aA
Delfi skaitytoja Kristina (tapatybė redakcijai žinoma) pasakoja, kad iš anksto nepranešęs bankas užblokavo jos sąskaitą. Prisijungusi prie programėlės ji norėjo atlikti pavedimą, tačiau to negalėjo padaryti, mat, kaip paaiškėjo, nebuvo atnaujinusi savo duomenų. Moteris stebėjosi, kodėl apie tai jai niekas nepranešė ir niekur nerado aiškiai pateiktos tokios informacijos.
Prisijungusi prie banko moteris nustebo: nenurodžius pareigų ir atlyginimo, sąskaitą užblokavo
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Prisijungusi prie banko negalėjo atlikti pavedimo

Pirmadienį prisijungusi prie savo išmaniosios „Swedbank“ programėlės, Kristina ruošėsi atlikti pinigų pavedimą. Tačiau programėlė to atlikti jai neleido, mat vis atsirasdavo užrašas: „pavedimo atlikti iš šios sąskaitos negalima“.

„Nustebau, nes dar tą dieną atlikau mokėjimus bankine kortele, viskas gerai veikė, tačiau kažkodėl mano banko sąskaita per programėlę užblokuota. Niekada gyvenime nesu susidūrusi su tokia situacija ir nedariau jokių veiksmų, kurių pasekmė galėtų būti sąskaitos užblokavimas“, – tikina ji.

Paskambinusi trumpuoju „Swedbank“ numeriu Kristina sužinojo, kad jos sąskaita užblokuota, nes nebuvo atnaujinusi savo duomenų. Konsultantė paaiškino, kad bankas negali užblokuoti kortelės veiklos, bet gali neleisti atlikti bankinių pavedimų, kol klientė nepateikė atnaujintų savo duomenų.

„Konsultantė labai greitai paaiškino, ką turiu padaryti, jog vėl galėčiau atlikti bankinius pavedimus ir dar pokalbio metu atnaujinau savo informaciją, kurios realiai nereikėjo atnaujinti, nes mano asmens kodas ir gimimo data nėra pasikeitę, tačiau turėjau nurodyti, kokias pareigas užimu ir kiek maždaug uždirbu“, – pasakoja pašnekovė.

Visa ši situacija moteriai pasirodė keista: „Kodėl manęs niekas neįspėjo, kad bus panaikinta mano galimybė atlikti bankinius pavedimus, jei aš neatnaujinsiu duomenų? Kodėl iškart prisijungus prie išmaniosios programėlės, man neatėjo pranešimas, kad „Sveiki, Jūsų sąskaita yra užblokuota dėl x priežasties, padarykite x, kad galėtumėte naudotis savo pinigais?“

Moteris tikina pasiteiravusi banko konsultantės, kodėl jos niekas neįspėjo ir kodėl nėra aiškiai pateikta ši informacija. „Ji atsakė, kad tai labai geras klausimas ir bankas dirba, kad klientai būtų informuoti. Kaip ji aiškino, tokia problema susidarė dėl to, kad dauguma žmonių naudoja programėlę, o ne internetinę versiją“, – sako Kristina.

Prisijungusi prie banko moteris nustebo: nenurodžius pareigų ir atlyginimo, sąskaitą užblokavo
© DELFI / Tomas Vinickas

„Swedbank“: klientas informuojamas dar prieš 90 dienų skirtingais kanalais

„Swedbank“ atstovas Ernestas Ramonas pabrėžia, kad klientas visada, dar prieš 90 dienų nuo duomenų atnaujinimo termino pabaigos keliais etapais ir skirtingai kanalais yra informuojamas apie poreikį pateikti būtinus duomenis.

„Informavimas vykdomas įvairiais kanalais, pavyzdžiui, interneto banko žinute, elektroniniu paštu, trumpąja žinute, popieriniais laiškais ir kt., taip siekiant maksimaliai užtikrinti, kad informacija pasiektų klientą“, – tikina jis.

Banko atstovas pažymi, kad informacijos pateikimas bankui yra svarbus dėl kelių priežasčių. Pirma, bankams galioja labai griežti teisiniai reikalavimai, kurie įpareigoja įgyvendinti principą „Pažink savo klientą“. Šio principo įgyvendinimas yra susijęs su tarptautiniais pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos veiksmais. Kaip sako, pasaulyje pastaruoju metu suaktyvėjo įvairios saugumo grėsmės, buvo ir atvejų, kai naudojantis bankų sistemomis buvo finansuojami tokias grėsmes keliantys judėjimai.

„Bankai privalo užtikrinti, kad jų infrastruktūra nesinaudotų piktavaliai ir grėsmę kitiems asmenims keliantys asmenys. Jei bankai šių reikalavimų nesilaikytų, jie gali sulaukti oficialių sankcijų, o užsienio valstybių finansinės įstaigos gali nutraukti bendradarbiavimą su tokiais bankais“, – aiškina „Swedbank“ atstovas.

Turint aktualius duomenis, bankui esą lengviau užtikrinti sąskaitų saugumą, užkirsti kelią neteisėtiems sukčių veiksmams, sustabdyti įtartinas pinigines operacijas ir tokiu būdu neleisti klientui patirti finansinius nuostolius.

Jeigu klientas nepateikia informacijos ar ji yra nepakankamai išsami, bankas gali atsisakyti vykdyti arba sustabdyti kliento piniginių operacijų ar sandorių vykdymą, kadangi to nedarydamas jis pažeistų teisės aktų reikalavimus. Be to, negavus reikiamos informacijos iš kliento, bankas gali svarstyti ir apie dalykinių santykių nutraukimą.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(204 žmonės įvertino)
1.8480

Prekybos vietose niekaip nepavyko sumokėti mokesčių: pardavėjos atsisakė priimti 200 eurų banknotus (129)

Vilnietė Rasa susidūrė su neįprasta situacija. Paskutinę dieną norėjusi susimokėti mokesčius,...

Lietuviai santaupų infliacijai atiduoti nenori: labiausiai linkę investuoti į NT ir nuosavą verslą

Lietuviai iš visų Baltijos šalių gyventojų geriausiai suvokia investavimo prasmę, o pirmenybę...

Netiki oria senatvės pensija iš „Sodros“: arba diržus veržtis reikia dabar, arba nusiteikti dirbti ilgai (130)

Investicijų ekspertai vertina, kad, atsižvelgiant į naujausias tendencijas, senatvėje laukia...

Šventinis maratonas tuština pinigines: patarimai, kaip išvengti per didelių išlaidų

Kalėdinis laikotarpis atneša ne tik džiaugsmo, bet ir galvos skausmo: ką padovanoti artimiesiems?...

D+Aistė Žebrauskienė

3 investavimo pamokos pagal Mauricą: kokių kvailysčių nedaryti ir kaip gauti didžiausią grąžą (6)

„Jeigu mes tiek taupytume ir taip investuotume kaip Švedija, tai galėtume pasikelti savo...

Top naujienos

Buvusio Lietuvos diplomatijos vadovo analizėje – kontroversiškos įžvalgos: ar stumiame Minską į Maskvos glėbį (65)

Buvęs užsienio reikalų ministras, ambasadorius Vygaudas Ušackas perspėjo, kad tik sankcijomis...

Kuo važinėja ministrai: iš tarnybinių taršiausias Kairio, už asmeninį daugiausiai mokėtų Dobrovolska (80)

Jei Lietuvoje būtų įvestas naujas taršos mokestis, 2023 metais daugiausiai už savo asmeninio...

Vairuotojai dalinasi vaizdais iš gatvių: tikriausiai blogiau nei šiandien dar nebuvo

Dar trečiadienio vakarą Lietuvoje prasidėjęs snygis tęsiasi. Kelininkai pluša bandydami nuvalyti...

Floristas Mantas Petruškevičius aptarė Kauno ir Vilniaus egles: viena – gražiausia be konkurencijos, kita pagyrų nesulaukė (85)

Miestų rungtynės dėl gražiausios eglutės prasideda vos šioms sužibus, o didžiausia kova...

Profesorius Šerpytis patarė, ką daryti, padidėjus cholesteroliui: pradėti siūlo nuo mitybos pokyčių (7)

Kuomet kalbama apie cholesterolį , iš pirmo žvilgsnio sveiki jauni žmonės įsivaizduoja, kad ši...

Baltiškoje Valančiūno ir Porzingio kaktomušoje – lietuvio vargai ir prasčiausios rungtynės (5)

Naujojo Orleano „Pelicans“ (6-18) su Jonu Valančiūnu nė iš tolo negalėjo prilygti Lukos...

Statybų revoliucija – jau už kampo: net neįsivaizduojate, iš kokių medžiagų šiandien galima pastatyti namą (25)

Statybų sektorius yra vienas iš aplinkos teršėjų. Kai kurios statybinės medžiagos, jų atliekos...

Įspėja dėl sudėtingų eismo sąlygų visoje Lietuvoje: kelius valyti vos spėjama, kai kur laukia 10 cm sniego sluoksnis nusiteikite spūstims ir vėlavimui (40)

Dėl besitęsiančio snygio, vakarų ir pietvakarių Lietuvoje vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Ekspertai pataria: stiprinamoji vakcina nuo COVID-19 – ko tikėtis ir kaip pasiruošti

Trečia sustiprinančioji vakcinacija nuo COVID-19 kelia nemažai klausimų. Kodėl jos reikia?...

Dramatiškoje rungtynių atomazgoje Indianapolyje „Pacers“ su Saboniu nepasinaudojo varžovų dovanėle (1)

Taiklūs varžovo lyderio baudos metimai paskutinėmis sekundėmis nulėmė, kad Indianos „Pacers“...