientas indėlio sutartį sudarė internetu, šio indėlio sutartį jis gali matyti tik interneto banke, kur jis gali ją ir atsispausdinti pats. Šis dokumentas turės tokią pačią galią kaip ir popierinė pažyma išduota banko skyriuje. Jei klientas pageidauja gauti patvirtinimą, kad jis yra sudaręs indėlio sutartį interneto banke, banko skyriuje galima būtų išduoti šį faktą patvirtinančią pažymą. Šios pažymos kaina 15 eurų“, - komentavo DnB banko atstovė Rasa Petruškevičiūtė.

Šiuo metu palūkanos už metinius terminuotus indėlius eurais trijuose didžiuosiuose Lietuvos bankuose, kurių vienas - DnB - yra nulinės.

Lietuvos bankas siūlo skaityti sutartį

Lietuvos bankas, įsigilinęs į banko kliento paklausimą, pirmiausia ragina atkreipti dėmesį į su banku sudarytą sutartį internetu.

„Vadovaujantis Civiliniu kodeksu, banko indėlio sutartis turi būti rašytinė, o rašytine sutarties forma pripažįstama indėlininko knygelė arba kitoks banko išduotas dokumentas. Įstatyme numatyta, kad rašytinės formos nesilaikymas banko indėlio sutartį daro negaliojančia. Įprastai tiek klientų identifikavimo, tiek dokumentų pasirašymo tvarka būna apibrėžta bankų paslaugų teikimo taisyklėse arba sąlygose – tokiu būdu bankai ir klientai susitaria, kokius dokumentus šalys susitaria prilyginti rašytinei formai“, - komentavo Lietuvos banko Finansinių paslaugų ginčų nagrinėjimo skyriaus viršininkė Eglė Lukošienė.

Pasak jos, šiuo atveju svarbu pažymėti, kad tokiose taisyklėse bankai dažniausiai nurodo, kad naudojantis elektroninėmis mokėjimo priemonėmis patvirtinti dokumentai turi tokią pačią teisinę galią, kaip ir pasirašyti ranka, tad laikytina, kad dokumentas yra sudarytas rašytine forma ir kliento pasirašytas.

„Žinoma, neatmestina galimybė, kad siekiant tretiesiems asmenims įrodyti banko indėlio sutarties sudarymo faktą, tam tikrais atvejais, jeigu yra neįmanoma sutarties pateikti elektroniniu būdu, gali nepakakti tiesiog spausdintų, vartotojo ar banko atstovų parašais nepatvirtintų elektroniniu būdu sudarytos sutarties kopijų“, - pabrėžė E. Lukošienė.

Lietuvos banko specialistė nurodo, kad Vartotojų teisių apsaugos įstatymas suteikia teisę vartotojui reikalauti, kad bet kokia su sutartimi susijusi informacija jam būtų pateikta popieriuje, tačiau pagal Civilinį kodeksą numatyta, kad klientas apmoka už banko suteiktas paslaugas ir atliktas operacijas banko sąskaitos sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

„Todėl kiekvienu konkrečiu atveju siekiant įvertinti banko taikomo mokesčio pagrįstumą visų pirma būtina vadovautis banko sąskaitos sutarties nuostatomis“, - apibendrino ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (287)