aA
Jau kitais metais vežėjai baiminasi susidursiantys su didžiule krize. Nuo 2020-ųjų vidurio bus įvestos kvotos darbuotojams, atvykstantiems iš trečiųjų šalių. Migracijos departamento teigimu, tokie darbuotojai vis tiek galės būti įdarbinami Lietuvoje, tačiau bus viena sąlyga – reikės Užimtumo tarnybos leidimo. Patys vežėjai nusiteikę ne itin optimistiškai ir sako, kad naujoji tvarka jiems bus tikras peilis po kaklu.
Lietuvos vežėjai prognozuoja – laukia didelė krizė
© A.Stackevič nuotr.

Susiduria su problemomis

Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Eglė Radišauskienė teigė, kad Lietuvai tokios kvotos, kurios apribotų trečiųjų šalių piliečių patekimą į šalį, itin reikalingos.

„Vyksta toks masinis įvažiavimas piliečių iš trečiųjų šalių. Iš tiesų, kad į rinką patektų kvalifikuoti darbuotojai, kad mes žinotume realų poreikį, yra reikalinga nustatyti tam tikrą kvotų sistemą“, – kalbėjo ji.

Visgi vežėjų asociacija „Linava“, panašu, kiek kitokios nuomonės.

Jų teigimu, įvedus tokias kvotas įmonės vis labiau kelsis dirbti į Lenkiją, o tai dar labiau paskatins ir mobilumo paketas, kuris numato, kad vilkikas kas keturias savaites turi grįžti į valstybę, kurioje yra registruotas.

Tikinama, kad tokiu atveju vežėjai įmones steigtų Lenkijoje, visai šalia Lietuvos sienos. Tuomet užtektų, kad jų vilkikas iš Lietuvos kirstų Lenkijos sieną, pasienyje vairuotojas permiegotų ir jau kitą dieną vėl galėtų važiuoti į Vakarų Europą.

Mečislovas Atroškevičius
Mečislovas Atroškevičius
© Asmeninio albumo nuotr.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislovas Atroškevičius kalbėjo, kad Lietuva taip gali likti ir prie suskilusios geldos.

„Palaipsniui sektorius pereis į kitas rinkas, ten mokės mokesčius, dirbs, į tas rinkas įvežinės darbo jėgą. Na, o mes vėl liksime prie suskilusios geldos“, – tikino jis.

Susiginčijo dėl užmokesčio

Vežėjams, anot socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, jau dabar trūksta apie 15 tūkst. vairuotojų, o per Užimtumo tarnybą vairuotojo darbo ieško tik apie 300 žmonių.

Profesinių sąjungų konfederacijos valdybos narės Gražinos Gruzdienės teigimu, viena iš priežasčių, kodėl trūkstant vairuotojų rinkoje lietuviai patys neskuba darbintis – maži atlyginimai, kurie tenkina tik vargingiau gyvenančius užsieniečius.

Kaip pasakojo, kai darbintis ateina lietuvis, jam pasakomas vienas atlyginimas, o kai ateina ukrainietis – jau kitas. Pastariesiems, anot jos, dažnai kitokios būna ir darbo sąlygos, darbo valandos, kitas režimas.

„Jis vis tiek šeimą palikęs dirba kaip baltas vergas dieną naktį“, – sakė G. Gruzdienė.

Tiesa, „Linava“ generalinis sekretorius tokias kalbas neigė.

„Tai yra pasakos, tai yra išgalvojimai. Jokio skirtumo tarp atlyginimo, gaunamo lietuvio ar ukrainiečio, vyro arba moters“, – griežtai sakė jis.

Vis dėl to, anot Socialinės apaugos ir darbo ministerijos, profsąjungų būkštavimai dėl skirtingų darbo sąlygų lietuviams ir ukrainiečiams turi pagrindą.

„Padidėjo srautas nusiskundimų iš Ukrainos atvykusių darbuotojų, kad jiems yra taikomos mažiau palankios darbo apmokėjimo ir kitos sąlygos“, – sakė E. Radišauskienė.

Laukia krizės

Pats Migracijos departamentas ramina, kad dėl jau kitąmet įsigaliosiančių kvotų darbdaviai nenukentės.

„Net ir viršijus kvotą, užsieniečiai toliau galės atvykti tuo pagrindu, tiesiog reikės gauti Užimtumo tarnybos sprendimą, reikės patikrinti, ar Lietuvoje nėra darbuotojo į tą profesiją.

Realiai, tai aš manau, kad įtakos srautams tai nedarys“, – sakė Migracijos departamento direktorė Evelina Gudzinskaitė.

Evelina Gudzinskaitė
Evelina Gudzinskaitė
© DELFI / Karolina Pansevič

Anot M. Atroškevičiaus, tokia tvarka vežėjų sektoriui gali smogti labai skaudžiai, mat jau dabar vargstama vairuotojams iš trečiųjų šalių tvarkant leidimus dirbti Lietuvoje.

„Matant, kokie nerangūs yra valdininkai, mes tikrai nuogąstaujame, kad tai bus mums peilis po kaklu.

Šiandien užrašymas tik tai elektroninis, tačiau, tik lapkričio mėnesiui. Įsivaizduokite, ką šiandien reikia daryti įmonėms, kurių vairuotojams rugsėjį arba spalį pasibaigia tas leidimas, o pratęsti faktiškai galimybės neturi. Artimiausiu metu mes laukiame didelės krizės“, – tikino jis.

2019 I pusmetį išduota apie 20 tūkst. leidimų Lietuvoje gyventi asmenims iš trečiųjų šalių. Iš jų, apie 12 tūkst. mažiau kvalifikuotų profesijų atstovams, pavyzdžiui, vairuotojams, statybininkams, virėjams, elektrikams.

Aušrinė Ionovienė, Donatas Pakštys, Remigijus Pakėnas

LNK
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(93 žmonės įvertino)
2.9892

Kainų manipuliacija internete: kodėl vienas pirkėjas už tą pačią prekę gali mokėti gerokai daugiau nei kitas? (46)

Danijoje startuolį įkūręs lietuvis Paulius Vėgėlė tikina, kad daugelis el. parduotuvių...

Psichologė: pasiekus tam tikrą ribą pinigai laimės nebeatneša (6)

Kiek jums reikėtų turėti pinigų, kad būtumėte patenkinti savo finansine padėtimi? Daugelis į...

101 tūkst. gyventojų sulauks laiškų iš VMI: primins apie neatliktą pareigą (49)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) informuoja, kad apie 101 tūkst. gyventojų vis dar...

Išanalizavo moterų ir vyrų darbo užmokesčio atotrūkį Lietuvoje: kada moterys pažeidžiamos labiausiai (8)

Moterys Lietuvoje vidutiniškai vis dar uždirba mažiau nei vyrai – atlyginimų atotrūkis 2019...

ES imasi minimalaus atlyginimo klausimo: kaip keistųsi alga Lietuvoje? (572)

Europos Komisija jau netrukus turėtų pristatyti savo pasiūlymus dėl minimalaus mėnesinio...

Top naujienos

Žinia vaistinėje apstulbino: už kompensuojamus vaistus paprašė primokėti dukart daugiau (52)

Nors deklaruojama, kad kompensuojamieji vaistai pinga, pasirodo, išties yra kitaip. Į vaistinę...

Dėl kelto „Estonia“ tragedijos – nauja versija: aptikta 4 m ilgio skylė (12)

Buvęs Estijos valstybės prokuroras Margusas Kurmas, vadovavęs tyrimui dėl kelto „Estonia“...

Keičiasi sergančiųjų koronavirusu amžius: Lietuvoje liga ėmė sparčiai plisti tarp vaikų (277)

Lietuvoje dviejų savaičių koronavirusu sergamumo rodiklis jau gerokai peržengė 25 atvejų 100...

Sunku patikėti, kad tuoj spalis: orai laikysis nuostabūs, o savaitgalį bus dar nuostabesni (34)

Šią savaitę orų pokyčių bus mažai. Pirmadienį po truputį iš Lietuvos jau traukiasi tankūs...

Privati medicina klesti: pandemija pajamų neapkarpė

Privačios medicinos įstaigos išgyvena augimo laikotarpį, o dėl pandemijos didėjanti jų...

Vokietijos ūkiuose plintanti infekcija paveiks kiaulienos kainas Lietuvoje (35)

Rugsėjo pradžioje Vokietijoje patvirtinus pirmą Afrikinio kiaulių maro atvejį – rastas...

Dėl COVID-19 bankrutavusios įmonės vadovas: valstybė pati padėjo sužlugdyti smulkų verslą (162)

„Dėl COVID-19 mes bankrutuojame ir užsidarome“, – štai toks užrašas kabo prie vienos iš...

Dėl Kalnų Karabacho tęsiasi susirėmimai, skelbiama apie bombarduojamą Tartaro miestą Armėnija: įsikišo Turkija (84)

Tarp Armėnijos ir Azerbaidžano pajėgų pirmadienį tęsėsi susirėmimai dėl ginčijamo...

Tragiška avarija Vilniuje: automobilis mirtinai pervažiavo žmogų, kūną traukė ugniagesiai (90)

Pirmadienį, apie 14.30 val., Vilniuje įvyko tragiška avarija, per kurią žuvo žmogus.

|Maža didelių žinių kaina