Vadinasi, išmokome branginti savo laiką, todėl net kelios minutės, sugaištos eilėje prie kasos prekybos centre, ar keliolika poliklinikos koridoriuose, mums sukelia nepasitenkinimą.

Optimizuoti savo veiklą taip, kad laukimo laikas sutrumpėtų iki minimumo – tai yra iššūkis įmonėms, norinčioms išlaikyti klientus, kurie nori ir gali pirkti, bet brangina savo laiką.

Todėl vis daugiau šalies įmonių ieško ir diegia sprendimus, kurie leistų supaprastinti ir pagreitinti klientų aptarnavimą. Vien per pirmąjį šių metų pusmetį „Swedbank“ įvairiose Lietuvos prekybos vietose įdiegė daugiau nei 1,5 tūkst. naujų mokėjimo kortelių skaitytuvų. Tai yra lygiai tiek, kiek jų įdiegiama Latvijoje ir Estijoje kartu sudėjus. Mokėjimai kortele vyksta greičiau ir saugiau nei grynaisiais, be to, mažėja apskaitymų ir klaidų tikimybė.

Kitos įmonės žengia dar toliau ir pirkėjams siūlo integruotą savitarnos ir elektroninio atsiskaitymo sprendimus. Savitarna yra viena ryškiausių pasaulinių prekybos tendencijų, kurios paklausa auga ir tarp Lietuvos įmonių. Matydamos, kad gyventojams, ir ypač jaunajai kartai, toks atsiskaitymo būdas yra priimtiniausias, šią inovaciją išbando vis daugiau aptarnavimo sferos verslų.

Kad geriau suprastumėte, apie kokius savitarnos sprendimus eina kalba, galima kelis paminėti. Vilniaus Karoliniškių poliklinikos pacientai už paslaugas jau gali susimokėti patys savitarnos terminale. Stovėti „gyvoje“ eilėje nebereikės ir „McDonald‘s“ klientams – prekybos centre „Panorama“ esančiame restorane jau įrengti savitarnos kioskai, kuriuose galima ir išsirinkti maistą, ir susimokėti. Galimybė susimokėti savarankiškai kortele įdiegta ir „Unipark“ automobilių stovėjimo aikštelėse Vilniaus centre bei Vilniaus ir Kauno oro uostuose. Tai gera naujiena tiems, kurie neturi įpročio su savimi visada turėti smulkių grynųjų.

Mūsų duomenys rodo, kad savitarna, kurią vis dar galima pavadinti savotišku socialiniu eksperimentu, Lietuvoje yra pavykusi – taip atsiskaitančiųjų nuolat didėja ir tokiu būdu atsiskaitantys gyventojai dažniausiai renkasi mokėjimą kortele.

Yra įmonių, kurios elgiasi dar drąsiau ir apskritai atsisako mokėjimų grynaisiais. Taip pasielgė viena Vilniaus centre veikianti valgykla ir neapsiskaičiavo – pietų metu įprastai sausakimša vieta priimdama mokėjimus tik banko kortele efektyviai išsprendė greito aptarnavimo klausimą.

Dauguma pietautojų yra nuolatiniai klientai, aplinkinių biurų darbuotojai, todėl šis sprendimas pasirodė esąs labai efektyvus – suprasdami, kad tai padeda sutaupyti aukso vertės pietų pertraukos minutes, klientai greitai įprato atsiskaityti vien kortele.

Kad atsiskaitymai kortele vyktų greitai ir sklandžiai, rūpinasi ir patys paslaugos tiekėjai, komerciniai bankai. Šiuo metu palaipsniui keičiame kortelių skaitytuvus, veikiančius per telefono liniją, į aparatus, kurie veikia naudojant laidinį internetą ar mobiliųjų duomenų perdavimą.

Duomenis telefono linija perduodantys skaitytuvai veikia lėčiau, be to, telefono ryšio trukdžiai atsiliepia ir atsiskaitymų kokybei. Pakeitus skaitytuvus naujais, e. mokėjimai vyks dar sklandžiau nei iki šiol. Keitimus numatoma atlikti iki šių metų pabaigos.

Taigi novatoriški mokėjimų savitarnos sprendimai, padedantys užtikrinanti sklandų ir greitą aptarnavimą, sparčiai žygiuoja į priekį. Įmonės, kurios siekia efektyvaus klientų aptarnavimo, neturėtų išleisti jų iš akių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)