Konfliktas kilo dėl klaidos žodyje

Įmonė „Sententa“ tiekia 3D antkapių gamybos ir įrengimo paslaugas. Pernai mirus berniukui, šeima nutarė užsakyti šiuolaikišką antkapį su angeliuku bei užrašu. Užsakinėjant paslaugą, iškart kilo keblumų.

Kaip matyti iš susirašinėjimų, berniuko tėvas išsiuntė norimą tekstą „Palikau meilę žemėje, bet lauksiu jūsų danguje.“

Tačiau atsiuntus maketo variantą, tekste matoma įsivėlusi klaida: vietoje žodžio „meilę“ užrašytas žodis „mielę“.

Tai pastebėję vyras įmonę el. paštu informavo, žodyje padarius klaidą. Taip pat šeima atsiuntė dar vieną paveikslėlį ir paprašė sukurti kitą maketą, kad galėtų rinktis iš dviejų variantų.

Įmonės vadovas pranešė, kad sukurti maketo su nauju paveikslėliu nėra galimybės ir pasiūlė dar vieną paveikslėlį.

Vis dėlto šeima nusprendė likti prie pirminio varianto ir išsiuntė patvirtinimą, kad jį galima gaminti, tikėdamiesi, kad klaida žodyje „meilė“ bus pataisyta. Taigi šeimai neatsiuntusi galutinio maketo po kelių mėnesių įmonė pristatė paminklą su klaida.

Klaidą bandė taisyti, ją uždengdami statulėle

„Pradinis vaizdas galbūt nėra blogas, tačiau įdėmiau pasižiūrėjus, galima pastebėti, kad paminklas pristatytas su neištaisyta teksto klaida. Maža to, panaudota svetima medžiaga – angeliukas, kurį atnešė mirusio berniuko artimieji, jis priklijuotas ant žodžio su klaida“, – pasakoja artimas šeimos giminaitis.

Iš maketo nuotraukų matyti, kad angeliukas guli šone, ant bortelio. Anot šeimos, statulėlė – visiškai sugadinta, nes darbus atlikę asmenys panaudojo itin stiprius klijus.

Be to, vyras atkreipia dėmesį, kad maketas sumažintas paveikslėlio „tempimo“ būdu, kas padaro visą maketą neproporcingu. Anot jo, paminklo išmatavimai – daug didesni nei makete, todėl, kaip svarsto, kaina padidėjo keliais šimtais eurų.

„Kalbėdami telefonu buvome informuoti, kad kaina – 600 eurų, tačiau bendraudami el. paštu po visų diskusijų kaina įtartinai padidėjo iki 850 eurų. Vis dėlto mus kaina tenkino, pasitikėjome ir pervedėme 350 eurų avansą“, – pasakoja pašnekovas.

Kurį laiką negalėjo prisiskambinti

„Susisiekėme su įmone ir pareiškėme pretenzijas apie žodyje jų padarytą klaidą. Nekreipėme dėmesio į faktą, kad jis buvo pristatytas daug didesnis, nei jie demonstravo reprezentacijoje. Jie mums pasiūlė prilipdyti arba primontuoti papildomą medžiagą, kuri uždengtų žodį. Tačiau nesutikome, nes nemanome, kad tai atitiktų 850 Eur kokybę.

Atsisakėme paslaugų, kadangi jos neatitinka reprezentacijų, ir pareikalavome sutvarkyti kapavietę ir palikti tokią, kokia buvo prieš tai. Taip pat pareikalavome grąžinti sumokėtus pinigus. Įmonė sutiko visa tai atlikti per tris darbo dienas“, – pasakoja vyras.

Tačiau praėjus 3 darbo dienoms, įmonė nesiėmė jokių veiksmų, todėl šeima visais įmanomais būdais bandė susisiekti su įmonės vadovu.

„Ko gero, vengė kalbėti, nes žinojo mūsų telefono numerį. Paskambinome kitu numeriu, juo, žinoma, atsiliepė ir pasakė, kad kapavietę sutvarkys greitai“, – prisimena giminaitis.

Pamatę berniuko kapą artimieji neteko žado

Galiausiai atvykę darbininkai nugriovė paminklą ir, kaip pasakoja pašnekovas, „sutvarkė kapavietę kokia buvo“.

Pamatytas vaizdas šeimą pribloškė: „Kapas – visiškai suniokotas, paliktas tik molis. Išimtas tinklelis, kuris buvo patiestas prieš skaldą, taip pat pačios skaldos – perpus mažiau. Aplink kapus išbarstyti betono bei klijų gabaliukai. Net kapinių sargas supyko ant darbininkų, nes šie prie konteinerių paliko betvarkę, juos užkišdami savo medžiagomis. Pamatę tokį reginį artimieji neteko žado, mirusio berniuko mama patyrė šoką, o, kas svarbiausia, ji vėl laukiasi.“

Pareikalavus viską sutvarkyti, darbininkai pažadėjo grįžti po pusvalandžio ir pabaigti darbus, nes miestelyje jie neva turi kitų darbų. Tačiau taip ir nesugrįžo.

„Parašėme per feisbuką, kad norime atgauti sumokėtus pinigus, taip pat atlygio už papildomai padarytą žalą: skaldos ir tinklelio išvežimą, molinio angeliuko sulaužymą“, – pažymi pašnekovas.

„Nors įmonė ir pervedė mūsų sumokėtą sumą, tačiau nieko panašaus į atsiprašymą nesulaukėme. Teko ilgai ir sunkiai pakovoti skambučiais, panešimais tiek el. paštu, tiek per „Messenger“, kad atgautume bent ką sumokėję įmonei. Taip pat iš savo kišenės turėjome sumokėti už kapo sutvarkymą ir įmonės padarytą papildomą žalą. Jaučiamės labai pažeminti, ir tikiuosi, kad įmonės vadovai su savo klientais pradės elgtis žmogiškai“, – piktinosi vyras.

Verslininkas siūlė rasti kompromisą ir viską sutvarkyti

Įmonės vadovas Darius Kondratavičius Delfi pasakojo, kad užsakovai klaidą pamatė tik po to, kai įmonė pagamino antkapį ir sumontavo jį ant kapo. Verslininkas tikino, kad jokio laiško, kuriame būtų pastaba apie klaidą tekste, jis nesulaukė. Taigi, anot jo, pati šeima patvirtino maketą su klaida.

D. Kondratavičiaus teigimu, jis dar bandė rasti kompromisą – siūlė pakeisti antkapį, bet šeima esą kategoriškai atsisakė.

„Sutikome pataisyti visą antkapį, bet jie kategoriškai reikalavo viską pasiimti, grąžinti pinigus ir dar 200 eurų sumokėti už moralinę žalą. Sakiau, kad galime viską pakeisti ir sutvarkyti. Visko nutinka, suklydome, visi žmonės daro klaidų“, – sako jis.

„Niekas mums nerašė dėl klaidos, kad pataisytume. Paskambino ir pasakė, kad viskas netinka: vaizdas suspaustas, spalvos, vandens ženklai. Sakau, kad taip turi būti, juk patys matė darbinį failą, mes jo negaminome, kol jo nepatvirtino. Tai – abipusė klaida“, – pridūrė verslininkas.

Be to, pašnekovas stebisi užsakovų kaltinimu dėl suniokoto kapo: „Pasiūliau palikti tą patį antkapį, kad nebūtų skylė, kol pagaminsime naują ir atvešime. Bet jie sakė viską susirinkti, palikti kaip buvo. Dar apkaltino, kad akmenukus pavogėme, išdraskėme kapą ir pan. Mes išlyginome žemes, o tuos akmenukus tegul pilasi kaip nori.“

Vyras prisimena, kad nuimant antkapį tą dieną pliaupė lietus, tad žadėjo grįžti sutvarkyti kapo, jeigu nustos lyti.

Mano, kad šeima siekia pasipelnyti

„Negrįžau, nes ir man išlaidos, tris kartus reikėjo važiuot. O galėjo sakyti, kad yra žmogiška klaida – nei mes, nei jūs nepastebėjote, patvirtinome, jūs pagaminote, gal perdarom? Aš už perdarymą pinigų nereikalavau“, – pažymi D. Kondratavičius.

Verslininko manymu, šeima galimai taip siekia pasipelnyti, nes avansą jau seniai grąžino.

„Sakiau: gal jūs taip uždirbinėjate pinigus? Iš manęs pareikalavo kelių šimtų eurų už moralines žalas. Aš avansą seniai grąžinau, ir viskas. Net nesiruošiu grąžinti jokios moralinės žalos.

Mes visada sutinkame pataisyti ir nenorime veltis į jokias problemas. Paprasčiausiai nori apšmeižti, nes negavo jokios moralinės žalos“, – įsitikinęs jis.

Vyras tikina turintis visus įrodymus, tad jeigu šeima dar ko nors nori, siūlo kreiptis į teisėsaugą ir teismus.


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (258)