Kainos priklauso nuo parduotuvės

Šiuo metu Lietuvoje plačiausią maisto produktų asortimentą internetu siūlo keletas internetinių parduotuvių - E-maxima.lt, Gastronomas.lt, Prekiubaze.lt, Pigu.lt, Arti.lt, Assorti.lt ir Biterite.lt. Tiesa, nurodytų parduotuvių pasiūla skiriasi nuo randamos įprastame prekybos centre – jose nepavyks įsigyti alkoholinių gėrimų, pateikiama ir mažesnė šviežių mėsos ir žuvies produktų pasiūla. Pavyzdžiui, parduotuvėse Prekiubaze.lt, Pigu.lt, Assorti.lt ir Biterite.lt apskritai siūlomi tik negendantys produktai - mėsos produktų, šviežių duonos gaminių įsigyti negalima. Pasak Prekiubaze.lt vadybininko Skirmanto Bočiulio, taip yra dėl sandėliavimo ir pristatymo sąlygų. Kadangi produktai – greitai gendantys, tam reikia specialių automobilių su šaldytuvais prekėms laikyti.

Palyginus, ar šiuo metu, kol tokių maistu prekiaujančių internetinių parduotuvių rinka tik plečiasi, internetu patogu ir nebrangu pirkti kasdienius maisto produktus, paaiškėjo, kad tai labiausiai priklauso nuo pasirinktos internetinės parduotuvės. Pavyzdžiui, prekių krepšelis, kurį sudarė puslitris pakelis pieno, kepalas juodos duonos, obuolys, 1 kg bananų, pakelis kavos ir maišelis plikytų sausainių, dviejose internetinėse parduotuvėse – Gastronomas.lt ir E-maxima.lt – kainavo beveik tiek pat - 25,45 – 25,47 Lt. Tuo tarpu trečiojoje parduotuvėje – Arti.lt (kur ieškomų vaisių nebuvo) - kai kurie produktai kainavo brangiau, pavyzdžiui, kavos kaina buvo didesnė maždaug trimis litais, duonos – beveik litu. Peržvelgus dar vienos virtualios prekyvietės – Prekiubaze.lt – asortimentą, kur iš ieškomų produktų pavyko rasti tik kavos, paaiškėjo, kad čia to paties prekės ženklo pakelis - maždaug penkiais litais brangesnis. Jeigu nurodytų produktų ieškotume prekybos centre, už juos tektų sumokėti panašiai kaip pigiausius produktus siūlančiose internetinėse parduotuvėse – apie 25 litus.

Internetinės parduotuvės Arti.lt direktoriaus Juozo Andriulionio teigimu, tai, kad produktų kainos kai kuriose virtualiose prekyvietėse yra didesnės nei kitose, lemia didmeninės kainos, kurios yra per aukštos užsiimantiems mažmenine prekyba. „Kai kurie tiekėjai siūlo mažesnę kainą, bet neapsimoka važiuoti pas jį nusipirkti prekių, nes internetinėje parduotuvėje didelės apyvartos nėra“, - sakė jis.

Sumokėti reikia ir už pristatymą

Individualiai palyginus kelių populiarių prekių – juodos duonos, pieno produktų, makaronų - kainas paaiškėjo, kad vidutiniškai šie produktai internete dažniausiai kainuoja šiek tiek daugiau nei parduotuvėje, tačiau tai labiausiai lemia aukštos nedidelį asortimentą siūlančių internetinių parduotuvių kainos. Pavyzdžiui, E-maxima.lt ir Gastronomas.lt siūlomų prekių kainos beveik nesiskyrė nuo siūlomų parduotuvėse. Tam pritaria ir Gastronomas.lt direktorius Giedrius Atmanavičius: „Mes iš principo norime laikytis kainų, kurios yra prekybos centre, ir jos neturi būti aukštesnės“, - sakė jis.

Internete, kaip ir parduotuvėje, siūlomų prekių kainą labiausiai lėmė pasirinktas prekės ženklas. Pavyzdžiui, 1 kg juodos duonos kaina internete skyrėsi nuo maždaug 2,5 litų už pigiausią variantą iki beveik 10 litų už brangiausią. Tuo tarpu, Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pateiktais duomenimis, didžiuosiuose prekybos centruose praėjusią savaitę ši prekė vidutiniškai kainavo šiek tiek pigiau - 5,78 litus. Dviejose virtualiose ūkininkų prekes siūlančiose parduotuvėse, vidutinė 1 kg juodos duonos kaina siekė dar daugiau - virš 7 litų. Nors siūlomos duonos pasirinkimas - didelis, nuo gerai pažįstamų prekės ženklų iki keptų ūkiuose, jos įsigyti buvo galima tik penkiose parduotuvėse.

Palyginus kelių pasirinktų prekės ženklų pieno produktų – varškės sūrelio, tepamo sūrelio ir desertinės varškės su abrikosais – kainas paaiškėjo, kad vartotojas apsipirkdamas ne vienoje, o kitoje internetinėje parduotuvėje gali nemažai sutaupyti. Pavyzdžiui, virtualioje parduotuvėje Arti.lt visų šių produktų kainos buvo keliasdešimt centų didesnės nei kitose internetinėse parduotuvėse – iš viso už prekes tektų sumokėti kiek daugiau nei dešimt litų. Kitoje dviejose virtualiose prekyvietėse – E-maxima.lt ir Gastronomas.lt produktų kaina buvo 8,23 – 8,67 litų. Viename iš didžiųjų prekybos centrų visų trijų šių produktų kaina buvo panaši – kiek daugiau nei 8 litai. Nuo internetinės parduotuvės priklausė ir gerai žinomo itališkų makaronų pakelio kaina: Assorti.lt nurodytą prekę galima įsigyti už 3,89 Lt, Arti.lt – už 4,72 Lt.

Nors pagrindinis internetinių parduotuvių privalumas – galimybė apsipirkti tiesiai iš namų nesistumdant didžiųjų prekybos centrų eilėse, paaiškėjo, kad už šį malonumą dažniausiai reikia sumokėti papildomai, todėl apsipirkimas vis tiek gali kainuoti brangiau nei įprastoje parduotuvėje. Mažiausia suma, už kurią reikia pirkti produktų norint nemokamo pristatymo į namus, yra 79 Lt – šis pasiūlymas galiojo parduotuvėse E-maxima.lt ir Gastronomas.lt. Perkant produkcijos už mažesnę sumą, kaina, už kurią bus atvežami produktai, svyravo nuo 5 iki 10 litų.

Visgi, nepaisant kai kurių parduotuvių aukštų kainų, apsipirkimas virtualioje erdvėje turi ir savų privalumų – tai puiki vieta, norintiems įsigyti ir išmėginti egzotiškus ar ekologiškus produktus, kurių pasiūla šiose parduotuvėse gausi. Be to, taip patogu įsigyti ir ūkininkų siūlomų produktų – didelį jų asortimentą siūlo internetinės parduotuvės Pasbobute.lt ir Gileskromelis.lt.

Prekės gali atvykti ir po dviejų dienų

Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos (LEPRA) prezidento Dainiaus Liulio teigimu, pirkti maisto produktus, kitaip nei buitinę techniką ar kitas prekes, virtualioje erdvėje lietuvius įtikinti sunkiau. „Lietuviai vis dar yra labai konservatyvūs, viena yra internetu išsirinkti televizorių, virtuvinį kombainą, drabužius ar kvepalus, o visai kas kita – maisto prekes. Pirkėjams ypatingai aktualūs prekių kokybės klausimai, pavyzdžiui, ar internetu užsakytas sūrelis, žuvis ar kita maisto prekė bus švieži, ar tinkamomis sąlygomis jie bus pristatyti, tarkime karštą vasaros dieną ir t.t.“, - sakė D. Liulys.

Pasakodamas apie galimą internetinių maisto parduotuvių populiarumą, LEPA prezidentas D.Liulys apie produktų kainų mažinimą neužsimena. „Manau, kad pagrindinės priežastys yra teikiamų paslaugų kokybės užtikrinimas – visgi, nors Lietuvoje veikia per 300 interneto parduotuvių (bendrai), tik maža dalis jų yra patikimos ir patogios pirkėjui, o į šiuos žodžius telpa viskas - nuo išsirinkimo, kurioje interneto parduotuvėje pirkti, prekės pateikimo interneto svetainėje, įsidėjimo į krepšelį, atsiskaitymo būdų pasirinkimo iki prekės pristatymo. Kuo jis ilgesnis, tuo didesnė tikimybė, kad pirkėjas daugiau pas jus nepirks. Taip pat ir investicijų į komunikaciją bei vartotojų pritraukimą trūkumas“, - sakė D. Liulys.

Jo teigimu, kol kas dabartinį internetinių parduotuvių populiarumą lemia ir tai, kad vartotojas Lietuvoje dar turi mažai „e-vartojimo“ įgūdžių. Visgi, G. Atmanavičius atskleidė, kad jų parduotuvėje apie 80 proc. pirkėjų krepšelio sudaro maisto produktai.

LEPRA vadovo manymu ateityje internetinių maisto parduotuvių populiarumas turėtų augti. „Priežastys paprastos: įvertinę apsipirkimo internetu patogumą – užsisakyti prekes jiems patogiu laiku, iš jiems patogios vietos, pristatymo į namus privalumus, kai nereikia patiems nešti sunkių krepšių, pirkėjai vis dažniau rinksis šias interneto parduotuves. Tai ypatingai patogu vaikus auginančioms mamoms ar vyresnio amžiaus žmonėms, net ir mums patiems - daug dirbantiems ir gyvenantiems tokiame įnirtingame tempe bei neturintiems kada užsukti į parduotuvę“, - sakė D. Liulys.

Parduoti prekes internetu ūkininkams dar reikia subręsti

Kol kas visos sąlygos patogiai apsipirkti internetu ir sparčiai gauti užsakytas prekes visose internetinėse parduotuvėse nėra sudarytos. Tą pačią dieną prekes pristato tik kelios prekyvietės, tačiau šiuo atveju jas reikia užsisakyti iki nurodytas valandos. Iš kitų parduotuvių atvykstančių prekių gali tekti laukti ir iki kitos dienos, kai kurios jų prekes pristato tik į vieną ar kelis miestus. Tuo tarpu vienoje iš internetinių parduotuvių užsisakius prekių iš ūkininkų ūkių, jos Lietuvos sostinėje pristatomos tik kartą per savaitę.

Pasak šiuo metu uždaromo internetinio projekto „Tūkis“ direktoriaus Dano Bunino tam, kad situacija internetu prekiaujant ūkininkų prekėmis keistųsi, dar reikia subręsti ir klientams, ir tiekėjams. „Kolegos, pavyzdžiui, Danijoje tuo užsiima, užsienyje tai yra priimtinas dalykas. Ten žmonės prekes išvežioja kiekvieną rytą, pavyzdžiui atveža buteliuką pieno ar kiaušinių“, - sakė jis. Pasakodamas apie savo patirtį įkuriant internetinę parduotuvę ūkininkų produkcijai parduoti D. Buninas sakė, jog jam teko susidurti su tuo, kad savo produkcijos nenori siūlyti patys ūkininkai. „Norinčių pirkti buvo, bet nesuradome pačių tiekėjų. Patys ūkininkai bijo, kad juos apgaus“, - sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (84)