aA
Miestų aikštėse sužibus kalėdinėms eglutėms, prekybos centrai, parduotuvių vitrinos ir el. parduotuvės irgi pasipuošė. Šalia išradingų ir spalvingų kalėdinių puošmenų – ne mažiau spalvingi ir labai jau „dosnūs“ nuolaidų pažadai. Iš pirmo žvilgsnio susidaro įspūdis, kad šiuo metu daug kas parduodama beveik už dyką arba bent jau „už pusę kainos“. Ar tikrai?
E. Bajorinė. Kalėdinių nuolaidų akcijos: ar tikrai „visur”, „viskam” ir „nemokamai”?
© DELFI / Tomas Vinickas

Pateikiame keletą pastebėjimų apie tai, ko iš tikrųjų vartotojai gali tikėtis iš reklamose siūlomų nuolaidų ir, ką reiškia pažadas „dovanų“ ar „nemokamai“:

Reklama „Visoms prekėms – x procentų nuolaida“ vartotojams sukelia lūkestį, kad visoms be išimties prekėms bus taikoma „X procentų“ nuolaida. Jei paaiškėja, kad ši akcija yra taikoma ne visoms prekėms, o reklamoje nepateikiama jokių išlygų apie tokias prekes, tikėtina, kad tokia reklama yra klaidinanti.

Reklama: „Visoms prekėms prekybos centre nuolaidos nuo x iki y procentų“ suformuoja vartotojams įspūdį apie ypač didelę nuolaidų apimtį. Todėl, jei paaiškėja, kad tik dalis prekybos centro parduotuvių dalyvaujančių akcijoje taiko reklamoje nurodomas nuolaidas visoms prekėms, tikėtina, kad tokia reklama yra klaidinanti.

Reklama, kurioje nurodoma, kad nuolaida taikoma konkrečiai prekių grupei, pvz., „70 proc. nuolaida žieminiams batams“ vartotojams leidžia tikėtis, kad ši nuolaida taikoma visoms tos grupės prekėms, t.y., visiems be išimties parduotuvėje parduodamiems žieminiams batams. Jei nuolaida yra taikoma ne visoms reklamuojamos grupės prekėms, tikėtina, kad tokia reklama yra klaidinanti.

Reklama: „Nuolaidos iki y procentų“ vartotojams leidžia manyti, kad tam tikroms reklamuojamoms prekėms taikoma maksimali y procentų nuolaida, tačiau tai nereiškia, kad bet kokiai vartotojo pasirinktai prekei bus taikoma maksimali – „y“ procentų nuolaida.

Reklama, kurioje akcentuojamos nuolaidos prekėms terminuotam laikotarpiui, pvz., „Nuolaidos iki y procentų. Galioja visą mėnesį“, vartotojams suteikia vilčių, kad jie turės galimybę įsigyti šiose akcijose dalyvaujančias prekes visą reklamoje nurodytą laikotarpį. Prekybininkai turėtų užtikrinti, kad prekės ar paslaugos su nuolaida nepasibaigtų ankščiau nei baigsis akcija.

Reklama, kurioje žadama „nemokamai“, „dovanų“ ar pan., gali vartotojams sukelti pagrįstus lūkesčius gauti reklamoje nurodytą prekę ar paslaugą už dyką, papildomai nieko nemokant, išskyrus būtinąsias išlaidas, susijusias su produkto įsigijimu, paėmimu ir mokesčiu už jo pristatymą. Atkreipiame vartotojų dėmesį, kad būtinosios išlaidos gali būti tokios: siuntimas paštu pagal galiojantį įkainį, telefono skambučio išlaidos ne didesniu nei vietos tarifu ar neišvengiamos minimalios SMS žinutės siuntimo išlaidos, faktinės pervežimo ar pristatymo išlaidos, kelionės išlaidos, patiriamos vykstant atsiimti siūlomo produkto, ir kitos su tuo susijusios išlaidos. Vartotojai turėtų būti atidūs - būtinos išlaidos paprastai neapima mokesčio už produkto supakavimą, užsakymo vykdymą ar administravimą.

Reklama „du už vieno kainą“ leidžia vartotojui manyti, kad siūlomos prekės kokybė ir sudėtis nėra prastesnė už įprastą arba, kad siūlomo produkto kaina nėra dirbtinai padidinta, siekiant padengti nemokamai pridedamos prekės sąnaudas. Beje, siūlome nenaudoti žodžio „nemokamai“, jei apibūdinimas „nemokamai“ yra taikomas vienai iš rinkinio dalių, kurios kaina yra įtraukta į rinkinio kainą.

Ką daryti, kad kalėdinių akcijų pažadai nesugadintų vartotojų šventinės nuotaikos? Davidas Ogilvy savo knygoje „Reklamos žmogaus išpažintis“ rašė: „Venkite aukščiausiojo laipsnio apibūdinimų, plačių apibendrinimų ir banalybių. Būkite konkretūs ir remkitės faktais [...] Sakykite tiesą, tačiau tegul ta tiesa būna patraukli“.

Taigi, kūrybingiems reklamų kūrėjams ir davėjams linkime būti sąžiningiems ir reklamuoti tik tai, ką iš tikrųjų galite pasiūlyti vartotojams. Vartotojus kviečiame būti atidesnius – atkreipkite dėmesį į dažnai mažesnėmis raidėmis parašytus žodelius, skaitykite pasiūlymų sąlygas ir tuomet visi kartu džiaugsimės ir kalėdinėmis dovanomis, ir tesėtais pažadais.

Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasitikrinkite: ar žinote, kaip atskirti tikrus eurus nuo padirbtų?

822 vnt. banknotų ir 251 vnt. monetų – tiek 2022 m. Lietuvos banke buvo ištirta ir iš apyvartos...

Vyrų atlyginimai vėl auga sparčiau nei moterų: vidutinis skirtumas – 229 eurai per mėnesį

Iš 76 veiklos sričių 67-iose vyrų vidutiniai atlyginimai išlieka aukštesni nei moterų, parodė...

VMI paaiškina, kodėl gali kisti pajamų mokesčio suma, nors gyventojo atlyginimas nesikeitė (1)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) primena, kad pernai gautas pajamas deklaruojantys...

Lietuviai kavinėse ir restoranuose išleidžia vis daugiau, didėja ir arbatpinigių sumos

Mokėjimo paslaugų tiekėjos „ASHBURN International“ duomenimis, vidutinis paliekamų...

Pensijų fonde netekusi apvalios sumos susirūpino: ar tikrai viskas žmonių labui (2)

Pinigai prarasti, o bankai vis tiek pasiima turto valdymo mokestį, piktinasi skaitytoja Oksana. Ji...

Top naujienos

Laisvės frakcija stojo piestu prieš valdančiųjų pataisas: priežastys rimtos (4)

Pataisų svarstymas dėl galimybės Lietuvai taikyti nacionalines sankcijas ir įtvirtinti konkrečius...

Dėl mokesčių reformos smulkieji piešia juodžiausią scenarijų: tai pajuoka – dalis išvažiuos, dalis nueis į „šešėlį“ (2)

Ilgai žadėtą mokesčių reformą pristačiusi Finansų ministerija teigia, kad visi jos siūlymai...

Karas Ukrainoje. Analitikai: Rusijos kariuomenė staiga pakeitė savo prioritetus Zelenskis: Ukraina atsakys į kiekvieną smūgį

Rusijos kariuomenė gerokai sulėtino savo puolimą prie Bachmuto ir sutelkė pastangas į manevrus...

Verslas PliusUgnė Karaliūnaitė

„Finbee“ vadovas Noreika – apie sutelktinio finansavimo riziką, bankų požiūrį į verslą ir ateities planus

Ilgai nulines palūkanas už indėlius klientams siūlantys bankai, vertė gyventojus ieškoti...

Vairuotojai visoje Lietuvoje griebiasi už galvų: tenka džiaugtis, jei pavyksta namus pasiekti su visais sveikais ratais

Vairuotojų jau nebestebina, kad atėjus pavasariui daugelio kelių būklė ima prastėti, asfaltas...

Dykumoje aptiktos paslaptingos 7000 metų struktūros: radiniai jų viduje liudija siaubingą čia gyvenusių žmonių likimą

Kasinėjimai, kurių metu buvo aptikti žmogaus palaikai , palaidoti tarp šimtų aplinkui...

Šios ligos priepuoliai gali trukti ir tris paras – kai kuriems sutrinka kalba, regėjimas ir netgi ištinka trumpalaikis paralyžius

Besikeičiantis oras, mėnulio fazės, geomagnetinės audros, stresas, įtampa, netinkama laikysena ir...

Joana Balčė

Pavasarinių paltų tendencijos: į madą grįžta vienas seniai pamirštas pasirinkimas (1)

Perkant viršutinius drabužius stilius yra svarbus, tačiau dėmesys šilumai ir naudingumui taip...

„Simpsonų“ kūrėjai išjuokė Vladimirą Putiną: ar jų pranašystė išsipildys ir vėl? (1)

Animacinio serialo „ Simpsonai “ kūrėjai atskleidė tiesą apie tironą, kasdieną žudantį...

Verslas PliusBloomberg News

Šeši prekiautojai – nauji rusiškos naftos „karaliai“

Gruodžio mėnesį šešios mažai žinomos bendrovės iškilo kaip naujausi rusiškos naftos...