Dalies grožio paslaugų tiekėjų kainos gali mažėti, pritaria Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė Jolanta Mačiulienė. Tuo metu Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė savo srityje tokios galimybės teigia nematanti.
Statistikos departamento duomenimis, 2015 metais kavinių ir grožio salonų paslaugos vidutiniškai brango 6 proc.
Priežastis, pasak ekonomisto, paprasta – kainoms augant greičiau nei pajamoms, vartotojai pradeda tų prekių ar paslaugų vartoti mažiau, o tai ilgainiui verčia paslaugų teikėjus mažinti įkainius.
Galėtų pigti „vidutinės klasės“ grožio paslaugos
Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė J. Mačiulienė sako pastebinti, kad euro įvedimas turėjo įtakos žmonių vartojimui, taip pat ir grožio paslaugų srityje. Nors asociacijos nariai yra pasirašę Geros verslo praktikos memorandumą, kuriuo pasižadėjo dirbtinai nedidinti kainų, kontroliuoti jų, pasak pašnekovės, neįmanoma.
Anot J. Mačiulienės, jos kolegos iš Rygos pasakojo, kad Latvijoje įvedus eurą kurį laiką buvo pastebimas sąstingis, žmonės pradėjo baidytis kainų. Tačiau galiausiai rinka padarė savo, taip pat vyksta ir Lietuvoje.
„Žmonės pastebėjo, kas išlaikė stabilias kainas, o kas jas pakėlė. Pakėlusieji kainas turbūt jaučia, kad prarado dalį klientų ir juos galbūt norės susigrąžinti vykdydami kažkokias akcijas. Paslaugų pigimo galima tikėtis vidutinės klasės grožio paslaugas teikiančių įmonių kainyne. Pigiausias paslaugas teikiančių kirpyklų įkainiai taip pat ūgtelėjo. Tačiau tenka bendrauti su kirpėjais iš mažesnių miestelių ir jie sako, kad savo kainų negali kelti, nes praras paskutinius klientus, kurių ir taip nedaug turi“, – pažymi J. Mačiulienė.
Kainos kavinėse galėtų ir paaugti
„Sunku būtų patikėti, kad latvių ar estų restoranams, kavinėms teko nuleidinėti kainas“, – sako Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė E. Šiškauskienė. Jos teigimu, Lietuvoje klientų sumažėjimo kavinėse pirmaisiais metais po euro įvedimo tikrai nepastebėta, tendencingo kainų augimo – taip pat, o naujos kavinės atsidaro viena po kitos.
Pasak pašnekovės, pagrindo manyti, kad patiekalų kainos restoranuose ir kavinėse galėtų atpigti, nėra, tačiau galėtų nutikti priešingai. Dabar populiaru naudoti vietinius, ekologiškus produktus, o jų naudojimas galėtų dar ir padidinti patiekalų kainas.
Norint, kad patiekalų kaina būtų mažesnė, pasak pašnekovės, turėtų būti persvarstytas maisto produktų pridėtinės vertės mokesčio ir darbuotojų atlyginimų mokesčių dydžiai.