Boikoto iniciatoriai ragina žmones į didžiuosius prekybos centrus neiti gegužės 10-12 dienomis. Taip esą išreiškiamas protestas prieš akivaizdžiai pakilusias kainas. Žmonės raginami pirkti mažose parduotuvėse, turguje ar pas vadinamąsias bobutes, kurios prekiauja viešose vietose.

"Būkime vieningi, neikime ir nepirkime", - jau kone savaitę ir šiandien socialiniuose tinkluose ragino boikoto organizatoriai.

Klaipėdoje pastebi mažiau pirkėjų

Klaipėdoje daugelyje didžiųjų prekybos tinklų antradienio dieną buvo akivaizdu, kad pirkėjų yra gerokai mažiau nei įprasta.

M. Mažvydo alėjoje veikiančiame prekybos centre „IKI“, kur per pietų pertrauką nusidriekdavo didžiulės žmonių eilės, nes darbuotojai iš greta esančių biurų ateidavo nusipirkti ko nors užkąsti, antradienį apie 12.30 val. šmirinėjo vos vienas kitas žmogus. Prie kasų eilių taip pat nebuvo.

Klaipėdos „Akropolyje“, kur veikia didžiausia uostamiestyje „Maxima“, žmonių antradienio popietę taip pat buvo mažai, o automobilių stovėjimo aikštelė – apytuštė.

Vaikštant po „Maximą“, susidarė įspūdis, jog prekybos centro darbuotojų, dėliojančių prekes į lentynas, yra daugiau nei pirkėjų.

Iš maždaug 30 „Maximos“ kasų veikė mažiau nei trečdalis, jose eilėje vidutiniškai stovėjo po tris žmones.

„Iš ryto žmonių buvo dar mažiau, dirbo vos dvi kasininkės, kurios taip pat neturėjo, ką veikti. Panašu, kad žmonės tikrai susivienijo ir dauguma jų nusprendė tas tris dienas neiti į prekybos centrus.

Kita vertus, gal žmonių srautams įtakos turi ir oras, nes jis geras, todėl tie, kas gali, važiuoja prie jūros, o ne eina į prekybos centrą. Praėjusią savaitę tokiu metu žmonių buvo gerokai daugiau“, – pasakojo Klaipėdos „Akropolyje“ esančioje nedidelėje prekybos vietoje dirbanti moteris.

Klaipėdos prekybos centro BIG „Maximoje“ žmonių per pietų pertrauka taip pat buvo tik vienas kitas.

Didžiausioje Klaipėdoje „Norfos“ parduotuvėje vaikštinėjančius klientus buvo galima suskaičiuoti ant rankų pirštų. Daugiausia jų buvo garbaus amžiaus žmonės.

Panašu, jog prie boikoto prisijungė ne tik didžiųjų Lietuvos miestų, bet ir mažesnių miestelių gyventojai. „Anksčiau „Maximoje“, esančioje prie autobusų stoties, per pietų pertrauką buvo sunku prasibrauti tarp žmonių, o šiandien ir automobilių stovėjimo aikštelė tuščia, ir žmonių – vos vienas kitas“, – pasakojo Gargžduose dirbanti Kristina.

Šiame mieste daugiau žmonių buvo po rekonstrukcijos atsidariusiame „IKI“ prekybos centre. „Jame taikomos didelės nuolaidos, be to, žmonės atėjo pasmalsauti, kaip parduotuvė atrodo po remonto. Tačiau pirkėjų taip pat nėra daug“, – konstatavo pašnekovė.

Ji pastebėjo, jog pirmadienio vakarą prekybos centruose buvo gerokai daugiau žmonių, o pirkinių krepšiai buvo dideli ir pilni.

„Tačiau keista buvo tai, kad lentynos prekybos centruose buvo beveik tuščios. Pavyzdžiui, Klaipėdos „Rimi“, kuri yra Šiaurės prospekte, nebuvo nei agurkų, nei kitų produktų, kurių ieškojau. Susidarė įspūdis, kad prekybos centrai specialiai „išvalė“ lentynas, kad žmonės negalėtų apsipirkti pirmadienį ir ateitų antradienį“, – sąmokslą įžvelgė pašnekovė.

Vilniuje jokių pokyčių

Tuo metu DELFI skaitytojas Domantas, apsilankęs sostinės trijose parduotuvėse („Maxima“ Mindaugo g., „Iki“ Mindaugo g. ir „Maxima“ Gedimino pr.) teigė nematę jokio skirtumo nuo įprastinės dienos - apie pietus parduotuvėse vaikštinėjo savaitės viduriui įprastas pirkėjų skaičius.

„Akcijoje dalyvauja apie 1 tūkst. žmonių, tai, manau, bendrame sraute jų yra mažai“, - kalbėjo jis.

DELFI primena, kad šeštadienį prekybos tinklas „Maxima“ visoje Lietuvoje organizuoja didžiulę akciją, kurios metu kelioms dešimtims prekių grupių taikys 20-40 proc. nuolaidas. Tačiau prekybos tinklas tvirtina, kad šios nuolaidos nėra susijusios su socialiniuose tinkluose kilusia pasipiktinimo banga.

Šiokį tokį poveikį jaučia

Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė pripažįsta, kad jaučiamas šioks toks akcijos poveikis.

„Gerbiame tiek prie akcijos prisidėjusių, tiek prie jos neprisidėjusių žmonių laisvą apsisprendimą ir teisę tokiu būdu reikšti savo pilietinę poziciją, todėl susilaikome nuo bet kokio pobūdžio šios akcijos vertinimų ar apibendrinimų. Remdamiesi tik objektyviais duomenimis, kurie, pabrėžiame, yra labai preliminarūs, išties pastebime šiokį tokį klientų srauto parduotuvėse persiskirstymą“, - komentare DELFI tvirtino ji.

Pasak R. Saulytės, į kai kurias „Maxima“ parduotuves šiandien pirmoje dienos pusėje užsuko mažiau žmonių, kitose gi priešingai klientų srautas nedaug išaugo ar išliko stabilus.

„Tačiau dar neturime visos dienos duomenų. Galbūt dalis klientų į parduotuves apsipirkti užsuks vakarop. Pirmoje dienos pusėje bendras nupirktas produktų kiekis taip pat išliko labai panašus, svyravo tik atskirų produktų pardavimai.

Tačiau tai įprastas kasdienis reiškinys, labiausiai veikiamas orų ar specialių pasiūlymų – tądien teikiamų nuolaidų, akcijų. Vis tik didžiojoje dalyje savo tinklo parduotuvių didesnių pokyčių nepastebėjome. Tad įvardinti priežastis, kurios galėjo įtakoti klientų srautų kai kuriose parduotuvėse persiskirstymą ar tam tikrų atskirų produktų pardavimų svyravimą kol kas yra sudėtinga“, - sakė ji.

Svarbiausias laikotarpis buvo iki akcijos

Apie 100 tūkst. feisbuko vartotojų suvienijęs ir akciją „Neikim į parduotuves 3 dienas” Lietuvoje organizavęs Karolis Ramoška teigė, kad akcija daugiau naudos davė laikotarpiu iki akcijos nei pats akcijos laikotarpis.

„Sunku įvertinti ir tiksliais skaičiais mes kalbėti negalime (kiek žmonių iš tiesų neina į parduotuves – red.). Čia galėtų tik parduotuvės pasakyti, peržiūrėję apyvartas“, - komentavo pašnekovas.

K. Ramoška pabrėžė, kad pagrindinis akcijos tikslas buvo atkreipti visuomenės dėmesį į kainas ir parodyti, kad žmonėms rūpi šie klausimai.

„Kainų tema yra tikrai aktuali ir jos yra neproporcingai didelės“, - savo nuomone dalijosi akcijos iniciatorius. Jis teigė įsitikinęs, kad ateityje taip pat bus panašių pilietinių iniciatyvų.

„Ką matau komentaruose, socialiniuose tinkluose, žmones labai papiktino „Maximos“ akcija gegužės 14 d., kai bus taikomos 40 proc., nes žmonės tai suprato, kaip šuniui numestą kaulą – suvalgykite ir vėl būkite ramūs“, - savo pastebėjimais dalijosi akcijos organizatorius.

Pasiteiravus, ar K. Ramoška jaučia, kad akcija atkreipė politikų ir prekybininkų dėmesį dėl piliečių pasipiktinimo, teigė, kad ji tikrai buvo: „Kai toks žmonių kiekis prisijungęs ir apie tai kalbama viešai, tai tikrai buvo tema Nr. 1 Lietuvoje“.

DELFI primena, kad penktadienį „Maximos“ prekybos tinklas buvo paskelbęs, kad kreipsis į VSD, jog šis ištirtų, ar diskusijos apie prekių kainas nėra parankios Kremliui. Tiesa, po kelių valandų mažmeninės prekybos tinklo atstovai pranešė, kad į VSD nebesikreips.

Paklaustas, kaip K. Ramoškai kilo mintis suburti lietuvius į akciją, kurios metu tris dienas nebūtų einama į parduotuves, jis teigė, kad mintis kilo po paties apsilankymo Lenkijoje.

„Mintis kilo pačiam nuvykus į Lenkiją, pamačius kainas, kurios Lietuvoje tuomet pasirodė absurdiškos, grįžęs pasisakiau feisbuke, o po kelių dienų atsirado grupė, kurioje buvo raginama neiti į parduotuves, o aš sukūriau renginį ir paraginau žmones jungtis“, - akcijos priešistorę prisiminė pašnekovas.

Klientai apsipirko vakar?

Prekybos tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė teigė, kad antradienį per pirmąją dienos pusę didesnių pokyčių pirkėjų elgsenoje parduotuvių darbuotojai nepastebėjo.

„Realiai tai tik pirma diena ir ji dar nepasibaigusi. Taigi, kol kas bent jau iš vidinių duomenų, tai, ką mes matome pakalbėję su parduotuvių darbuotojais, matome, jokio pokyčio nėra. Bet, žinote, dar visas vakaras laukia, tad realiai kaip įvyko ta pirma diena ir ar buvo kažkokie pokyčiai, galėtume pakomentuoti tik rytoj ryte, kai turėsime visos dienos rezultatus. Juk rytas būna vienoks, o vakaras, kai daug daugiau pirkėjų – kitoks. Vis dėlto dabar pokyčių ar sumažėjimo nesimato“, – DELFI sakė B. Čaikauskaitė.

„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis teigė kol kas apie viso tinklo rezultatus negalintis pasakyti išsamesnių prekybos duomenų, tačiau kai kurie pokyčiai buvo pastebėti.

„Kiek apskambinau kelias parduotuves Vilniuje, tai iš tikrųjų darbuotojai pastebima, kad pirkėjų kiek mažiau. Kita vertus, vakar buvo jų buvo antplūdis, nes fiksuoti pardavimai buvo apie 20 proc. didesni nei įprastai”, – sakė D. Ryliškis.

„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė taip pat teigė, kad šiandieninės prekybos rezultatus plačiau galės pakomentuoti rytoj, kai bendrovė turės visus duomenis.

„Jie „subyra“ vakare, nes didžiausias apsipirkimas vyksta nuo 17 val. Tad šiuo metu nelabai galėčiau ką komentuoti. O darbuotojų įspūdžiai tokie, kad pokyčio nesijaučia. Vis dėlto šiandieną galėsiu pakomentuoti tik rytoj, bet kad vakar į parduotuves atėjo daugiau pirkėjų – tai tiesa“, – sakė G. Bielskytė.

Galerijoje - nuotraukos iš Vilniaus parduotuvių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3518)