„Kostiumas po išvalymo neatitinka kokybės reikalavimų, jis nebeturi savybių, kurių vartotojas galėjo protingai tikėtis, t.y. kurios būtinos daiktui, kad jį būtų galima naudoti pagal įprastinę paskirtį“, – susipažinusi su kauniečio pateiktu kostiumu konstatavo Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos.

Taip pat buvo nustatyta, kad valyklos atlikta paslauga net neatitinka kokybinių rodiklių, kurių būtų galima tikėtis atsižvelgiant į paslaugos prigimtį, todėl visa atsakomybė dėl pasekmių po atliktos paslaugos tenka paslaugos teikėjui.

Nekokybiškai kostiumą išvaliusi Kauno bendrovė „Nostra sanum“, valdanti valyklų tinklą „Clean control“ Baltijos šalyse, klientui turės ne tik sumokėti 1 633,70 Lt nuostolių, bet ir 200 Lt neturtinės žalos atlyginimą.

Taip nusprendė teismas, išnagrinėjęs nukentėjusiojo valyklos kliento ieškinį. Tiesa, kreipdamasis į teismą jis prašė priteisti 1 999 Lt (tiek kainavo firmos „JOOP“ kostiumas), tačiau teismas nusprendė pritaikyti 20 proc. nusidėvėjimą, nes kostiumas buvo pirktas prieš kelis metus.

Savo ieškinyje kaunietis nurodė, kad ruošdamasis vienintelės dukros abiturientų brandos atestatų iškilmingai įteikimo ceremonijai į valyklą nunešė išvalyti kostiumą. Už cheminio valymo paslaugą jis sumokėjo 30 Lt.

„Kai atsiėmiau kostiumą, pastebėjau, kad jis yra nepataisomai sugadintas – iš karto bandžiau susisiekti su bendrovės atstove, tačiau direktoriaus pavaduotoja niekaip nereagavo, buvau priverstas išsiųsti pretenziją raštu“, – ieškinyje vyras nurodė, kad taip ir nesulaukęs atsakymo kreipėsi į vartotojų teises ginančią Valstybinę ne maisto produktų inspekciją.

Jis taip pat tvirtino, kad vėliau, kai skundas buvo pripažintas pagrįstu, valykla kaltės neginčijo, sutiko atlyginti žalą, tačiau pareikalavo, jog šis pateiktų kostiumo įsigijimą patvirtinantį dokumentą.

„Manau, kad toks formalus reikalavimas yra visiškai nepagrįstas, nes Civiliniame kodekse yra įtvirtinta nuostata, jog padaryti nuostoliai turi būti atlyginti visiškai – turi būti perduotas ne tik tokios pat rūšies neprastesnės kokybės daiktas, bet ir visiškai atlyginti padaryti turtiniai bei neturtiniai nuostoliai“, – teismui rašė ieškovas.

„Kostiumą į valyklą nešiau tam, kad jis būtų išvalytas ir galėčiau jį dėvėti per dukros brandos atestatų įteikimo ceremoniją ir išleistuvių šventę gimnazijoje, tačiau jis buvo sugadintas, o naujo kostiumo įsigyti nespėjau“, – ieškovas teigė, kad patyrė daug nepatogumų ir šventėje turėjo dalyvauti apsivilkęs aprangą neatitinkančią etiketo reikalavimų.

Tuo metu bendrovė „Nostra sanum“ su pareikštu ieškiniu nesutiko ir teismo prašė ieškinį atmesti. Bendrovės teisininkai nurodė, kad klientas neįrodė, jog kostiumą pirko už 1 999 Lt, be to, kostiumais prekiaujančios bendrovės atstovai nurodė, kad šiuo metu tokie kostiumai nukainuoti.

„Pateikimo išvalyti kostiumą metu jis buvo morališkai nusidėvėjęs ir nusidėvėjimas sudarė 60 proc. jo vertės/įsigijimo kainos“, – aiškino valyklos atstovai.

Teismas su tokia pozicija nesutiko ir pažymėjo, kad vartotojas patyrė nuostolius dėl jam suteiktos netinkamos kokybės kostiumo valymo paslaugos, o valykla nuostolių neatlygino.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (165)