Kai kalba eina apie aptarnavimą, turbūt daugeliui kyla noras nusikeikti. „Prašau duodi skundų knygą!“ - sušunkama arba paprasčiausiai susierzinimas užgniaužiamas savyje.
© AP/Scanpix

Pasirodo, aptarnaujantis personalas taip pat turi kuo pasiskųsti. Kokias pretenzijas klientams išsako padavėjai, rašo news.tut.by.

Minsko (Baltarusija) gatvėse pasiteiravus žmonių nuomonės apie padavėjų darbą, ne vienas skundėsi, kad jie grubiai elgiasi, pamiršta užsakymus, dirba tarsi norėdami kliento atsikratyti.

„Kartais darbo dienos pabaigoje jie visiškai nemandagūs, turbūt iš nuovargio. Dirba, tarsi norėtų klientų atsikratyti. Argi taip galima?“, - stebisi Daša Bogdanova.

Ala Kučinskaja ir Vadimas Kipra mano panašiai: „Ilgai neišpildo prašymo. Kai primeni, sako – oi, pamiršau, tuoj atnešiu. Galbūt tiesiog įstaigoje per daug žmonių, nežinau. Ne visada tenkina padavėjų darbas šypsenų prasme. Vis dėlto, viskas priklauso nuo įstaigos lygio“.

„Mane erzina užsakymų pateikimo laikas, labai ilgai laukiam. Kai kuriems padavėjams galima po dešimt kartų priminti, kad atneštų šakutę ar šaukštą“, - skundžiasi Anastasija Kučuk.

Daugelis apklaustų Minsko gyventojų skundėsi padavėjų „grubumu“. Tarp nusiskundimų taip pat skambėjo frazės: „į sąskaitą įtraukia tai, ko neužsakiau“; „ateina ir įpila alkoholio – aš ir taip žinau, kada man gerti, ką gerti, o svarbiausia – kiek“; „atneša kavą su cukrumi net tada, kai cukraus neprašai“; „atneša taurę nuo vieno alaus, o jame – kitas“; „garnyrui užsakai grikius, o grikiuose – pupelės iš kaimyninio puodo“; „paprašai vidutiniškai gazuoto vandens, o tau atneša stipriai gazuoto ir perkreipia veidą, kai sakai, kad tokio neužsisakei“; „visi padavėjai netikėtai išnyksta iš regėjimo lauko ir tu nežinai, į ką kreiptis“.

Ar dėl visko kalti padavėjai?

Nusiskundimų sąrašą galima tęsti toliau, tačiau pats metas suteikti žodį patiems padavėjams. Šypsenų negailinčios vieno Minsko restorano padavėjos sutinka tikrai ne su visais nusiskundimais. Administratorė Olga Dalidovič tvirtina, kad jų restorane dažniausiai skundžiamasi ilgomis eilėmis prie įėjimo (per išeigines) ir dėl to, kad tenka ilgai laukti užsakymo.

„Per šventes pas mus didelis svečių srautas. Būna ir eilės, žmonės gali stovėti ir 20, ir 30 minučių, tačiau visada savo stalo sulaukia. Žinoma, tai sukelia nepasitenkinimą. Mes įspėjame, kad reikės palaukti. Be to, visada staliuką pas mus galima užsakyti telefonu“, - tikina O. Dalidovič.

Kalbant apie ilgą patiekalų laukimą, padavėjos tik skėsteli rankomis. Anastasija Lomeiko ir Angelina Šumkovskaja pažymi, kad tikrai neteisinga šiuo atveju visą kaltę versti joms.

„Užsakymai įvedami į terminalą ir atliekami iš eilės, niekaip kitaip, - tikina merginos. - Žinoma, būna, kad virėjai nesusitvarko su dideliu užsakymų srautu, ypač per šventes ir išeigines. Mes glaudžiai bendraujame su virtuve ir kai kokių nors patiekalų paruošimas užtrunka, stengiamės visada apie tai įspėti. Be to, turbūt ne visi svečiai supranta tą faktą, kad pas mus nėra gatavos produkcijos, nėra pusfabrikačių, viskas ruošiama. Ir tam, suprantama, reikia laiko“.

Į kaltinimą, kad padavėjai staiga dingsta, padavėjos atsako paprastai: „Pas mus taip nebūna, nes patiekalai ir gėrimai išduodami pačioje salėje. Kitokio pobūdžio įstaigose, kur maistą reikia paimti iš kitų patalpų, tokie atvejai įmanomi, tačiau vistiek nėra preteksto dėl to skųstis. Situacijas, kai restorane didelis klientų srautas, vietos žargonu vadina „zaparu“. Prisiminkite, kad jo metu padavėjai laksto tarsi ilgų nuotolių bėgikai“.

Padavėjos neabejoja, kad yra manančių, jog tai labai lengvas darbas, tačiau jis neatsiejamas nuo didelio fizinio ir moralinio krūvio. Ant kojų tenka būti visą dieną, jos pabaigoje kojos tiesiog nebeklauso. Moraliai pavargsti nuo bendravimo su svečiais, nes jų būna labai daug. „Dėl bendravimo pertekliaus pirmą išeiginę dieną aš galiu tylėti visą dieną, - tikina pašnekovė. - Norisi atsidurti vakuume“.

Klientas teisus ne visada

Padavėjos atvirai: kokių klaidų klientams geriau nedaryti
© Shutterstock nuotr.

Kalbant apie malonų bendravimą, šypsenas ir svetingumą, tai čia, kaip ir daugumoje visuomeninio maitinimo įstaigų, mokoma tos pačios tiesos – „Klientas visada teisus“. Tačiau kartais pasitaiko tokių svečių, kurių „tiesą“ priimti itin sunku. Tokius klientus padavėjai regi savo baisiausiuose sapnuose. Bet apie viską iš eilės.

Nesisveikina

Kartais svečiai iššaukia atstumiančią reakciją dar prieš atsisėsdami prie staliuko. Ir tai dėl vienos paprastos priežasties – jie nemato reikalo su padavėju pasisveikinti. „Pasisveikini su juo ir nesulauki atsako, tiesiog jokios reakcijos. Visi mes skirtingi, galbūt kažkas taip įpratęs. Tačiau labai malonu, kai tu užmezgi kontaktą su žmogumi, norėtųsi, kad jis atsakytų tuo pačiu“, - tikina kalbinta padavėja.

Pasimetimas užsakant

Padavėjai tikina, kad labai sunku aptarnauti svečius, kurie neklauso kartojamo užsakymo. Dėl to gali atsirasti klaidų, pavyzdžiui, atnešamas stipriai gazuotas vanduo vietoj vidutinio. „Užsakę, dauguma klientų mano, kad jie savo darbą jau padarė, tu gali eiti ir mes tavęs nei matom, nei girdim. O paskui pasigirsta: „Aš ne to norėjau, kito!“ Bet juk reikėjo klausyti, kai kartojome užsakymą“, - įspėja pašnekovė.

Reikalauja užsakymo tą pačią minutę

Jeigu su pretenzijomis dėl ilgo patiekalų laukimo padavėjai dar gali sutikti, tai frazė „Alų iškart!“ kelia jų pasipiktinimą. „Klientai mano, kad vos tik ištaria žodį „alus“, jis iškart turi atsirasti ant jų stalo. Žinoma, gėrimus mes bet kokiu atveju atnešame prieš maistą. Suprantama, ieškai kompromisų (maža ką, gal labai ištroškęs) ir stengiesi kaip įmanoma pagreitinti gėrimų pateikimą. Tačiau ne visi supranta, kad barmenas juos išduoda pagal tam tikrą tvarką ir vis dėlto reikia palaukti“, - sako padavėja.

Neįspėja dėl atskirų sąskaitų

Iš esmės padavėjams patinka aptarnauti dideles linksmas kompanijas. Tačiau kai vakaro pabaigoje paaiškėja, kad kiekvienam svečiui reikia atskiros sąskaitos, tai gali sugadinti nemažai nervų. Reikalas tame, kad daugumoje kavinių ir restoranų galima pateikti atskiras sąskaitas, bet tik reikia iš anksto apie tai įspėti padavėją. Vėliau pasipiktinimas kažin ar atneš naudos, nes tokie terminalo programos ypatumai.

Užsisėdi

Mėgėjai pasėdėti dar „pusvalandį ar valandėlę“ po restorano uždarymo taip pat įtraukti į juoduosius padavėjų sąrašus.

„Apsvaigę nuo alkoholio žmonės nebesikontroliuoja. Kartais tai peržengia visas ribas, kai tu supranti, kad tau dar teks pasiekti namus, įstaiga jau uždaryta, o į tave nekreipia jokio dėmesio. Žinoma, tai erzina. Kai kurie turbūt mano, kad įstaiga privalo dirbti iki paskutinio svečio. Bet mes negalime sau to leisti, nes esame įsikūrę gyvenamajame name“, - sako padavėja.

Atsineša maisto su savimi

Padavėjos atvirai: kokių klaidų klientams geriau nedaryti
© Reuters/Scanpix

Dar vienas unikalus svečių tipas – tie, kurie viską atsineša su savimi. Restorane pasitaiko atvejų, kai klientai išsidėlioja atsineštas bulvytes ir kavą iš „McDonald's“ arba atsineša iš anksto nupirktus pyragėlius. Įdomiausia tai, kad išgirdę padavėjo pretenzijas jie griebiasi skundų knygos. O štai į mėgėjus per visą vakarą išgerti vos puodelį kavos ar pieno kokteilį, čia žvelgiama supratingai. „O jeigu vienišai merginai, pavyzdžiui, namuose liūdna sėdėti vienai ir norisi kažkur išeiti? Nematau tame nieko blogo“, - tikina pašnekovė.

Neprižiūri vaikų

Padavėjos negali neužsiminti ir apie tėvus, kurie ateina į restoraną su mažais vaikais ir jų neprižiūri.

„Kai tu supranti, kad neši padėklą su stiklu, tavo rankose keli patiekalai ir tu gali to mažo vaiko nepastebėti, o ką, jeigu staiga suduš stiklas? Norėtųsi, kad vaikai vis dėlto būtų prie tėvų. Maža kas gali nutikti. Žinoma, mes stengiamės pamatę vaiką prie stalo duoti popieriaus ir pieštukų, tačiau tėvai vistiek privalo jais rūpintis“, - įsitikinusi padavėja.

Grubiai elgiasi, tarsi su tarnais

Vis dėlto, visi aukščiau išvardyti dalykai – vieni niekai. Labiausiai padavėjus erzina „tujinimas“ („atnešk“, „paduok“) ir apskritai nemandagus svečių požiūris į padavėjus. Beje, grubių natų galima išgirsti ne tik iš baltarusių, bet ir iš rusų bei kitų iš užsienio atvykusių svečių. A. Šumkovskaja prisimena atvejį, kuris jai baigėsi nerviniu priepuoliu.

„Už stalo sėdėjo du vaikinai ir dvi merginos. Matėsi, kad jiems ne kas – jie apgirto. Netikėtai girdžiu klausimą: „Ar pas tave yra „Cezaris“ su krevetėmis?“. Atsakau, kad tokio patiekalo pas mus meniu nėra. Man grubiai atrėžia: „Tai nueik ir padaryk“. Aš atsakau: „Atleiskite, bet pas mus net krevečių nėra“. Ir tada mane siunčia į kaimyninę parduotuvę, esą, nueik, nupirk ir padaryk, - prisimena padavėja. - Aš iš nuoskaudos nusisukau į kitą staliuką priimti užsakymo, o man, pajuokdami, iš nugaros atrišo prijuostę. Pasakysiu atvirai, buvau įtūžusi. Ir nors neturiu teisės taip daryti, bet aš atspausdinau jų sąskaitą ir pasakiau, kad daugiau neaptarnausiu. Tačiau paskui prie jų prisėdo trečias bičiulis ir konfliktą užglaistė“.

Merginos pasakoja, kad būna ir tiesioginių įžeidinėjimų. Merginos prisimena vieną nemaloniausių svečių – bedantį vyrą, kuris mėgo dažnai kartoti: „Tu ką, kvaila?“. Kartais klientai tiesiogine to žodžio prasme elgiasi kaip su tarnais.

A. Lomeiko neslepia, kad kartą teko net apsiverkti: „Vyras, matyt, norėjo dar kažką užsakyti. Aš atnešiau jam meniu ir nuėjau atnešti kavos kitiems svečiams (kava jokiu būdu neturi ilgai stovėti ant baro). Grįžtu į salę ir girdžiu: „Ei, ateik čia! Man atrodo, aš su tavimi nebaigiau kalbėti“. Aš aiškinu: „Vieną sekundę! Tik paduosiu merginoms kavą“. Jis šaukia: „Ne, jokios sekundės, aš pasakiau, eikš čia!“. Teko išeiti iš salės, nes paprasčiausia negalėjau sulaikyti ašarų, kaip buvo skaudu“.

Flirtuoja

Kartais padavėjas žeidžia atviras flirtas, ypač kai jis visiškai ne vietoje. Angelina iki šiol puikiai prisimena vyriškį, kuris kvietė ją susipažinti su mama: „Tai, žinoma, į jokius rėmus netelpa. Bet kai flirtas nerimtas, išsakytas juokais, būna netgi malonu. Mane kartą pavadino „gegučiuku“. Kai tai pasakoma nefamiliariai, be kažkokios slaptos potekstės, tuomet tai netgi patinka“.

Gaili arbatpinigių

Tas žodis „gegučiukas“ iššaukė padavėjos palankumą dar ir todėl, kad ji gavo gerus arbatpinigius (apie 500 tūkst. Baltarusijos rublių, t. y. 130 litų per vakarą). Tokių dosnių klientų nedaug, tačiau pasitaiko. Merginos prisimena svečią, kuris paliko 5 tūkstančius Rusijos rublių (apie 350 litų) ir dar kažkiek baltarusiškais. Bet apskritai Baltarusijoje nėra įprasta palikti 10 procentų sąskaitos sumos siekiančių arbatpinigių, kaip tai priimta Vakaruose. Neretai klientai nepalieka nieko, nors, kaip atrodo padavėjams, visą vakarą demonstruoja prielankumą. Tokios situacijos merginas ypač liūdina.

„Dauguma mano, kad mūsų atlyginimai didesni. Be to, jeigu jau įsikūrę centre, vadinasi, dar iki jų surinkome milijonus „arbatos“. Iš tikrųjų mūsų alga nedidelė, maždaug 2 mln. 800 tūkst. rublių (apie 720 litų). Didžiąją atlyginimo dalį sudaro arbatpinigiai. Iš kai kurių svečių arbatpinigių nesitiki, todėl gauti iš jų ypač malonu“, - sako padavėjos.

Trumpai tariant, vidutinis padavėjos atlyginimas šiame restorane šiandien siekia 600-700 dolerių (1500-1760 litų). Sezono metu, pavyzdžiui, per naujametines šventes, išeina gerokai daugiau. Merginos mano, kad būtent tai daugumą traukia šioje profesijoje. Juk padavėjų kasdienybės malonia tikrai nepavadinsi. Džiugina tai, kad padavėjų papasakoti atvejai pastaruoju metu pasitaiko vis rečiau.

„Daugiau gerų ir nepriekabių klientų, kurie palieka gerus arbatpinigius“, - linki sau viena pašnekovė.

„Yra ir labai gerų svečių, kuriuos mes mylime. Kai aš pamatau juos kitą dieną, visada įspėju kolegas: „Štai šie klientai labai geri“. Jie visada sveikinasi, juokauja, visą vakarą palaiko neįkyrų bendravimą ir neužduoda kvailų klausimų“, - reziumuoja kita padavėja.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Tūkstančių gyventojų laukia pokyčiai: skaitiklius tikrins dažniau (285)

Pakeisti visus vandens skaitiklius, kur kas dažniau juos metrologiškai tikrinti, o kartu ir didinti...

Pirkėjai jaučiasi apgaudinėjami, prekybininkai bėdos neįžvelgia (403)

Atidesni pirkėjai prekybos centruose jau seniai pastebėjo, kuomet už tą pačią, ar kiek didesnę...

Paaiškino, kodėl žmonės nori beprotiškai brangių daiktų (73)

Kas verčia žmones leisti tūkstantines sumas daiktams ir pramogoms, kuriais mėgautis būtų galima...

Pigiausių atostogų beieškant: pirmiausia atsakykite sau į šiuos klausimus (36)

Apibūdinimai „pigu“ ir „gera“ nebūtinai turi prieštarauti vienas kitam, kai kalbama apie...

Kodėl torto kaina prekybos centre ir mažoje kepykloje skiriasi kone dvigubai? (27)

Proginis tortas su Barbe mažoje kepyklėlėje kainuotų 50 eurų, o prekybos centre – vos 30.

Top naujienos

Z. Balčytis susikrovė lagaminus, G. Kirkilas prabilo apie netikėtą sprendimą (5)

Buvęs socialdemokratas Gediminas Kirkilas , pirmasis kandidatas pakeisti europarlamentarą Zigmantą...

A. Užkalnis. Apie beturtę mokytoją su kostiumėliu iš skuduryno (281)

Kiekvienais metais mokytojai žada streikuoti dėl per mažų atlyginimų, kiekvienais metais su...

„Rimi“ leista pirkti „Iki“ (1)

Bendrovė „Rimi Lietuva“ galės įsigyti 100 proc. „Palink“ akcijų.

Kredito unijos indėlininkai atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje (47)

„Baltijos“ kredito uniją rugsėjį pripažinus nemokia apie 60 indėlininkų atsidūrė...

Lietuvių filmukas driokstelėjo feisbuke: nekainavo nė cento, o peržiūrėjo milijonai (40)

Beveik 6 mln. peržiūrų, 37 tūkst. reakcijų, 16 tūkst. pasidalijimų – tokių rezultatų per...

VRK darbo grupė siūlo pripažinti Liberalų sąjūdį šiurkščiai pažeidus įstatymą dėl kampanijos finansavimo (21)

Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) darbo grupė siūlo pripažinti Liberalų sąjūdį...

Po referendumo Katalonijoje gerokai sumažėjo turistų (5)

Katalonija yra labiausiai lankomas Ispanijos regionas, tačiau po šį mėnesį surengto...

Amerikietės sėkmės istorija: naktiniame klube sutiko Etiopijos princą ir už jo ištekėjo (5)

33 m. amerikietė Ariana Austin praėjusį mėnesį tapo princese ištekėjusi už Etiopijos...

Įžvelgia grėsmę: ant Gedimino kalno – naujos pavojingos deformacijos (281)

Gedimino kalno pietinio šlaito centrinėje dalyje atsirado grunto įtrūkimai. Tai – ženklas, kad...

Recepto prašys kiekvienas paragavęs: prancūziškas pyragas su rūkyta lašiša ir daržovėmis (4)

Šis pyragas neįtikėtinai skanus ir puikiai tiks tiek kasdieniam, tiek šventiniam stalui. Taip...