aA
Pasirodžius informacijai, kad netrukus naujai registruojamų taršių automobilių savininkams gali tekti patuštinti kišenes, staigmenų gali sulaukti ir žemės ūkio technikos savininkai. Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika DELFI tvirtino, kad seniau įsigytai žemės ūkio technikai taršos mokesčio taikyti neplanuojama, tačiau naujai registruotai technikai uodegos išsukti gali ir nepavykti. Tiesa, kol kas, anot jo, tai diskusijų klausimas.
© DELFI / Andrius Ufartas

Gali tekti patuštinti kišenes

Nors dar praėjusią savaitę žiniasklaidoje buvo pasirodžiusi informacija, kad žemės ūkio technika taršos mokesčiu apmokestinta nebus, DELFI susisiekus su aplinkos ministru K. Mažeika, šis pateikė kiek kitokią informaciją.

Ministras ramino, kad mokėti mokestį tiems, kurie žemės ūkio techniką turi įsigiję seniau, tikrai nereikės, tačiau kalbant apie taršią naujai registruotą techniką – gali būti visko.

„Naujai registruotiems, ypatingai galingiems ar taršiems, pirmą kartą registruotiems Lietuvoje, galėtų būti taikomas (mokestis – DELFI), bet esamiems, vertinant pagal žemės ūkio konkurencingumą, pagal Europos Sąjungos išmokų netolygumą, tas mokestis, manome, būtų nesąžiningas“, – apie planuojamus mokesčius sakė jis.

Paklaustas, kodėl nuspręsta neapmokestinti seniau įsigytos technikos, jis aiškino, kad ji yra naudojama tiesioginiam darbui – žemės dirbimui, už ką vėliau yra sumokami mokesčiai nuo pajamų ir žemės ūkio produkcijos, todėl tai, anot jo, būtų nesąžininga.

Kęstutis Mažeika
Kęstutis Mažeika
© DELFI / Karolina Pansevič

Ar iš tiesų tarši naujai registruota žemės ūkio technika bus apmokestina – kol kas lieka neaišku. Pasak ministro, kol kas vis dar vyksta diskusijos.

„Mokestis galėtų būti taikomas naujai registruotiems, ypatingai, naudotai technikai pervežtai iš užsienio, kurios atsisako užsieniečiai, tai lygiai taip pat, kaip su naudotais automobiliais, galėtų būti pirmai registracijai tam tikras mokestis.

Turėtume orientuotis į parko atnaujinimą , o ne senos technikos įsigijimą, todėl manome, kad tai galėtų būti dėl motyvacijos, dėl taršos mažinimo, kad prisidėtų visi, tiek žemės ūkio technikos naudotojai“, – svarstė K. Mažeika.

Kaip mokestis galėtų atrodyti ir kiek už jį tektų pakloti žemės ūkio technikos savininkams, pasak jo, kol kas dar neaišku.

„Turėtume išdiskutuoti, ar tai būtų vienkartinis mokestis, ar kasmetinis, pririštas prie transporto priemonės techninės priežiūros“, – teigė ministras.

DELFI susisiekė ir su Žemės ūkio ministerija, tačiau jos atstovai patikino, kad šiuo metu vyksta intensyvios diskusijos, tad papildomų komentarų institucija pateikti negalinti.

Kelia klausimų

Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos prezidentas Petras Puskunigis aiškino, kad jeigu visgi būtų nuspręsta apmokestinti taršią žemės ūkio techniką, tai, jo teigimu, jau būtų perteklinis mokestis.

Taršaus transporto mokestis – ne tik lengviesiems automobiliams
© DELFI / Andrius Ufartas

„Mokesčių ir taip užtenka. Vis tiek reikėtų pasižiūrėti, kaip yra Europoje, kitose šalyse“, – DELFI sakė jis ir teigė pasakyti, kokį poveikį toks apmokestinimas galėtų turėti, šiandien negalintis.

„Išvis daugelyje ūkių yra sezoniškumas, tai jei už visus metus mokėti reikėtų, tai čia būtų per daug.

Nauja žemės ūkio technika nėra tarši. Dėl to žemdirbiai ir investuoja į ją. Technika atitinka visus reikalavimus ES. Aišku, jei yra kokios senienos, tai jos neatitiks, bet šiaip mūsų turima technika atitinka visus reikalavimus, nes kitaip yra neleidžiama ją įsivežti“, – aiškino P. Puskunigis ir lygino, kad kai kuri nauja žemės ūkio technika anglies dioksido į aplinką išmeta mažiau nei kai kurie lengvieji automobiliai.

Mauricas: galime nusipjauti šaką, ant kurios sėdime

Esminis klausimas, į kurį turi būti pateiktas aiškus atsakymas, kaip tikino „Luminor“ banko ekonomistas Žygimantas Mauricas, yra susijęs su tuo, ar mokesčio įvedimas ilgainiui pakeistų gyventojų elgseną taip, kad dėl to ateityje sumažėtų tarša, kurią sukuria transporto priemonės.

„Jeigu elgsenos nepakeis, o, tikėtina, kad apmokestinus žemės ūkio techniką, nepakeis, nes tai yra darbo įrankis, kapitalas, galima sakyti, tai tokio mokesčio tikslingumas yra svarstytinas.

Tada kyla įtarimas, kad tikslas yra ne mažinti taršą, o surinkti pinigus į biudžetą“, – svarstė ekonomistas.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© DELFI / Karolina Pansevič

Jo teigimu, kai kalba sukasi apie darbo priemonių apmokestinimą, reikia būti labai atsargiems.

„Galima nusipjauti šaką, ant kurios patys sėdime.

Galbūt būtų tikslingiau naikinti dalį mokestinių išimčių, kurios yra taikomos, tarkime, kalbant apie žymėtą dyzeliną, o ne užsiimti naujo dviračio išradimu ir kurti papildomus mokesčius“, – sakė jis.

Bendrai kalbant, kaip aiškino, jei valstybė nori kažką keisti, tvarkytis ji turėtų pradėti nuo savo kiemo.

„Apmokestinti gamybos priemonę yra pakankamai rizikingas žingsnis. Tai rodo tam tikrą valdžios blaškymąsi.

Jeigu jau nori apmokestinti, pakeisti kažką, yra viešasis transportas, investuokite ten, ženkliai vėluoja viešųjų pastatų renovacija, apskritai, valstybė nesusitvarko su savo NT, o jo turi labai daug, švaisto energetinius resursus. Visa tai susiję su aplinkos tarša.

Siūlyčiau nesiblaškyti ir tvarkyti savo kiemą, jeigu kalba eina apie komercinį transportą. O jeigu jau tikrai yra noras, skaičiavimai turi būti labai pagrįsti“, – įspėjo jis.

Prasitarė apie naujus mokesčius

DELFI primena, kad vos prieš keletą savaičių premjeras Saulius Skvernelis prasitarė, jog nuo 2020-ųjų šalyje gali būti įvesti nekilnojamo turto ir taršių automobilių mokesčiai.

„Bet kokiu atveju klausimas darbotvarkėje bus, išvengti negalėsime (...). Niekur nedingsime, mes čia rudenį ateisime, nes biudžetas turi ne tiktai išlaidas, kurias mes matome, pritariame ir norime didesnių, bet ir pajamas. Tai norint didinti išlaidas, reikia turėti ir papildomas pajamas“, –Seime sakė S. Skvernelis.

„Turime nekilnojamojo turto mokestį, bet diskusija turbūt neišvengiama, ar jis yra efektyvus, ar teisingas, ar bazė yra tinkama“, – pridūrė S. Skvernelis

Jis pabrėžė, kad nuo kitų metų sausio bus įvestas ir taršių automobilių mokestis.

„Kalbant apie taršius senus automobilius, kuriuos norima įvežti į Lietuvą, kad tai būtų tam tikra finansinė paskata jų neįvežti. Nekalbu apie tai, kuo šiandien naudojamasi, kas yra registruota. Bent pirmasis žingsnis bus, kad Lietuva nebūtų seno automobilių parko importo šalimi, kalbant apie registracijos mokestį, rinkliavą. Kad neapsimokėtų senus taršius automobilius atvežti į Lietuvą “, – teigė S. Skvernelis.

Aplinkos ministerijos kancleris Arminas Mockevičius sakė, kad pradinis mažiausiai taršių automobilių mokestis galėtų būti 20 eurų per metus, tačiau jis didėtų, priklausomai nuo taršos lygio.

Apie taršių automobilių apmokestinimą „Žinių radijo“ laidoje pasisakė ir valstiečių lyderis Ramūnas Karbauskis. Jis pabrėžė, kad taršių automobilių apmokestinimas bus taikomas tik naujai registruojamiems automobiliams.

„Dabar labai daug tuščio šnekėjimo. Galiu patikinti visus Lietuvos žmones, kad jokio bandymo apmokestinti transportą, kurie jau dabar yra nupirkti ir žmonių naudojami, nėra planuojama. Šnekama apie ateitį, naujai įsigyjamus automobilius, apie tai, kaip skatinti automobilių įsigijimą, kurie mažiau terštų“, – laidoje „Pozicija“ sakė R. Karbauskis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
1.7059

Lietuvos vežėjai prognozuoja – laukia didelė krizė (446)

Jau kitais metais vežėjai baiminasi susidursiantys su didžiule krize. Nuo 2020-ųjų vidurio bus...

Lietuvoje mažėja tiek bankų padalinių, tiek bankomatų: gyventojai imasi už galvų, bankai – beria priežastis (531)

Vien per 2019-ųjų I-ąjį pusmetį Lietuvoje savo duris užvėrė 21 bankų ir kredito unijų...

Darbdaviai rado naują būdą įtikti darbuotojams: kas mėnesį prisideda šimtais eurų (96)

12 proc. arba kas aštunta Lietuvoje – toks skaičius įmonių, konsultacijų bendrovės „Korn...

Kraštutinumai kovoje su skurdu: vienus remia 20 metų, kitam duoda 2 eurus (156)

Utenos savivaldybėje yra namų ūkis, socialinę paramą gaunantis nuo 1998 metų, o Vilniaus rajone...

Lietuvių pora, praleidusi naktį gatvėje Kaliningrade: išankstinė rezervacija dar nieko nereiškia (391)

Jei keliaudami ar atostogoms naudojate interneto viešbučių rezervavimo sistemas, nebūkite tikri,...

Top naujienos

Politologas: nors konservatoriai dabar populiariausi, jų laukia sunkiausi rinkimai (186)

Antradienį neeilinės Seimo sesijos metu tvirtinama Vyriausybė sukėlė abejonių konstitucinės...

Lietuvos vežėjai prognozuoja – laukia didelė krizė (446)

Jau kitais metais vežėjai baiminasi susidursiantys su didžiule krize. Nuo 2020-ųjų vidurio bus...

Imperiją sukūręs milijardierius ruošiasi trauktis: žinomiausiai Europos technologijų bendrovei jis parengė staigmenų

Hasso Plattneris net neturėjo savo nuosavo kompiuterio, kai įsteigė savo programinės įrangos...

Dvi taisyklės, kurias turi prisiminti rūke važiuojantis vairuotojas

Per vasarą įpratusiems prie gerų oro sąlygų, giedro dangaus ir sauso asfalto vairuotojams tikra...

Paskaičiavo, kiek kainuoja atostogos Latvijos pajūryje: Lietuvoje teks išleisti beveik dvigubai daugiau

Lietuviai pamėgę Latvijos pajūrio kurortus nebe reikalo: gausu nemokamų, o jei mokamų, tai...

Michaelo Jacksono pritariančiąja vokaliste buvusi Sheryl Crow prisimena mačiusi „išties keistą“ popmuzikos karaliaus elgesį (6)

Sheryl Crow prisiminė per savo darbo su Michaelu Jacksonu metus mačiusi „išties keistų“...

Ulanovas: mūsų tradicijos gilios – būtų fiasko neįveikti grupių etapo (38)

Edgaras Ulanovas – vienas iš penkių Kauno „Žalgirio“ atstovų likusiame Lietuvos krepšinio...

Sinoptikai ragina pasiruošti: trečiadienį šalį merks gausūs lietūs (10)

Ties kontrastingu šaltuoju atmosferos frontu susidaręs vandeningas ciklonas trečiadienio rytą ir...

Skandalingai vizitą Ukrainoje pradėjusi Sara Netanyahu: kas ji? (145)

Dviejų dienų vizitas Ukrainoje Izraelio premjerui Benjaminui Netanyahu prasidėjo ne itin maloniai,...