aA
85-erių banko klientė nesupranta reikalavimo per karantiną atvykti į banko skyrių užpildyti klausimyno. Moters dukra papasakojo apie situaciją, kurioje atsidūrė ne tik jos mama, bet galimai ir daugiau vyresnio amžiaus Lietuvos gyventojų.
Eurų rinkiniai
Eurų rinkiniai
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Iš banko gavo kelis laiškus atvykti

Vilmos mamai – 85-eri, ji jau daug metų gauna pensiją į „Swedbank“ sąskaitą, niekada nesinaudojo internetine bankininkyste ir iš šios sąskaitos niekada neatlieka jokių mokėjimų, tik kas mėnesį su mokėjimo kortele bankomate išsiima pensiją einamiesiems reikalams.

Vieną dieną prieš Kalėdas ji gavo laišką iš banko, kad iki vasario 12 d. privalo atvykti ir užpildyti kliento klausimyną, remiantis principu „Pažink savo klientą“.

„Lyg dar nespėjo pažinti per 20 metų ir lyg nebuvo apklausę jau anksčiau. Kvaila tvarka, bet gal būtų galima pabandyti ją suprasti, jei ne šiuo metu siautėjanti pandemija ir paskelbtas karantinas. Mano mama turi ligų, taigi priklauso labiausiai pažeidžiamai gyventojų grupei.

Pirmojo karantino metu ir po jo tokiems žmonėms buvo rekomenduojama nesilankyti žmonių susibūrimo vietose: parduotuvėse, vaistinėse, bažnyčiose, vengti viešojo transporto, o dabar bankas liepia jai asmeniškai atvykti į banko padalinį ir užpildyti kažkokį klausimyną iki konkrečios datos“, – piktinasi Vilma.

Moteris pasidomėjo, kas bus, jei mama neatvyks ir neužpildys šio klausimyno iki nurodytos datos. Anot jos, „Swedbank“ interneto svetainėje aiškiai nurodyta, kad „laiku neužpildžius ir mums nepateikus Kliento klausimyno fiziniams asmenims, negalėsime Jums teikti dalies ar visų paslaugų. Tai reiškia, kad Jums gali būti taikomi apribojimai, naudojantis banko sąskaita, mokėjimo kortele(-ėmis), „Swedbank“ interneto banku ir išmaniąja programėle, taip pat Jums gali būti nebeteikiamos kitos paslaugos.“

Kitaip tariant, į banką karantino metu neatvykęs garbaus amžiaus žmogus nebegalės gauti jam priklausančios pensijos, nes bus pritaikyti apribojimai jo mokėjimo kortelei, pažymi ji.

Per karantiną sulaukusi raginimo atvykti į banką senolė atsidūrė nežinioje: ar ji galės toliau gauti pensiją
© DELFI / Andrius Ufartas

Po Naujųjų metų pensinio moteris iš banko sulaukė jau antro laiško su perspėjimu.

Laiškus gavo ir daugiau vyresnio amžiaus žmonių

„Kreipiausi į banką elektroniniu paštu, kadangi mano mama elektroniniu paštu pati nesinaudoja. Prašiau atsižvelgti į situaciją ir mamai leisti atsakyti į klausimus telefonu arba atidėti nustatytą terminą. Gavau atsakymą, kad klientė pati turi paskambinti trumpuoju numeriu 1884“, – pasakoja moters dukra.

Paskambinus į banką, atsiliepusi konsultantė pranešė, kad telefonu atsakyti į klausimus neįmanoma, todėl moteris turi asmeniškai atvykti į banką.

Priminus jai apie šiuo metu galiojantį karantiną, konsultantė atsakė, kad galima užpildyti klausimyną ir pasibaigus jam, t. y. po laiške nurodytos datos, tačiau moters duomenų neužsirašė.

Ji su dukra liko nesupratusios, ar būtina užpildyti klausimyną iki nurodytos datos, kas bus vėliau, jei to nepadarys, ar gali tikėti telefonu atsiliepusios konsultantės žodžiais ir kas atsakys, jei ji pasirodys buvusi neteisi.

„Kodėl siunčiami laiškai vyresnio amžiaus klientams su konkrečiai nurodyta data, jei neva galima užpildyti klausimyną ir vėliau? Jei konsultantė buvo teisi, kodėl to paties parašyti negalėjo į mano elektroninį laišką atsakiusi kita konsultantė?“ – klausia Vilma.

Pašnekovė atkreipė dėmesį, kad į tokią situaciją pateko ne tik jos mama. Lygiai tokių pat raginimų užpildyti klausimyną sulaukė ir 80-ies metų ribą peržengusi Vilmos draugės mama.

„Moteris praėjusiais metais patyrė sudėtingą operaciją, po kurios kelis mėnesius balansavo tarp gyvybės ir mirties. Šiaip ne tai išsikapstė. Ir sulaukė reikalavimo atvykti į banko padalinį. Tik jai nustatytas dviem savaitėmis vėlesnis terminas vasario pabaigoje.

Ar minėto klausimyno užpildymas yra tikrai tas neišvengiamai būtinas reikalas, dėl kurio žmogus, priklausantis rizikos grupei tiek dėl amžiaus, tiek dėl ligų, privalėtų karantino metu atvykti į banko padalinį asmeniškai. O jei tikrai bus galima atvykti ir klausimyną užpildyti vėliau, kodėl jiems yra siuntinėjami laiškai su konkrečiai nurodyta data? Kam tokiais veiksmais terorizuoti garbaus amžiaus žmones ir kelti jiems papildomą stresą?“ – pažymi Vilma.

Per karantiną sulaukusi raginimo atvykti į banką senolė atsidūrė nežinioje: ar ji galės toliau gauti pensiją
© DELFI / Andrius Ufartas

„Swedbank“: neskatiname klientų atvykti į banką

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius tikina, kad reaguodamas į dėl pandemijos susidariusią situaciją, bankas rūpinasi gyventojų, darbuotojų ir visos visuomenės saugumu, todėl esą neskatina klientų vykti į padalinį užpildyti asmeninių duomenų klausimyno.

„Klientams, kurie nesinaudoja el. bankininkyste, siūlomos alternatyvos, pavyzdžiui, klausimyną užpildyti telefonu arba nukelti klausimyno užpildymo terminą. Tačiau bet kokiu atveju tikimės klientų bendradarbiavimo – kviečiame skambinti į banką telefonu 1884, pokalbio metu turi kalbėti mūsų klientas, o ne įgaliotas asmuo ar kitaip susijęs asmuo“, – pažymi jis.

„Swedbank“ atstovas sako suprantantis pagyvenusių žmonių susirūpinimą dėl galimų pasekmių, jei klausimynas būtų neužpildytas.

„Galime patikinti, kad pokalbio su klientais metu paprastai sutariame dėl geriausio šiai situacijai sprendimo, kuris būtų tinkamas ir gyventojui, ir bankui. Svarbiausia šiuo atveju − paskambinti į banką ir bendradarbiauti“, – komentuoja banko atstovas.

Kodėl bankai klausia?

Delfi primena, kad klientų duomenis bankai renka ne savo pačių iniciatyva, o dėl to, kad yra įpareigoti įstatymų. Vadovaujamasi tarptautinius reikalavimus įtvirtinančiais Lietuvos teisės aktais, reglamentuojančiais pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, taip pat įgyvendinant principą „Pažink savo klientą“.

Pagal teisinius reikalavimus, bankai privalo užtikrinti, kad jų sistemomis nesinaudotų visuomenei grėsmes keliantys asmenys bei nebūtų saugomos ar pervedamos nusikalstamu būdu įgytos lėšos.
Tai reiškia, kad bankai turi žinoti, kas yra klientas ir kokia yra jo įprastinė veikla, užtikrinti, kad kliento atliekamos operacijos atitinka jo vykdomos ekonominės veiklos sritį bei apimtis.

Naujas banko klientas, pildydamas anketą, paprastai nurodo, kokius veiksmus numato atlikti su savo sąskaita, kokios operacijos jam yra aktualios, kokie pinigų srautai dažniausiai bus pervedami ar išgryninami. Tokiu būdu įvertinama kliento rizika ir bankui lengviau identifikuoti įtartiną lėšų judėjimą sąskaitose.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(136 žmonės įvertino)
2.8382

Nuo pamirštos apmokėti sąskaitos iki skolų naštos – vienas žingsnis: kaip to išvengti?

Suplanuoti savo biudžetą taip, kad jis atspindėtų visus asmeninius poreikius ir leistų laiku...

Pasidalijo įspūdžiais iš Lenkijos parduotuvių: kainos nebe tokios, kaip prieš kelis mėnesius

Lenkijoje, praėjus beveik keturiems mėnesiams po PVM maistui panaikinimo, gyventojai sako, kad...

Sukčiai šiemet išviliojo apie 2,1 mln. eurų: dažniausiai naudojami metodai

Finansiniai sukčiai iš Lietuvos gyventojų ir įmonių per pirmąjį šių metų ketvirtį...

Atlyginimai Lietuvos savivaldybėse: daugiausiai uždirbama Vilniuje, mažiausiai – Zarasuose

Lietuvos statistikos departamentas skelbia, kad bruto darbo užmokestis per 2021 metus padidėjo...

Norint išsigryninti didelę sumą pinigų, bankas prašys paaiškinimo: siekia apriboti rizikas (14)

Nuo rugsėjo 1-osios „ Swedbank “ banke norintys išsigryninti 10 tūkst. Eur ar daugiau, bankui...

Top naujienos

Dukart padurtam jaunuoliui – neįtikėtinas teismo akibrokštas: gali būti, kad pats nukrito ant peilio (1)

Linksmybės prie Nemuno Kidulių kaime baigėsi kruvinu konfliktu – jaunuoliui draugas du kartus...

Kol Lietuva nesutaria dėl partnerystės įstatymo – Amerika šlovina iš Lietuvos kilusį homoseksualą

Kol Lietuvoje kyla aršios, homofobiškos diskusijos dėl Seime žalią šviesą pagaliau gavusio...

Pirmas žingsnis titulo link: atsitiesęs „Lietkabelis“ pritildė „Ryto“ sirgalius perėmė aikštės pranašumą (2)

Panevėžio „Lietkabelis“ rungtynes pradėjo vangiau, bet galiausiai perėmė iniciatyvą ir...

Prasitarė, kad visi Putino strateginiai tikslai žlugo: ateinanti savaitė bus lemiama (1)

Vakarų politikų svarstymai, jog Ukraina rusams galėtų atiduoti dalį žemių, pykdo Kyjivą. Tai...

Delfi PliusJon Herskovitz, Jeong-Ho Lee

Bidenui viešint Azijoje – nemaloni Rusijos ir Kinijos staigmena (5)

JAV prezidentui Joe Bidenui baigiant vizitų turą po Aziją nemalonią staigmeną surengė Rusija...

Aktyviausių „Žalgirio“ sirgalių tribūna nutils: stabdome palaikymą

Kauno „Žalgirio“ gerbėjų grupuotė „Green White Boys“ socialiniame tinkle pranešė...

Karas Ukrainoje. Ukraina: kovos pasiekė didžiausią intensyvumą, Rusija vėl nusitaikė į Charkivą britų žvalgyba: elitiniai rusų daliniai patyrė milžiniškų nuostolių (9)

„Ateinanti savaitė bus lemiama“, – pabrėžė Luhansko srities vadovas Serhijus Haidajus ir...

Mis Ukraina parodė, kaip atrodė prieš karą ir dabar: pokyčiai – neįtikėtini (1)

27 metų Ukrainos modelis Anna Nepliach atkreipė dėmesį į antsvorio problemą. Mergina...

Į didžiausią mėnulį Saulės sistemoje tėškėsi pats didžiausias iki šiol žinomas asteroidas: skersmuo siekė net 150 km

Dujų milžino palydovas Ganimedas galėjo patirti didžiausią kada nors pastebėtą Saulės...

Delfi PliusJustė Tovtkevičė

Mitais apipinti svingerių vakarėliai: kas tai yra iš tiesų ir ką apie tokius eksperimentus sako seksologas

Svingerių vakarėlia i apipinti mitais ir legendomis. Dažnas prisimena filmą „Plačiai...