Egio nuotraukos, kuriose palyginamos tam tikrų produktų kainos lietuviškoje ir airiškoje „Lidl“ parduotuvėse, socialiniame tinkle „Facebook“ sulaukė beveik 700 „Patinka” paspaudimų ir dar daugiau pasidalijimų – apie 5,4 tūkst. žmonių.
Portalui DELFI susisiekus su nuotraukų autoriumi šis teigė, kad Lietuvoje produktų kainų nuotraukos darytos Panevėžyje, Nemuno g., esančioje „Lidl“ parduotuvėje.
„Nuotraukas dariau prieš dvi savaites, kai buvau grįžęs. Airijoje nuotraukos darytos praėjusią savaitę Dublino priemiestyje, Lukano miestelio „Lidl“ parduotuvėje“, – teigė vyras.
Paklaustas apie kainas, kurias randa sugrįžęs į savo gimtinę, Egis teigė, jo nuomone, Lietuvoje jau beveik viskas brangiau.
„Maistas, paslaugos, elektrotechnika, drabužiai, vaistai, žaislai“, – vardijo pašnekovas.
Airijoje gyvenančio lietuvio patalpintose nuotraukose matyti, kad 500 g avižiniai dribsniai lietuviškoje parduotuvėje kainuoja 0,65 eurais, kai airiškoje – 0,49 eurai. Tiesa, produkto pakuotės išvaizda skiriasi.
Tačiau kartu lyginamos ir „Mocarelos“ sūrių kainos. Vienodos pakuotės kainos skiriasi 0,1 euro (Lietuvoje – 0,69 euro, Airijoje – 0,59 euro).
Kaip matyti iš nuotraukos, 200 g anakardžio riešutų pakuotės kaina to paties prekės ženklo parduotuvėje Airijoje – 2,39 euro, Lietuvoje – 2,99 euro.
Trijų lūpų balzamų pakuotė lietuviškoje parduotuvėje – 2,49 euro, airiškoje – 1,59 euro. Šešių pomidorų kaina skiriasi 0,3 euro (Lietuvoje – 1,29 euro, Airijoje – 0,99 euro).
Eurostat duomenimis, 2015 m. Lietuvoje maisto produktų kainos sudarė 61 proc. Europos Sąjungos šalių vidurkio, Airijos – 122 proc. Nealkoholinių gėrimų kainų vidurkis Lietuvoje sudarė 99 proc. ES vidurkio, Airijoje – 129 proc. Taigi, pagal oficialią statistiką Lietuvoje tiek maisto produktai, tiek nealkoholiniai gėrimai yra pigesni nei Airijoje.
Siūlo nelyginti kainų su kitomis šalimis
„Lidl Lietuva“ atstovė spaudai Agnė Gaižauskienė teigė, kad prekių kainos konkrečiose „Lidl“ parduotuvėse nustatomos atsižvelgiant į tos valstybės, kuriose veikia parduotuvės, mokestinę bei konkurencinę aplinką.
Primename, kad Lietuvoje pridėtinės vertės mokestis (PVM) – 21 proc. Tuo metu, pavyzdžiui, Airijoje yra keturi PVM tarifai: 0 proc., 4,8 proc., 13,5 proc. ir 23 proc.
0 proc. PVM yra taikomas maistui ir gėrimams, išskyrus alkoholiniams gėrimams, arbatai ir kavai, ledams, šaldytiems jogurtams, jogurtams, bulvių traškučiams, spragintiems kukurūzams, sūdytiems ar kepintiems riešutams, šokoladui, saldumynams, sausainiams.
4,8 proc. PVM tarifas naudojamas agrokultūroje gyviems gyvuliams.
13,5 proc. PVM tarifas – maistui iš specialių mašinų, karštam maistui išsinešti, pyragams, vafliams.
„Lidl Lietuva“ atstovė A. Gaižauskienė pripažino, kad kainos skirtingose šalyse „Lidl“ parduotuvėje gali skirtis.
„Nors kai kurių prekių kainos gali skirtis, dedame visas pastangas, kad bendras pirkinių krepšelis Lietuvos kontekste išsiskirtų patraukliausia kaina. Taigi, reikėtų lyginti tų pačių prekių kainas „Lidl“ ir kitų tinklų Lietuvoje“, – pastebėjo ji.
Maksimizuos pelną, bet bandys išlaikyti mažesnę kainą
Rinkodaros specialistas Linas Šimonis pabrėžė, kad kiekvienas rinkos žaidėjas stengiasi gauti, kiek galima, didesnį pelną.
DELFI jau rašė, kad pirkėjai paskutiniu metu pradėjo pastebėti augančias produktų kainas „Lidl“ parduotuvėse.
„O kaina priklauso nuo mokesčių šalyje, bet dar daugiau nuo konkurencijos sąlygų ir pasirinktos strategijos. „Lidl“ strategija yra turėti mažiausias kainas, bet jas tokias turėti toje teritorijoje, kurioje žmonės perka, o ne apskritai – mažiausias kainas pasaulyje“, - kalbėjo pašnekovas.
Pasak L. Šimonio, teritorija – tai nebūtinai Europa, Lietuva ar miestas, tai konkreti vieta, kur žmogus eina pirkti.
Kaip pavyzdį, rinkodaros specialistas paminėjo „Iki“ prekybos tinklą. Jo nuomone, žmonių, kurie specialiai važiuotų į šio prekės ženklo parduotuves nėra tiek daug, tačiau prekybos tinklas pirkėjus susirenka pagal tai, kad jiems parduotuvė yra šalia ir patogu.
„Ir šiuo atveju Airija prekybos tinklui „Lidl“ Lietuvoje nėra ta teritorija, net gretimas mikrorajonas gali būti jau kita teritorija“, – kalbėjo pašnekovas.
L. Šimonio nuomone, „Lidl“ prekybos tinklas dėl savo dydžio Europoje sugeba pasiūlyti konkurencingas kainas, tačiau derinasi ir prie rinkos.
Į Lietuvą įžengęs su 0,66 eur/kg už bananus pasiūlymu vokiškas prekybos tinklas, specialisto vertinimu, pasiuntė žinutę pirkėjams, kad jų parduotuvėse pigu.
„Pirkėjai nuėjo, surado prekių, kurios galbūt yra šiek tiek kitokios nei įprastos, bet susidarė įspūdį, kad ten pigu, – sakė L. Šimonis. – Aš labai abejoju, kad žmonės, kurie tiki, kad išleido trečdaliu ar kiek mažiau „Lidl“ parduotuvėje iš tiesų pirko identiškas prekes nei kitame prekybos tinkle.
Nuomonė klientams sudaryta, kad „Lidl“ parduotuvėse pigu ir prekybos tinklas negali drastiškai kelti kainų, bet, matyt, po truputį jos bus keliamos ir kainos bus mažesnės šiek tiek nei apsipirkimo teritorijoje, kad žmogus galvotų, kad vis dar pigu, bet maksimaliai didelės, kad „Lidl“ maksimizuotų pelną.