aA
Miestų aikštėse sužibus kalėdinėms eglutėms, prekybos centrai, parduotuvių vitrinos ir el. parduotuvės irgi pasipuošė. Šalia išradingų ir spalvingų kalėdinių puošmenų – ne mažiau spalvingi ir labai jau „dosnūs“ nuolaidų pažadai. Iš pirmo žvilgsnio susidaro įspūdis, kad šiuo metu daug kas parduodama beveik už dyką arba bent jau „už pusę kainos“. Ar tikrai?
E. Bajorinė. Kalėdinių nuolaidų akcijos: ar tikrai „visur”, „viskam” ir „nemokamai”?
© DELFI / Tomas Vinickas

Pateikiame keletą pastebėjimų apie tai, ko iš tikrųjų vartotojai gali tikėtis iš reklamose siūlomų nuolaidų ir, ką reiškia pažadas „dovanų“ ar „nemokamai“:

Reklama „Visoms prekėms – x procentų nuolaida“ vartotojams sukelia lūkestį, kad visoms be išimties prekėms bus taikoma „X procentų“ nuolaida. Jei paaiškėja, kad ši akcija yra taikoma ne visoms prekėms, o reklamoje nepateikiama jokių išlygų apie tokias prekes, tikėtina, kad tokia reklama yra klaidinanti.

Reklama: „Visoms prekėms prekybos centre nuolaidos nuo x iki y procentų“ suformuoja vartotojams įspūdį apie ypač didelę nuolaidų apimtį. Todėl, jei paaiškėja, kad tik dalis prekybos centro parduotuvių dalyvaujančių akcijoje taiko reklamoje nurodomas nuolaidas visoms prekėms, tikėtina, kad tokia reklama yra klaidinanti.

Reklama, kurioje nurodoma, kad nuolaida taikoma konkrečiai prekių grupei, pvz., „70 proc. nuolaida žieminiams batams“ vartotojams leidžia tikėtis, kad ši nuolaida taikoma visoms tos grupės prekėms, t.y., visiems be išimties parduotuvėje parduodamiems žieminiams batams. Jei nuolaida yra taikoma ne visoms reklamuojamos grupės prekėms, tikėtina, kad tokia reklama yra klaidinanti.

Reklama: „Nuolaidos iki y procentų“ vartotojams leidžia manyti, kad tam tikroms reklamuojamoms prekėms taikoma maksimali y procentų nuolaida, tačiau tai nereiškia, kad bet kokiai vartotojo pasirinktai prekei bus taikoma maksimali – „y“ procentų nuolaida.

Reklama, kurioje akcentuojamos nuolaidos prekėms terminuotam laikotarpiui, pvz., „Nuolaidos iki y procentų. Galioja visą mėnesį“, vartotojams suteikia vilčių, kad jie turės galimybę įsigyti šiose akcijose dalyvaujančias prekes visą reklamoje nurodytą laikotarpį. Prekybininkai turėtų užtikrinti, kad prekės ar paslaugos su nuolaida nepasibaigtų ankščiau nei baigsis akcija.

Reklama, kurioje žadama „nemokamai“, „dovanų“ ar pan., gali vartotojams sukelti pagrįstus lūkesčius gauti reklamoje nurodytą prekę ar paslaugą už dyką, papildomai nieko nemokant, išskyrus būtinąsias išlaidas, susijusias su produkto įsigijimu, paėmimu ir mokesčiu už jo pristatymą. Atkreipiame vartotojų dėmesį, kad būtinosios išlaidos gali būti tokios: siuntimas paštu pagal galiojantį įkainį, telefono skambučio išlaidos ne didesniu nei vietos tarifu ar neišvengiamos minimalios SMS žinutės siuntimo išlaidos, faktinės pervežimo ar pristatymo išlaidos, kelionės išlaidos, patiriamos vykstant atsiimti siūlomo produkto, ir kitos su tuo susijusios išlaidos. Vartotojai turėtų būti atidūs - būtinos išlaidos paprastai neapima mokesčio už produkto supakavimą, užsakymo vykdymą ar administravimą.

Reklama „du už vieno kainą“ leidžia vartotojui manyti, kad siūlomos prekės kokybė ir sudėtis nėra prastesnė už įprastą arba, kad siūlomo produkto kaina nėra dirbtinai padidinta, siekiant padengti nemokamai pridedamos prekės sąnaudas. Beje, siūlome nenaudoti žodžio „nemokamai“, jei apibūdinimas „nemokamai“ yra taikomas vienai iš rinkinio dalių, kurios kaina yra įtraukta į rinkinio kainą.

Ką daryti, kad kalėdinių akcijų pažadai nesugadintų vartotojų šventinės nuotaikos? Davidas Ogilvy savo knygoje „Reklamos žmogaus išpažintis“ rašė: „Venkite aukščiausiojo laipsnio apibūdinimų, plačių apibendrinimų ir banalybių. Būkite konkretūs ir remkitės faktais [...] Sakykite tiesą, tačiau tegul ta tiesa būna patraukli“.

Taigi, kūrybingiems reklamų kūrėjams ir davėjams linkime būti sąžiningiems ir reklamuoti tik tai, ką iš tikrųjų galite pasiūlyti vartotojams. Vartotojus kviečiame būti atidesnius – atkreipkite dėmesį į dažnai mažesnėmis raidėmis parašytus žodelius, skaitykite pasiūlymų sąlygas ir tuomet visi kartu džiaugsimės ir kalėdinėmis dovanomis, ir tesėtais pažadais.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Edgaras Savickas | D+

Kam algos per pastaruosius 5 metus augo daugiausiai, o kam mažiausiai: TOP-30 profesijų (5)

Lietuvoje nuo 2015 metų minimalioji mėnesinė alga padidėjo 114 proc., vidutinis darbo užmokestis...

Edgaras Savickas | D+

Kas Lietuvoje per 10 metų pabrango labiausiai: paaiškino, kaip meistriukai sugeba nuolat kelti kainas (9)

Rugsėjį kainų augimas pakilo į aukščiausią lygį nuo 2008 metų ir tai dar gali būti ne...

Vyriausybės siūlymai dalį gyventojų paliks be didesnių sumų: ekspertai vadina blogovės valstybe (166)

Uždirbantiems minimalią algą ir kiek daugiau, kitąmet žadama daugiau pinigų, tačiau numatyta,...

Ekspertai įvertino, ar lietuviai dirbs iki 72-ejų: tai – kraštutinė priemonė (304)

Prieš kurį laiką Europos Komisija (EK) iškėlė diskusiją apie pensinio amžiaus vėlinimą...

Lietuvoje rugsėjį užfiksuota didžiausia mėnesio infliacija Baltijos valstybėse (4)

Vartojimo prekės ir paslaugos Lietuvoje rugsėjį brango sparčiausiai Baltijos valstybėse .

Top naujienos

Tomas Janonis | D+

Į kieno kišenę nuguls nacionalinio stadiono milijonai: bendrovėje besisukantys lietuviai išvengia viešumos

Pasirašius daugiau apie 160 mln. eurų vertės Nacionalinio stadiono koncesijos sutartį pasigirdo...

Daugiau nei 100 milijonų eurų, skirtų darbuotojų išeitinėms, biudžete guli nenaudojami: pasinaudoja tik retas

Pandemija sudrebino darbo rinką, tačiau valstybės kaupiamos lėšos, skirtos atleidžiamiems...

Michael Msika, Macarena Munoz | D+

Chaosas tiekimo grandinėje – rykštė Europos įmonių pelnui: štai, ką stebės investuotojai

Su sąnaudomis susijęs spaudimas, tiekimo grandinę apėmęs chaosas ir nusivylimas atsivėrimo...

Daktaras pasakė, kada po trečiosios dozės labiau tikėtinos stipresnės šalutinės reakcijos

Nuo antradienio sustiprinančiąja vakcinos nuo koronaviruso doze kviečiami skiepytis visi, vyresni...

Vaidas Mikaitis | D+

Skurdžioje šalyje simpatiškos merginos dėmesys lietuviui sukėlė įtarimų: laukiau klastos arba apiplėšimo, bet viskas baigėsi daug įspūdingiau (4)

Visur kalbama, kad pasaulyje tapo neberamu. Kad vis agresyviau elgiasi Kinija ir, kad ją, kaip...

Itin rezultatyvioje LaMelo ir lemiamą metimą prametusio Sabonio dvikovoje triumfavo „Hornets“

Naująjį NBA sezoną nuostabia nata pradėjęs Domantas Sabonis svarbiausią rungtynių akimirką...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Savo būsto ir automobilio neturintis didžiausios NT agentūros įkūrėjas Galeckas: man taip gyventi įdomiau (2)

Didžiausios šalyje nekilnojamojo turto ( NT ) agentūros „ Remax “ Žiuljenas Galeckas jau...

Užkalnis. Su melagių nuodais tvarkysimės, kaip dorojamės su kenkėjais (412)

Šio įstabaus teksto pabaigoje rasite sąrašą melų, kuriems jau greit irgi ateis laikas keliauti...

Čempionų lygoje „Manchester United“ įspūdingai atsitiesė – pergalę išplėšė Cristiano Ronaldo

UEFA Čempionų lygoje trečiadienio vakarą aštuoneriomis rungtynėmis užbaigtas pirmasis grupių...

Švedijoje gyvenanti lietuvė papasakojo, kaip ten auklėjamos mergaitės: netyčia išgirstas mamos ir dukros pokalbis privertė susimąstyti (167)

„Nelipk į balą, sakau“ nervingu, trūkčiojančiu gana grubiu tonu sako moteris gražia, rožine...