Lyginant pakuočių kainas, pirkėjams tenka lyginti, pavyzdžiui, 18 ir 20 skalbimų pakankančias skalbimo priemones. O žiūrint į nurodytas vieneto kainas, tenka lyginti kilogramo, litro ir vienos kapsulės kainas, kai litro ar kilogramo gali pakakti ir keliasdešimčiai, o kapsulės – tik vienam skalbimui. Dėl to skalbimo priemonių kainų lyginimas pagal pirkėjams šiuo metu pateikiamą informaciją prilygsta kriaušės ir obuolio lyginimui – tai tiesiog skirtingi dalykai.

Vienintelis būdas racionaliai palyginti skalbiklių kainas – tai suskaičiuoti vieno skalbimo vertę. Kaip tai padaryti? Galutinę produkto kainą padalinus iš ant pakuotės privalomai nurodomo skalbimų, tenkančių pakuotei, skaičiaus. Skalbimo skaičių nurodanti ikona yra ant visų skalbiklių pakuočių Lietuvoje – kairiame apatiniame priekinės pakuotės pusės kampe.

Vis tik asociacijos „Likochema“ užsakymu vasarį atliktas reprezentatyvus vartotojų nuomonės tyrimas rodo, kad į šį ant pakuotės esantį specialų ženklą atkreipia dėmesį tik 4 vartotojai iš 10. Vieno skalbimo kainą įvertina dar mažiau pirkėjų – tik penktadalis (22 proc.). Tyrimo duomenimis, pirkėjai dažniausiai skalbimo priemones pasirenka pagal pakuotės kainą (36 proc.) arba vieno kilogramo ar litro kainą (30 proc.).

Kad prekybos vietose pateikiama vieno skalbimo kaina būtų labai naudinga ir leistų racionaliau pasirinkti priemonę, teigia net 70 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų. Vieno skalbimo kaina skalbimo priemonių kainų etiketėse nėra naujiena. Tokį ženklinimą jau naudoja 8 Europos Sąjungos šalys, tarp jų – Vokietija, Austrija, Belgija, Švedija, Jungtinė Karalystė ir kitos.

Vienas pagrindinių asociacijos „Likochema“ siekių, kad naujas matavimo vienetas – vieno skalbimo kaina – vartotojams būtų pateikiamas ir Lietuvos prekybos centruose. Šiai „Likochema“ iniciatyvai pritaria ir vartotojams bei prekybininkams atstovaujančios organizacijos. Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos, toks ženklinimas skalbiklių kainų etiketėse prekybos vietose galėtų atsirasti 2016-aisiais.

Tai didelis pasiekimas, tačiau natūralu, kad tokie pokyčiai – gana ilgas procesas. Turi būti keičiami atitinkami teisiniai dokumentai, prekybos tinklai taip pat turi tam pasirengti, o ant nosies – euro įvedimas ir dvi valiutos kainų etiketėse.

Kol šie pokyčiai įvyks ir skalbimo priemonių kainų etiketėse atsiras kol kas vienintelis racionalus indeksas jas lyginti – vieno skalbimo kaina – belieka tik sumanesniems būti patiems pirkėjams. Tai yra atkreipti dėmesį į ant visų pakuočių privalomai nurodomą skalbimo skaičiaus indeksą ir pabandyti patiems lyginti skalbimo priemonių kainas už vieną skalbimą. Bent jau kelių, dažniausiai perkamų.