aA
Dar visai neseniai privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo (TPVCA) kainos augo kaip ant mielių, tačiau, panašu, didesnių pokyčių artimiausiu metu nesulauksime. Pasak Lietuvos banko (LB) Draudimo priežiūros skyriaus viršininko Mariaus Dumbausko, naujausi duomenys rodo, kad automobilių draudimo rinkos kainos stabilizavosi.
© DELFI montažas

Dirbo nuostolingai

Didžiausias draudimo kainų kitimo šuolis buvo fiksuotas 2017-aisiais ir tam, pasak draudikų, buvo rimta priežastis, susijusi su metai iš metų patirtais nuostoliais rinkoje.

„Privalomasis transporto priemonių draudimas, išskyrus pirmuosius metus nuo įvedimo (2002 m. – red. past.), buvo nuostolingas.

2016 m. visos draudimo įmonės iš šios draudimo rūšies patyrė rekordinį – beveik 20 mln. Eur – nuostolį“, – sakė M.Dumbauskas ir pabrėžė, kad dar 2017-aisiais jį pavyko sumažinti iki 1,5 mln. Eur.

Apsnigtas automobilis
Apsnigtas automobilis
© DELFI

Visgi sumažėję nuostoliai, pasak LB atstovo, situacijos nepataisė, o nuostolinga veikla ir buvo pagrindinė privalomojo transporto priemonių draudimo kainų kilimo priežastis.

LB duomenimis, vidutinė įmoka, kuri apskaičiuojama kaip draudimo įmokų ir per tą ataskaitinį laikotarpį sudarytų draudimo sutarčių skaičius, 2017 m. padidėjo beveik 30 proc.

Sulaukė vairuotojų skundų

Tai, kad privalomo automobilių draudimo kainos kasmet kyla, nestebina ir Lietuvos draudėjų asociacijos vadovo Tomo Paulausko.

„Automobilių draudimo kainų kilimas fiksuojamas beveik kiekvienais metais. Jis yra nuolatinė tendencija. Kiek pamenu, paskutinius kelerius metus kainos kilo, o 2017 metais kilimas buvo itin ženklus“, – apie pastarąjį laikotarpį sakė jis ir atsiminė, kad tuo metu asociacija sulaukė ir vairuotojų skundų.

„Tada buvo priimtas transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės įstatymo pakeitimas dėl neturtinės žalos, kurią privalo atlyginti draudikas, ribos didinimo.

Anksčiau ji buvo 5 tūkst., o paskui ženkliai pakilo. Kaip vienas kainų kėlimo argumentų, iš draudikų pusės, ir buvo priimtas įstatymo pakeitimas“, – didįjį draudimo kainų šuolį aiškino T.Paulauskas.

„Būdavo, kad skambindavo žmonės, kuriems draudimas brango ne procentais, o kartais, nors eismo įvykių ar faktorių, kurie turėtų daryti įtakos kainos didėjimui, nebuvo“, – pasakojo asociacijos vadovas.

Paprašytas paprognozuoti 2019 metais laukiančius pokyčius, M.Paulauskas sakė, kad šiuo metu rinkoje drastiškų pokyčių nematyti, o kainai įtakos gali daryti ir konkurencija rinkoje.

Reikšmingų pokyčių nenumato

Lietuvos banko duomenimis, pernai privalomojo transporto priemonių draudimą Lietuvoje siūlė 8 draudikai, o draudimo įmokos sudarė 249,6 mln. Eur, išmokos – 127,2 mln. Eur.

Nors gautų įmokų suma ženkliai didesnė nei suma, kuri buvo išmokėta apsidraudusiems, gautus pinigus iš įmokų draudimo bendrovėms ženkliai apkarpė kitos išlaidos.

Kalbant apie 2019-uosius, M.Bumbausko teigimu, šiemet automobilių draudimo kainos didelių staigmenų pateikti neturėtų.

„Praėjusių metų paskutinių mėnesių ir šių metų sausio mėn. draudimo veiklos rezultatai rodo, kad šio draudimo kainos stabilizavosi. Todėl reikšmingesnių kainų pokyčių nesitikime“, – prognozavo M.Dumbauskas.

Gera žinia vairuotojams: šiemet draudžiant automobilius pavyks sutaupyti
© DELFI / Karolina Pansevič

Pasak jo, kalbant bendrai, įtaką transporto priemponių draudimo kainoms daro daugelis faktorių.

„Labiausiai lemiantis veiksnys – veiklos finansinis rezultatas. Esant nuostolingai veiklai, tokių paslaugų kainos kyla, kiek leidžia konkurencija, o rinkai pasiekus tam tikrą pelningumo ribą – kainos, dažniausiai vėlgi dėl konkurencijos, krinta.

Draudimo kainos taip pat priklauso ir nuo žalų skaičiaus pokyčių, vidutinės žalos dydžio pokyčių, avarijų skaičiaus, remonto paslaugų kainų ir kitų faktorių“, – sakė LB specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(38 žmonės įvertino)
2.3421
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaupimą pensijai sustabdė tūkstančiai: ką planuoja likusieji? (503)

Maždaug kas dešimtas apklaustasis nurodė toliau planuojantis nebekaupti II-oje pensijų pakopoje,...

Lietuvių startuolis metė pirštinę brangiai skolinantiems: siūlo naują būdą taupyti (63)

Vartojimo paskolų kreditorių sąlygų palyginimo portalas – tokį startuolį Lietuvoje drauge su...

VMI skelbs pajamų ir turto deklaravimo startą (47)

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) netrukus paskelbs apie gyventojų pajamų ir turto...

Tyrimas: apsipirkti pigiausiai galima „Lidl“, brangiausiai – „Rimi“ (62)

Atlikus tyrimą, kurio metu buvo lyginamos prekių kainos penkiuose prekybos tinkluose „ Maxima “,...

„Earthport“ išduota Europos mokėjimo įstaigos veiklos licencija Lietuvoje (1)

Londone įsikūrusios tarptautinių mokėjimų bendrovės „ Earthport “ kontroliuojamai bendrovei...

Top naujienos

Šalis, kur prostitucija – tiesiog verslas: kaip tai atrodo iš arti (46)

Na, va jums ir prašome, dar viena spalvinga spalvingos šalies pusė. Aš su prostitucija...

Tobulą atostogų vietą atradę lietuviai įspėja tautiečius: higienos sąskaita taupyti nevalia, todėl nekartokite mūsų klaidos (29)

Laoso Liaudies Demokratinė Respublika – nedidukė Pietryčių Azijos valstybėlė, gyventojų...

Lietuvoje siaučiant tymų protrūkiui Veryga pripažįsta veiksmų plano neturintis (120)

Lietuvoje – tymų proveržis: šiemet jau užfiksuoti 224 atvejai. Pernai tokių buvo 30.

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (6)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

„Žalgirio“ svajonę pasvėręs Kuzminsko brolis: būtų nuostabu, jei tolyn patektų ir Kaunas, ir Milanas laida „Krepšinio zona“ (15)

Dar prieš tris savaites nekantriausi Lietuvos žurnalistai jau skubėjo laidoti Kauno „Žalgirio“...

Ekspertas apie išvadas dėl buvusio Putino bendražygio mirties: nieko panašaus nebuvau matęs (69)

Lūžęs kaklo kaulas, kuris lūžta labai retai, nebent smaugimo ar dusinimo atveju, kraujo...

Netrukus vėl suksime laikrodžius – miegosime trumpiau (208)

Paskutinį kovo sekmadienį vėl teks pasukti laikrodžių rodykles – šį kartą jas suksime pirmyn...

ES lyderiai spaudžia ir perspėja britus: viskas bus daug sunkiau siūlo atidėjimą iki gegužės 22-osios; papildyta 19.26 (164)

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį didino spaudimą Didžiosios Britanijos parlamentui paremti...

Keletas rimtų priežasčių, kodėl verta miegoti nuogai (6)

Ievos kostiumas miegant šalia išrinktojo teikia neabejotinų pranašumų. Vienas iš jų –...

Prakalbus apie staigų atlyginimų kilimą – Maurico pastaba: deja, yra vienas magiškas žodis (107)

Finansų ministerija blogina ekonomikos augimo prognozes : kaip situacija keičiasi lietuvių...