Sostinėje gyvenančiai Angelei kilo abejonių, ar ji nepasielgė neapdairiai odontologijos klinikoje sumokėjusi už paslaugą, kuri jai iš tiesų nebuvo suteikta.

Vilnietei jau kuris laikas problemų kėlė apatinis dantis – jo kanalai buvo užtaisyti, plombą vis reikėdavo pakeisti.

„Paskutinį kartą, kai dėjo plombą, gydytojas pasakė, kad kitą kartą teks jau karūnėlę vilkti: dantis per daug jau išgręžtas. Ir vieną dieną, sėdint teatre, atėjo ta diena, kai plomba suskilo ir iškrito. Turėjau pasirinkimą – ištraukti dantį arba įsidėti karūnėlę“, - pasakojo pašnekovė.

Pasak Angelės, ji kreipėsi į savo odontologijos kliniką. Gydytoja paskaičiavo, kad keramikinės karūnėlės uždėjimas kainuos 2,5 tūkst. Lt, nes merginai reikės dar ir tris danties kanalus pergydyti.

Draugai patarė ieškotis, kur pigiau

„Žinojau, kad taisymas kainuos daug. Ir jau buvau susitaikiusi su mintimi, kad visgi kažkada reikės tai padaryti“, - prisiminė pašnekovė.

Tačiau pradėjus kalbėti apie savo planus su draugais ir giminėmis, Angelei kilo abejonių, ar jai pasiūlyta paslauga ne per daug kainuoja.

„Tiek draugai, tiek artimieji man pradėjo sakyti, kad jiems tai už 1 tūkst. Lt, tai už 1,5 tūkst. Lt karūnėlę uždėjo. Kažkas dar pasakė, kad pati karūnėlė kainuoja 700 Lt. Kai tokių reakcijų sulaukiau iš kokių penkių žmonių, pagalvojau, kad gal tikrai mano klinika yra iš kokių lupikautojų“, - pasakojo vilnietė.

Mergina pradėjo skambinėti po skirtingas odontologijos klinikas, teirautis kainų. Ji aptiko gydymo įstaigą, kurioje išgirdo, kad danties gydymas su karūnėle kainuos daugiausiai 1,8 tūkst. Lt.

Susigundžiusi galimybe sutaupyti Angelė nuėjo į naują kliniką.

Iš pradžių sostinės gyventoja buvo nusiųsta pas vieną gydytoją, kuris danties kanalus bandė pergydyti rankiniu būdu.

„Jis pasakė, kad negali iškrapštyti, užstrigo, ir užrašys mane pas kitą gydytoją toje klinikoje“, - teigė pašnekovė. Susimokėti už taisymą vyras neprašė - klientei teko palikti tik 20 Lt už procedūros metu naudotus vaistus ir uždėtą laikiną plombą.

Karūnėlės dar nematyti, o jau išleido 250 Lt

Tačiau po antro apsilankymo toje pačioje klinikoje tik pas kitą gydytoją mergina pasigailėjo, kad bandė sutaupyti.

„Pirmo gydytojo kolegė kanalus krapštė apie dvi valandas. Padarė nuotrauką ir pasakė, kad krapštė visus tris kanalus, bet nei vieno iki galo nesutvarkė. Sužinojau, kad sutvarkyti mano kanalus reikia kažkokio specialaus įrankio, kurio ši klinika neturi. Taigi turiu kreiptis į kitą kliniką“, - teigė pašnekovė.

Šį kartą merginai buvo išrašyta 230 Lt sąskaita – 200 Lt už vieno kanalo pergydymą ir 30 Lt už vaistus.

„Bet ji man visiškai nė vieno kanalo neišgydė. Juk kai nueisiu į kitą kliniką, man nepaskaičiuos gydymo už 2,5 kanalo. Niekas neskaičiuoja, kad sutaisė pusė danties. Arba jį sutvarkai, arba ne“, - pyko vilnietė.

Mergina pasakojo, kad nebūtų tiek pykus, jei prieš tai kanalus bandęs nesėkmingai gydyti odontologas nebūtų paprašęs tik 20 Lt.

„Sutinku, kad antroji specialistė dirbo ilgiau ir priemonių daugiau sunaudojo, bet iš tiesų paslaugos man nesuteikė, - savo pasakojimą tęsė Angelė. - Juk jei aš esu fotografas ir fotografuoju vestuves, bet mano juostelė apsišviečia, aš gi neprašau sumokėti už nuotraukas, kurių nėra“.

Taip pat Angelė buvo pasipiktinusi tuo, kad odontologijos klinikos kainyne buvo nurodyta, jog vieno kanalo pergydymas kainuoja 100-200 Lt, o jos buvo paprašyta susimokėti būtent maksimalią sumą už neatliktą paslaugą.

Odontologų rūmai: mokama už paslaugą, o ne gydytojo laiką

Išgirdęs apie vilnietei nutikusią istoriją, Odontologų rūmų tarybos pirmininkas Alvydas Šeikus iškart paklausė: „O tai kam ji mokėjo?“.

Odontologų atstovas pabrėžė, kad klientai turėtų mokėti pagal klinikose nurodytus kainininkus ir už tas paslaugos, kurios yra atliktos.

„Jei jūs nueitumėte į parduotuvę ir sumokėtumėte už duoną, o namo grįžtumėte be jos. Tai už ką mokėjote?“, - palyginimą išsakė A. Šeikus.
Odontologų rūmų tarybos pirmininkas priminė, kad kanalo pergydymas yra jo sutvarkymas ir tik tai atlikus galima prašyti už paslaugą sumokėti.

„Už nepadarytus darbus žmogus neprivalo mokėti, - akcentavo Odontologų rūmų vadovas. - Suprantu, kad nepavykti gali, bet jei tau nepavyksta visų dantų sutaisyti, tai ką iš visų žmonių pinigus imsi? Ne. Čia yra jau etikos dalykai“.

Jei odontologijos klinikoje kainos būtų nurodomos už specialisto darbo valandą, klientė būtų turėjusi susimokėti, tačiau šiuo atveju kainyne buvo nurodytos konkrečios paslaugos. „Bet iš tiesų niekur nemačiau, kad būtų mokama už odontologo darbo valandą“, - sakė jis.

Odontologas privalo įspėti apie riziką nesugydyti danties

DELFI užklausus Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, ar klientas turi susimokėti odontologijos klinikoje už iki galo neatliktą danties gydymą, Turizmo ir atlygintinų medicininių paslaugų skyriaus vedėja Solveiga Kuzienė teigė, kad asmuo, kuriam buvo suteiktos netinkamos kokybės paslaugos, turi teisę vienašališkai nutraukti su paslaugos tiekėju sudarytą sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtą sumą.

„Taip pat vartotojas, kuriam buvo suteiktos netinkamos kokybės paslaugos, turi teisę reikalauti paslaugos teikėjo sumažinti kainą už nekokybiškai suteiktas paslaugas, pašalinti netinkamai atliktų paslaugų trūkumus arba atlyginti paslaugų teikimo trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu, paslaugų teikėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus pašalino tretieji asmenys“, - pridėjo specialistė.

S. Kuzienė taip pat pabrėžė, kad prieš pradėdami gydymą odontologai turi pranešti, kad žadama paslauga gali būti nesuteikta, jei tokia rizika yra: „Informacija, jog asmens sveikatos priežiūros paslauga gali būti nesuteikta, turi įtakos kliento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, todėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikėjas privalo įspėti pacientą apie galimą paslaugos nesuteikimą. Paslaugų kaina suderinama prieš teikiant konkrečią paslaugą, ir vartotojas pagal asmens sveikatos priežiūros paslaugų sutartį įsipareigoja sumokėti už suteiktas paslaugas. Jei teikiant paslaugą paaiškėja, kad jos kaina padidės, paslaugos teikėjas apie tai privalo informuoti vartotoją“.

Iš odontologijos klinikos vilnietė Angelė vis dėlto gali susigrąžinti pinigus už iki galo neatliktą paslaugą. Ji gydymo įstaigai turi pateikti skundą. Tuomet klinika jį privalo išnagrinėti ir raštu apie savo sprendimą informuoti klientą ne vėliau nei per 20 darbo dienų.

Odontologų teikiamų paslaugų kokybę vertina Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Gavusi šios tarnybos išvadą, kad odontologo paslaugos buvo suteiktos nekokybiškai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nagrinėtų Angelės prašymą dėl pinigų už nekokybiškai suteiktą paslaugą grąžinimo.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenimis, pernai metais į juos dėl galimai nekokybiškai atliktų odontologų paslaugų buvo kreiptasi 3 kartus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (223)