aA
Klaipėdietis daugiau nei metus su „Sodra“ ir Valstybine mokesčių inspekcija (VMI) neranda bendros kalbos. Jam liepiama sumokėti neegzistuojančią skolą – tik taip jo problema bus išspręsta. Tai tęsiasi daugiau nei metus.
Pateko į „Sodros“ spąstus: liepia sumokėti neegzistuojančią skolą ir skaičiuoja delspinigius
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Esu individualiai dirbantis su verslo liudijimu, darbo specifika – muzikantas-renginių vedėjas. Dėl nepastovaus darbų grafiko negaliu išsiimti verslo liudijimo metams, todėl kas mėnesį pildau naują prašymą naujam verslo liudijimui įsigyti. Būtent su verslo liudijimu dirbu nuo 2017 metų birželio mėnesio, iki to laiko keletą metų anksčiau turėjau dvi veiklas – automobilių pardavimas ir muzikantų veikla-renginių vedimas. Tuomet dirbau pagal individualią veiklą su pažyma, buvau PVM mokėtojas. Nusprendžiau uždaryti individualią veiklą ir dirbti tik su verslo liudijimu, tačiau nuo to laiko atsirado problema – „Sodros“ sistemoje rodo nebūtą skolą, kurios niekada nebuvo“, – savo problemą dėstė savo vardo nenorėjęs viešai skelbti vyras (redakcijai vardas ir pavardė žinomi).

Vyras pasakojo, kad dėl tokios nemalonios sistemos klaidos internetu gauti individualios veiklos pažymos neįmanoma ir jis priverstas kaskart, kai tik imasi darbo, turi važinėti į VMI. Šalia Klaipėdos gyvenantis vyras tam sugaišta nemažai laiko, suka kilometrus, o paskambinus „Sodros“ specialistei išgirsta tik vieną atsakymą – „problema žinoma“, tačiau niekas nesikeičia jau ilgą laiką.

Vyras neslepia, kad jam trūko kantrybė, kai išgirdo „Sodros“ specialistės patarimą.

„Kiekvieną kartą norėdamas išsiimti naują verslo liudijimą esu priverstas skambinti į „Sodrą“, kad jie patvirtintų, jog nesu skolingas. Kiekvieną kartą turiu laukti, kol jie viską patikrins (nors kas mėnesį tas pats kartojasi). Esu priverstas derinti laiką, stovėti eilėse, aptarnaujančiam VMI atstovui įrodinėti, kad nesu skolingas, turiu prašyti, kad skambintų į „Sodrą“ specialistei dėl nesamos skolos patvirtinimo. Išeina, kad turiu maldauti VMI dėl to, jog noriu legaliai dirbti. Užuot šitus dalykus susitvarkyčiau internetu per kelias minutes, turiu gaišti pusę dienos, važiuoti 60 km pirmyn ir atgal. Pastarąjį kartą, kai vėl bandžiau gauti naują verslo liudijimą ir eilinį kartą nepavyko, vėl buvau priverstas skambinti į „Sodrą“. Specialistė eilinį kartą tik sugebėjo pasakyti: „Atsiprašau, mes nieko negalime padaryti. Šią problemą žinome.“ Pokalbio pabaigoje dar pasakė: „Aš Jums siūlau susimokėti tą nesamą skolą, ir tada problemų nebebus. Niekad neturėjęs skolų, stengdamasis dirbti skaidriai ir legaliai, turiu uždangstyti jų sistemos problemas savo lėšomis? Tai yra nesuvokiama!“ – neslėpė pasipiktinimo dėl situacijos vyras.

Pašnekovas sako, kad problemą viešinti nusprendė supratęs, kad jis toli gražu ne vienintelis taip vargsta.

Lyg to būtų maža, vyras sako, kad nuo neegzistuojančios skolos jam dar ir skaičiuojami delspinigiai. Vieną mėnesį iš kažkur atsiradusi 29 eurų skola po kiek laiko jau išaugo iki 40-ies eurų.

DELFI pateikus užklausą VMI atstovams, jie patikino, kad, kol „Sodros“ specialistai neras sprendimo, tol jie negalės žmogui padėti.

„Įsigyti verslo liudijimą tiek internetu, tiek ir atvykęs į VMI aptarnavimo padalinį, gyventojas gali tuomet, kai neturi skolos „Sodrai“. VMI informaciją apie gyventojo (ne)turimas VSD / PSD skolas gauna tiesiogiai iš „Sodros“, todėl šiame procese „Sodros“ pateikiamų duomenų korektiškumas yra ypač svarbus. Dėl techninės klaidos VMI gauna neteisingą informaciją apie gyventojų turimą skolą „Sodrai“, VMI specialistai į ją kreipiasi tiesiogiai, kad klaida būtų ištaisyta nedelsiant ir gyventojas galėtų įsigyti verslo liudijimą. Pašalinus incidentą, šiuo metu siekiama užtikrinti, jog tokių neatitikimų ateityje daugiau nepasitaikytų ir gyventojas galėtų įsigyti verslo liudijimą be trukdžių, jam patogiausiu būdu – internetu“, – paaiškino VMI atstovė Rūta Asadauskaitė.

Tuo tarpu „Sodra“ teigė, kad jiems problema žinoma, bet negalėjo atsakyti, kada bus išspręsta.

„Deja, nors ir labai retai, bet nutinka, kad savarankiškas veiklas pasirinkę gyventojai dėl tam tikrų techninių priežasčių susiduria su nesklandumais. Kiekvieną atvejį sprendžiame individualiai ir kaip įmanoma greičiau, – DELFI prašymu pakomentuoti situaciją teigė „Sodros“ komunikacijos skyriaus vedėjas Saulius Jarmalis. – Šiuo metu tikrinami visi galimi neatitikimų atvejai, jie bus pašalinti ir analogiškų duomenų teikimo netikslumų neturėtų pasitaikyti.“

Su nemalonia situacija susidūręs vyras sako, kad dar kartą pateikęs užklausą, ką galima padaryti, gavo atsakymą, kad iki trečiadienio, liepos 18-os dienos, jam pateiks atsakymą.

„Laukiu, ką atsakys, tačiau tai tęsiasi daugiau nei metus. Kiek dar tokių žmonių yra? Tikrai absurdas, kad, užuot pašalinę klaidą, siūlo už jų klaidą susimokėti. Man tikrai trūko kantrybė“, – atviravo į biurokratinius spąstus patekęs vyras.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Internetinėje parduotuvėje lietuviai neberanda kruopų, tačiau prekybos tinklai ramina: prekių netrūksta, pokyčių nėra (88)

Kai kuriose Italijos parduotuvėse galima matyti tuščias lentynas. Jose trūksta tiek būtiniausių...

Skelbiami naujausi duomenys: vidutinė alga Lietuvoje siekia 857 eurus į rankas (195)

Vidutinis paskaičiuotas (bruto) darbo užmokestis Lietuvoje , išskyrus individualias įmones,...

Valdžia ruošia mokestinę dovanėlę investuojantiems: taupyti ateičiai būtų galima kitaip (102)

Finansų ministerijai apsisprendus, investuoti į finansines priemones ir taip kaupti ateičiai gali...

Pirkėjams rūpi ne tik kaina: už skandalus įmonės sumoka kritusiais pardavimo rodikliais (96)

Lietuviai skaito produktų etiketes, o specialūs produktų žymėjimai, tokie kaip „ekologiška“...

Po SEB banko atnaujinimų dalis klientų vis dar susiduria su trikdžiais (68)

Nors praėjo savaitė, kai SEB bankas baigė diegti naują informacinių technologijų (IT)...

Top naujienos

PSO vadovas: atėjo lemiamas momentas užsikrėtė Irano viceprezidentė (60)

Kovoje su naujojo koronaviruso epidemija pasauliniu mastu atėjo „lemiamas momentas“,...

Orai: po žiemiškų išdaigų ateina pavasariška šiluma (1)

Antroje savaitės pusėje, paskutinėmis vasario dienomis, žiema bent simboliškai vis mėgins...

Atostogas dėl koronaviruso nutraukęs Skvernelis: rekomenduojame vengti masinių susibūrimų papildyta (233)

Trečiadienį Vyriausybei nusprendus šalyje paskelbti ekstremalią situaciją dėl koronaviruso...

Žiauriai sumuštos merginos byla sukėlė pasipiktinimo bangą: rengiama peticija dėl bausmės (416)

Jurbarke gyvenančio paauglio žiaurus smurtas per vakarėlį Tauragės rajone esančioje sodyboje...

„Danske“ praneša apie darbuotojų atleidimus: dalis jų yra ir Lietuvoje (15)

Didžiausias Danijos bankas, pastaruoju metu patiriantis papildomų išlaidų dėl skandalo, susijusio...

Lietuvos įstaigos ruošiasi virusui: duodami griežti nurodymai, perspėjama, kaip galima greitai apsikrėsti (194)

Vilniaus oro uoste kasdien leidžiasi bent po vieną lėktuvą iš Šiaurės Italijos miestų. Būtent...

Iš Italijos grįžęs lietuvis: mūsų gautos žinutės parodo valdišką požiūrį (34)

Neseniai grįžau iš Italijos. Viskas tvarkoje, jaučiuosi gerai, bet sėdžiu namie. Dirbu irgi iš...

Dėl koronaviruso rizikingomis skelbiamos naujos šalys keliautojų prašo užpildyti anketą (98)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), reaguodama į tai, kad daugėja koronaviruso (COVID-19)...

Paaiškino vairuotojams, kaip elgtis tada, kai situacija, į kurią pakliuvo, neapibrėžta KET (3)

Nė nekyla abejonių, kad vairuotojai privalo laikytis visų numatytų Kelių eismo taisyklių ( KET...

|Maža didelių žinių kaina