Atvejai, kai verslininkai kelia kainas atsižvelgdami į sezoną ir klientų skaičių, yra dažni, tad gali būti, kad jie, naudodamiesi galimybe per Jūros šventę uždirbti, pakėlė kainas, portalui LRT.lt sako ekonomistas Nerijus Mačiulis. Pasak jo, rasti paaiškinimų tokiam verslininkų elgesiui nėra sunku.
Jūros šventė
© Mindaugas Milinis

Savaitgalį į Klaipėdos Jūros šventę rinkosi svečiai iš visos Lietuvos. Kai kuriuos iš susirinkusiųjų nustebino aukštos pramogų, paslaugų ir prekių kainos, o ypač – maisto kainos tiek mugėje, tiek Klaipėdos restoranuose.

Apsilankius viename tinkliniame restorane, esančiame pačiame Klaipėdos centre, Sukilėlių gatvėje, paaiškėjo, kad patiekalų kainos iš tiesų aukštesnės, nei nurodyta oficialioje restorano interneto svetainėje. Kad kainos tikrai buvo pritaikytos Jūros šventei, patvirtino ir viena restorano darbuotoja – pasak jos, pasibaigus šventei grįžtama prie įprasto meniu.

Įprastame restorano valgiaraštyje porcija šaltibarščių kainuoja 2,95 Eur, apkepti didžkukuliai – 4,95 Eur, blyneliai su varške – 4,75 Eur, bulviniai blynai su grybų padažu – 4,75 Eur. Jūros šventės metu šaltibarščiai kainavo 3,95 Eur, didžkukuliai – 5,35 Eur, blyneliai su varške – 5,35 Eur, o bulviniai blynai – 5,75 Eur.

Priešingai nei restorano darbuotoja, restorano atstovas ryšiams su visuomene portalui LRT.lt tvirtino, kad valgiaraštis yra pritaikytas ne tik Jūros šventei, bet ir visam vasaros sezonui: „Jūros šventės metu nebuvo specialaus meniu. Kiekvienais metais vasarą šiek tiek koreguojame savo restorano Klaipėdoje valgiaraštį. Taip siekiame mažinti patiekalų skaičių, o ne kelti kainas.

Vasarą Klaipėdoje kelis kartus padidėja svečių srautas. Norėdami kokybiškai ir greitai aptarnauti svečius, esame priversti šiek tiek siaurinti meniu, bet visi pagrindiniai patiekalai valgiaraštyje lieka. Planuojame, kad šis šiek tiek susiaurintas sezoninis vasaros meniu bus iki sezono pabaigos.“

Pasak su redakcija bendravusio restorano atstovo, jų tinklo restoranuose kainos skiriasi – jos priklauso nuo miesto, regioninių skirtumų, artimiausių restoranų kainų. Taip pat skiriasi ne tik kainos, bet ir patys valgiaraščiai.

Pirmadienį susisiekus su pačiu Sukilėlių g. esančiu restoranu ir pasidomėjus kainomis, telefonu atsiliepusi darbuotoja informavo, kad porcija šaltibarščių vis dėlto kainuoja tiek, kiek nurodyta restorano interneto svetainėje – 2,95 Eur, o ne tiek, kiek buvo nurodyta Jūros šventės metu pateiktame valgiaraštyje.

Sekmadienį, dar tebevykstant Jūros šventei, kalbinta restorano darbuotoja taip pat paminėjo, kad kainas Jūros šventės metu padidino ir aplinkiniai Klaipėdos miesto centro restoranai.

Komentuodamas šią situaciją, ekonomistas N. Mačiulis sako, kad atvejai, kai verslininkai kelia kainas atsižvelgdami į sezoną ir klientų skaičių, yra dažni: „Šioje situacijoje verslininkai reaguoja į padidėjusią paklausą. Turbūt ji padidėjo tiek, kad verslininkai nebegalėjo aptarnauti visų klientų, pasinaudojo galimybe padidinti kainas ir tokiu būdu sumažinti klientų srautą bei papildomai uždirbti. Manau, kad tai natūrali rinkos reakcija.“

N. Mačiulio teigimu, yra paaiškinimų tokiam verslininkų elgesiui: „Negaliu patvirtinti, ar pakelti kainas yra normali praktika, man nėra tekę to pastebėti. Tačiau galima rasti ekonominius dėsnius, kurie paaiškina tokį verslininkų elgesį. Bet kuriame sektoriuje taip yra – jei verslininkas mato, kad pirkėjo noras įsigyti prekę ar paslaugų yra daug didesnis nei verslininkų galimybės norus patenkinti, natūrali pasekmė yra kainų didėjimas. Tokie pavieniai atvejai tai labai gerai iliustruoja“, – sakė N. Mačiulis.

Pasak ekonomisto, tokie atvejai gali papiktinti nuolatinius restorano lankytojus: „Yra rizika, kad bus nepatenkintų nuolatinių klientų. Tačiau turime suprasti, kad tokią dieną paprastai būna daug vienkartinių klientų ir tam tikri restoranai nėra suinteresuoti juos išlaikyti.

Šioje situacijoje restoranas tikriausiai sprendė problemą – paklausa buvo didesnė nei reali galimybė tą paklausą patenkinti – daugiau klientų, nei galima tuo metu aptarnauti. Žinoma, rizikuojama nuvilti ir papiktinti nuolatinius klientus. Tiesiog tokiu būdu bandoma ne tik papildomai uždirbti, bet ir valdyti klientų srautus siekiant užtikrinti jų pasitenkinimą, nes jiems nereikia laukti ilgose eilėse.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Maxima“ atidaro dvi išparduotuves (95)

Prekybos tinklas „ Maxima “ praneša ketvirtadienį atidarantis išparduotuves Kaune ir Klaipėdoje.

Piniginių tuštėjimo metas (53)

Įpusėjus rugpjūčiui daugeliui tėvų tenka plačiau atverti po atostogų ir taip suplonėjusias...

Pakvietė į vakarienę restorane – išėjo su pirkiniu už 2 tūkst. eurų (300)

Kaip manote, kiek gali kainuoti pagalvė? O dvi pagalvės ir antklodė? Žurnalistų pagalbos...

Kai nepažiūri į meniu: už vandenį ir du puodelius kavos Venecijoje – 43 eurų sąskaita (115)

Vienos kavinės Venecijoje lankytojas buvo šokiruotas, kai už du puodelius kavos ir du buteliukus...

Kiniškuose plastikiniuose samčiuose aptikta sveikatai pavojingų medžiagų (12)

Iš rinkos surenkami nesaugūs samčiai sriubai, pagaminti Kinijoje, praneša Valstybinė maisto ir...

Top naujienos

Karbauskis gerbia Guogą: siūlo neskubėti daryti išvadų (187)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis neslepia, kad gerbia europarlamentarą Antaną...

Sauliaus Skvernelio patarėjas įžvelgia nebylų kartelį tarp prekybos tinklų (216)

Kartais atrodo, kad vartotojų gerove rūpintis turinti Konkurencijos taryba žaidžia verslo...

Su apnuogintais ispaniškais ašmenimis susidūręs „Žalgiris“ pasijuto „supjaustytas“ (21)

„Pietų IV“ sirgalių tribūna prieš rungtynes ironišku transparantu pasveikino „Sevilla“...

Architektė: savivaldybė neva taupo pinigus ir laiką, tačiau iš tiesų – trumparegiškai juos švaisto (15)

Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją...

Gydytoja papasakojo apie gyvybiškai svarbius vitaminus: imuniteto specialiai stiprinti nereikia (18)

Artėjant rudeniui, susizgrimbame, jog pats laikas stiprinti imunitetą . Griebiamės vaisių,...

Nustebsite, ką gali kvapų maišymas: atskleidė keletą gudrybių (3)

Sluoksniavimas – ne tik mados tendencija, tai ir viena populiariausių parfumerijos krypčių. Jos...

Internautai nesėkmingai bando atspėti: koks gyvūnas slepiasi tarp žaislų? (34)

Gali atrodyti, kad šioje nuotraukoje „pozuoja“ vien tik pliušiniai žaislai, tačiau jūs...

Paprasti būdai, padėsiantys suvaldyti pyktį (4)

Kiekvienai mamai ar tėčiui yra tekę nors kartą atsidurti situacijoje, kai jų atžalos pyktis...

Kodėl džiūsta aviečių uogos (3)

Aviečių uogos džiūsta dėl įvairių virusinių ligų, kurias platina cikados ir amarai. Šie...

Skaitome tarp eilučių: kokie žinučių ženklai rodo, kad žmogus jumis nebesidomi? (35)

Šiais laikais nė viena pažintis neapsieina be bendravimo tekstinėmis žinutėmis. Kokie ženklai...