aA
Jau kitais metais vežėjai baiminasi susidursiantys su didžiule krize. Nuo 2020-ųjų vidurio bus įvestos kvotos darbuotojams, atvykstantiems iš trečiųjų šalių. Migracijos departamento teigimu, tokie darbuotojai vis tiek galės būti įdarbinami Lietuvoje, tačiau bus viena sąlyga – reikės Užimtumo tarnybos leidimo. Patys vežėjai nusiteikę ne itin optimistiškai ir sako, kad naujoji tvarka jiems bus tikras peilis po kaklu.
Lietuvos vežėjai prognozuoja – laukia didelė krizė
© A.Stackevič nuotr.

Susiduria su problemomis

Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Eglė Radišauskienė teigė, kad Lietuvai tokios kvotos, kurios apribotų trečiųjų šalių piliečių patekimą į šalį, itin reikalingos.

„Vyksta toks masinis įvažiavimas piliečių iš trečiųjų šalių. Iš tiesų, kad į rinką patektų kvalifikuoti darbuotojai, kad mes žinotume realų poreikį, yra reikalinga nustatyti tam tikrą kvotų sistemą“, – kalbėjo ji.

Visgi vežėjų asociacija „Linava“, panašu, kiek kitokios nuomonės.

Jų teigimu, įvedus tokias kvotas įmonės vis labiau kelsis dirbti į Lenkiją, o tai dar labiau paskatins ir mobilumo paketas, kuris numato, kad vilkikas kas keturias savaites turi grįžti į valstybę, kurioje yra registruotas.

Tikinama, kad tokiu atveju vežėjai įmones steigtų Lenkijoje, visai šalia Lietuvos sienos. Tuomet užtektų, kad jų vilkikas iš Lietuvos kirstų Lenkijos sieną, pasienyje vairuotojas permiegotų ir jau kitą dieną vėl galėtų važiuoti į Vakarų Europą.

Mečislovas Atroškevičius
Mečislovas Atroškevičius
© Asmeninio albumo nuotr.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislovas Atroškevičius kalbėjo, kad Lietuva taip gali likti ir prie suskilusios geldos.

„Palaipsniui sektorius pereis į kitas rinkas, ten mokės mokesčius, dirbs, į tas rinkas įvežinės darbo jėgą. Na, o mes vėl liksime prie suskilusios geldos“, – tikino jis.

Susiginčijo dėl užmokesčio

Vežėjams, anot socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, jau dabar trūksta apie 15 tūkst. vairuotojų, o per Užimtumo tarnybą vairuotojo darbo ieško tik apie 300 žmonių.

Profesinių sąjungų konfederacijos valdybos narės Gražinos Gruzdienės teigimu, viena iš priežasčių, kodėl trūkstant vairuotojų rinkoje lietuviai patys neskuba darbintis – maži atlyginimai, kurie tenkina tik vargingiau gyvenančius užsieniečius.

Kaip pasakojo, kai darbintis ateina lietuvis, jam pasakomas vienas atlyginimas, o kai ateina ukrainietis – jau kitas. Pastariesiems, anot jos, dažnai kitokios būna ir darbo sąlygos, darbo valandos, kitas režimas.

„Jis vis tiek šeimą palikęs dirba kaip baltas vergas dieną naktį“, – sakė G. Gruzdienė.

Tiesa, „Linava“ generalinis sekretorius tokias kalbas neigė.

„Tai yra pasakos, tai yra išgalvojimai. Jokio skirtumo tarp atlyginimo, gaunamo lietuvio ar ukrainiečio, vyro arba moters“, – griežtai sakė jis.

Vis dėl to, anot Socialinės apaugos ir darbo ministerijos, profsąjungų būkštavimai dėl skirtingų darbo sąlygų lietuviams ir ukrainiečiams turi pagrindą.

„Padidėjo srautas nusiskundimų iš Ukrainos atvykusių darbuotojų, kad jiems yra taikomos mažiau palankios darbo apmokėjimo ir kitos sąlygos“, – sakė E. Radišauskienė.

Laukia krizės

Pats Migracijos departamentas ramina, kad dėl jau kitąmet įsigaliosiančių kvotų darbdaviai nenukentės.

„Net ir viršijus kvotą, užsieniečiai toliau galės atvykti tuo pagrindu, tiesiog reikės gauti Užimtumo tarnybos sprendimą, reikės patikrinti, ar Lietuvoje nėra darbuotojo į tą profesiją.

Realiai, tai aš manau, kad įtakos srautams tai nedarys“, – sakė Migracijos departamento direktorė Evelina Gudzinskaitė.

Evelina Gudzinskaitė
Evelina Gudzinskaitė
© DELFI / Karolina Pansevič

Anot M. Atroškevičiaus, tokia tvarka vežėjų sektoriui gali smogti labai skaudžiai, mat jau dabar vargstama vairuotojams iš trečiųjų šalių tvarkant leidimus dirbti Lietuvoje.

„Matant, kokie nerangūs yra valdininkai, mes tikrai nuogąstaujame, kad tai bus mums peilis po kaklu.

Šiandien užrašymas tik tai elektroninis, tačiau, tik lapkričio mėnesiui. Įsivaizduokite, ką šiandien reikia daryti įmonėms, kurių vairuotojams rugsėjį arba spalį pasibaigia tas leidimas, o pratęsti faktiškai galimybės neturi. Artimiausiu metu mes laukiame didelės krizės“, – tikino jis.

2019 I pusmetį išduota apie 20 tūkst. leidimų Lietuvoje gyventi asmenims iš trečiųjų šalių. Iš jų, apie 12 tūkst. mažiau kvalifikuotų profesijų atstovams, pavyzdžiui, vairuotojams, statybininkams, virėjams, elektrikams.

Aušrinė Ionovienė, Donatas Pakštys, Remigijus Pakėnas

LNK
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(93 žmonės įvertino)
2.9892

Patobulino kitų metų biudžetą: numatyta 521,2 mln. eurų papildomų išlaidų (22)

Patobulintame Vyriausybės 2022-ųjų biudžete daugiau lėšų numatyta skirti saugumui, viešojo...

Atlyginimų atotrūkis tarp regionų – 305 eurai: pateikė, kokios algos mokamos skirtingose savivaldybėse (26)

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2021 m. trečiąjį ketvirtį bruto darbo užmokesčio...

2022 metais rūkymas brangs dar labiau: tai paveiks tiek cigarečių, tiek kaitinamojo tabako pirkėjus (116)

Kitais metais pakuotė cigarečių dėl didesnio akcizo turėtų pabrangti 17 centų, o kaitinamojo...

Gyventojų kišenės pilnėja, tačiau ateinantys metai bus kitokie: taupyti darosi vis sunkiau (106)

Pandemijai ir ribojimams nesitraukiant, naujausi Lietuvos banko duomenys rodo, jog gyventojų...

Prekybos vietose niekaip nepavyko sumokėti mokesčių: pardavėjos atsisakė priimti 200 eurų banknotus (130)

Vilnietė Rasa susidūrė su neįprasta situacija. Paskutinę dieną norėjusi susimokėti mokesčius,...

Top naujienos

Buvęs ambasadorius apie telkiamas Rusijos pajėgas: Ukrainoje jau susitaikyta su mintimi, kad karas galimas (37)

Maskva žvangina ginklais prie Ukrainos sienų. Čia sutelkta 100 tūkst. karių ir dešimtys...

Ruošiasi uždaryti 12 medicinos punktų: gyventojams bus siūloma nauja paslauga (3)

Kėdainių rajon e Pirminės sveikatos priežiūros centras ruošiasi uždaryti 12 medicinos...

SAM: dėl omikron atmainos griežtinamos izoliacijos taisyklės (27)

Europoje kasdien fiksuojant naujus susirūpinimą keliančios koronaviruso atmainos omikron atvejus,...

Čmilytė-Nielsen apie savo dalyvavimą Prezidento rinkimuose: iniciatyva tikrai išeina ne iš manęs (1)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen teigia, kad diskusijos apie tai, jog ji gali...

Ukraina: prie sienos – 94 tūkst. Rusijos karių, įvykdytas faktinis Baltarusijos anšliusas (2)

Rusija galėtų pasiųsti į Ukrainą apie 94,3 tūkst. karių, jeigu Kijevo konfliktas su...

Majauskui nerimą kelia didėjantis biudžeto deficitas: siūlo du mokesčius (96)

Penktadienį Vyriausybė balsuodama pritarė patobulintiems 2022 metų valstybės biudžeto ir...

Rygoje „Air Baltic“ lėktuvui nuslydus nuo tako, dalis orlaivių nukreipiami į Vilnių (2)

Bendrovės „ Air Baltic “ lėktuvui Rygos oro uoste penktadienį nuslydus nuo tako, dalis...

Lukašenka: atsakas bus „tikslus ir kariškas“ papildyta (95)

Baltarusijos vyriausybė privalo „tiksliai ir kariškai“ imtis atsako į Vakarų sankcijas,...

Vyriausybė pritarė patikslintam kitų metų biudžetui: numatytos šildymo kompensacijos, daugiau lėšų krašto apsaugai (22)

Penktadienį Vyriausybė balsuodama pritarė patobulintiems 2022 metų valstybės biudžeto ir...

Gabrielius Landsbergis apie Kinijos taikomus apribojimus Lietuvos verslui: tai beprecedentis atvejis (575)

Ketvirtadienį žiniasklaidoje pasirodžius informacijai apie Lietuvos įmonės trikdžius, pristatant...