Jeigu internete radote parduotuvę, kuri, kaip tyčia tą pačią prekę parduoda kiek pigiau nei konkurentai, visai gali būti, kad sumokėję pinigus tapsite apgavikų aukomis. Ir padėti susigrąžinti pinigus ar blokuoti nesąžiningą parduotuvę niekas neskubės.
© Vida Press

Lietuvos pašto užsakymu atlikta lietuvių apklausa parodė, kad 46 proc. gyventojų pernai bent kartą ką nors įsigijo internetu. Tai yra 6 proc. punktais daugiau nei ankstesniais metais.

Vis dėlto į DELFI gana dažnai kreipiasi skaitytojai, kurie skundžiasi, kad internetu sumokėję už prekę ar paslaugą šių negauna. Pardavėjai tiesiog dingsta su pinigais – neatsiliepia ir galiausiai išjungia telefonus, neatsako į el. laiškus.

Šįkart kreipęsi vilnietis Paulius pasakojo buvęs apgautas el. parduotuvės akcijatau.lt:

„Kolegei gimtadienio proga padovanojom dovanų kuponą. Masažo. Paslaugų teikėjas atsisako paslaugą teikti. Esą akcijatau.lt su juo neatsiskaito. Pasidomėjom. Pasirodo, problemų ta akcijatau.lt turi. Jų puslapis vis dar veikia, pardavinėja. Bet, atrodo, tik pinigus priima“, – įspėjo pirkėjas.

Pataria nemokėti, kol nepamatysite prekės

Iš tiesų nusiskundimų šia prekyviete galima rasti ir daugiau – dešimtys jų publikuojami „Rekvizitai.lt“. Žmonės skundžiasi negavę sūpynių, už kurias sumokėjo, kitų prekių, nuvykę skelbiamu parduotuvės adresu iš viso nieko nerado.

DELFI mėgino susisiekti su akcijatau.lt atstovais, tačiau nesėkmingai: niekas neatsakė ir neperskambino mobiliuoju telefonu, žinutė ir el. laiškas taip pat liko be atsako.

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis negalėjo tiksliai pasakyti, ar pareigūnai yra gavę oficialų pareiškimą dėl galimų apgavysčių akcijatau.lt puslapyje. Tačiau teigė, kad gyventojų skundus vertina rimtai.

Dovana kolegei virto nemaloniu siurprizu — perspėja dėl galimų sukčių
© DELFI / Tomas Vinickas

„Policija nuolat gauna įvairius skundus dėl įvairių skelbimų portalų ir sukčiavimus juose, jie nuolat tikrinami. Pareigūnai įspėja žmones, kad būtų atsargūs. Mūsų siūlymas – mokėti tik tuomet, kai gauna prekę, kai įsitikina, kad ji kokybiška.

Policija tik gali kreiptis į paslaugų teikėją, pranešti Ryšių reguliavimo tarnybai, Nacionalinio kibernetinio saugumo centrui. Tačiau vėlgi, ne visi skelbimai puslapyje yra apgaulingi, tad galėtų kilti klausimas, ar yra teisinis pagrindas blokuoti visą svetainę“, – paaiškino R. Matonis.

Puslapiui blokuoti reikia oficialaus įpareigojimo

Techninę prieigą prie minėtos el. parduotuvės teikia bendrovė „Interneto vizija“. Jos vykdomoji direktorė Eglė Litvinaitė teigė, kad negalima taip paprastai blokuoti parduotuvės interneto adreso, kad į jį nepatektų vartotojai.

Dovana kolegei virto nemaloniu siurprizu — perspėja dėl galimų sukčių
© DELFI / Andrius Ufartas

„Blokuoti svetainių pasiekiamumą galime gavę teisėsaugos institucijos įpareigojimą tai atlikti. Tai gali būtų ikiteisminio tyrimo pareigūnų pranešimai, teismo sprendimai, tam tikrais atvejais valstybės valdymo institucijų nurodymai.

Gavę trečiųjų šalių skundą, jog konkrečioje svetainėje yra galimai pažeidžiamos įstatymų nuostatos, savo klientams fiksuojame sutarties sąlygų pažeidimus, perduodame skundo turinį ir įpareigojame juos galimai neteisėtą turinį pašalinti.

„Interneto vizija“, kaip svetainių talpinimo paslaugos tiekėjas, neturi galimybės įvertinti, ar visas turinys, esantis svetainėje, šiai dienai yra teisėtas, tai yra teisėsaugos institucijų atsakomybėje, tačiau svarbu pabrėžti, kad už svetainėse talpinamo turinio teisėtumą atsakingi yra patys klientai“, – nurodė direktorė ir pridūrė, kad įtarus apie konkrečioje svetainėje vykdomą neteisėtą veiklą, visuomet rekomenduoja kreiptis į teisėsaugą.

Trečdalis vartotojų skundų – dėl el. prekybos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba šiemet gavusi 7 vartotojų prašymus dėl elektroninės parduotuvės „akcijatau.lt“ veiksmų.

Esą dažniausia vartotojai kreipėsi dėl nepristatomų prekių. Iš visų gautų prašymų 3 vartotojų prašymai buvo išspręsti taikiai, ginčo šalims susitarus, 4 vartotojų prašymų nagrinėjimas šiuo metu vykdomas.

Tarnyba taip pat informavo, kad vartotojų prašymai dėl internetu įsigytų prekių ir paslaugų šiuo metu sudaro apie 30 proc. visų prašymų.

„Pažymėtina, kad tarnyba kiekvieną atvejį vertina individualiai ir nešališkai, remiantis ginčo šalių pateiktais objektyviais įrodymais ir tokiu būdu sprendžia dėl vartotojo pretenzijų pardavėjo ar paslaugos teikėjo atžvilgiu pagrįstumo.

Todėl vartotojas, kurio teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų vartotojui nepateikiamas atsakymas, arba atsakymas vartotojo netenkina, jis turi teisę kreiptis į tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka“, – situaciją pakomentavo tarnyba.

Didieji labiau saugo reputaciją

Lietuvos marketingo asociacijos direktorė Alvydė Palaimaitė pripažino, kad vis dar pasitaiko klientus apgaudinėjančių el. parduotuvių ar grupinių apsipirkimų portalų. Tačiau esą rinka pamažu valosi ir stiprėja didieji žaidėjai, turintys didelę patirtį, aukšto lygio kliento aptarnavimo standartus bei saugantys savo reputaciją.

Dovana kolegei virto nemaloniu siurprizu — perspėja dėl galimų sukčių
© Asmeninio albumo nuotr.

„Paprastai Vakarų pasaulyje pirkimams internetu naudojamos kreditinės kortelės. Pagal kreditinių kortelių „Visa“ ir „Master Card“ politiką, pati kreditinė kortelė draudžia pirkimus ir negavus prekių ar paslaugų yra grąžinami pinigai. Taigi pirkimas kreditine kortele tam tikra prasme apdraudžia ir apsaugo vartotoją.

Lietuvoje dar nėra taip išvystytos kreditinių kortelių kultūros. Apskritai Baltijos šalyse yra „Bank-link“ paslaugos populiarumo fenomenas, tad tokie dalykai nutinka.

Paprasčiausia apsidraudimo priemonė yra patikrinti pardavėją prieš sumokant už pirkinį internetu. Pažiūrėti jo kreditingumo istoriją, darbuotojų skaičių, apyvartą, paieškoti atsiliepimų ir tik tada pirkti“, – komentavo A. Palaimaitė.

Anot jos, kita tinkama apsauga nuo nesąžiningų prekybininkų – mokėjimas už prekę ją atsiimant. Esą tokią paslaugą teikia visos didžiosios Lietuvos internetinės parduotuvės.

„Kas svarbu, ypač perkant brangesnį daiktą, buitinę techniką, telefoną ar pan. – tai garantija. Turi žiūrėti į ilgesnę perspektyvą, ar prireikus po kurio laiko turėsi tinkamą garantinį aptarnavimą. Didieji pardavėjai tikrai saugo savo reputaciją ir turi išdirbtą klientų aptarnavimo ir garantinio aptarnavimo sistemą. Dėl to geriau ne visada vaikytis mažiausios kainos, o pasižiūrėti į paties pardavėjo patikimumą“, – aiškino asociacijos vadovė ir patarė pirkėjams tiesiog būti budriems.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Maxima“ atidaro dvi išparduotuves (98)

Prekybos tinklas „ Maxima “ praneša ketvirtadienį atidarantis išparduotuves Kaune ir Klaipėdoje.

Piniginių tuštėjimo metas (60)

Įpusėjus rugpjūčiui daugeliui tėvų tenka plačiau atverti po atostogų ir taip suplonėjusias...

Pakvietė į vakarienę restorane – išėjo su pirkiniu už 2 tūkst. eurų (302)

Kaip manote, kiek gali kainuoti pagalvė? O dvi pagalvės ir antklodė? Žurnalistų pagalbos...

Kai nepažiūri į meniu: už vandenį ir du puodelius kavos Venecijoje – 43 eurų sąskaita (115)

Vienos kavinės Venecijoje lankytojas buvo šokiruotas, kai už du puodelius kavos ir du buteliukus...

Kiniškuose plastikiniuose samčiuose aptikta sveikatai pavojingų medžiagų (12)

Iš rinkos surenkami nesaugūs samčiai sriubai, pagaminti Kinijoje, praneša Valstybinė maisto ir...

Top naujienos

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (88)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (189)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (173)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (14)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (161)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Savaitgalio orai: viena diena bus ypač karšta (21)

Sunku patikėti, kad jau greitai imsime skaičiuoti paskutines vasaros dienas ir netrukus pasitiksime...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (75)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Neįprastos vyrų ir moterų charakterio savybės, kurios atrodo seksualios priešingai lyčiai (15)

Seksualumas yra labai susijęs su kūnu. Žmonėms patinka matyti ir liesti kitų žmonių kūnus –...

Į festivalį „Karklė Live Music Beach 2018“ – net ir pėsčiomis (11)

Šiandien, penktadienį, Karklės miestelyje prasidėjo muzikos ir menų festivalis „ Karklė Live...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (767)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...