Tačiau ar tikrai už savo lojalumą gaunate tokį atlygį, kuris jums tikrai yra naudingas? 2011 metais „Colloquy“ ir „Swift Exchange“ atliktas tyrimas parodė, kad vidutiniškai trečdaliu įvairiausių kredito kortelių naudotojams suteikiamų pasiūlymų nepasinaudojama. Ekspertai pataria, kaip elgtis, kad gautumėte maksimalią naudą naudodamiesi kredito kortelės lojalumo programa.

1. Dalyvaukite lojalumo programoje, kuri atitinka jūsų gyvenimo būdą

Pavyzdžiui, jeigu retai keliaujate, iš nuolaidos lėktuvo bilietams jums nebus jokios naudos. „Nesvarbu, kokia patraukli gali atrodyti lojalumo programa, jeigu ji neatitinka jūsų gyvenimo būdo ir to, kaip jūs leidžiate pinigus, nėra prasmės dalyvauti tokioje programoje“, – sako knygos „Kredito kortelės maniakės išpažintis: ką turite žinoti, kad išvengtumėte mano klaidų“ autorė Beverly Harzog.

2. Atitikite minimalius reikalavimus

Labai dažnai turite per pirmus tris mėnesius kredito kortele apmokėti prekių ar paslaugų už tam tikrą minimalią sumą, kad aktyvuotųsi lojalumo programa. Vienas iš „Credit Card Insider“ įkūrėjų Johnas Ganotis siūlo pasinaudoti tokiu metodu: „Galite nusipirkti $1000 vertės dovanų čekį iš „Amazon“ ir įtraukti jį į savo „Amazon“ paskyrą, kad vėliau iš jos mokėtumėte už įvairius pirkinius per ateinančius metus. Tai iš esmės reikš, kad jau susimokėjote už būsimus pirkinius ir naudojatės savo kredito kortelės lojalumo programa.“

3. Skaitykite tai, kas parašyta smulkiu šriftu

Ne visi tai daro, pastebi B. Harzog. „Turite įdėmiai perskaityti visas sutarties sąlygas, nes gali atsitikti taip, kad leidžiate pinigus manydami, kad dalyvaujate lojalumo programoje, o iš tiesų joje nedalyvaujate“, – sakė ji. Pavyzdžiui, turint tam tikra kredito kortelę būtina ja atsiskaityti už tam tikrą sumą, kad susigrąžintumėte tam tikrą procentinę dalį sumos. Arba jūsų surinkti premijiniai taškai gali būti po tam tikro laiko anuliuoti. Tad būtina viską akylai sekti.

4. Nepražiūrėkite kitų kredito kortelės teikiamų privalumų

Pavyzdžiui, kai kurių kredito kortelių turėtojams suteikiama pirkinių apsauga, jeigu pirkinys buvo pavogtas, pamestas ar sugadintas. Tokiu atveju savininkas gaus pilną ar dalinę kompensaciją. Taip pat gali būti suteikiama vadinamoji kainos apsauga: jeigu, tarkime, pirkote šaldytuvą už 1900 eurų, o po kelių savaičių tokį patį pamatėte už 1200 eurų, pasinaudoję savo kredito kortele galite susigrąžinti kainų skirtumą. „Labai daug žmonių nežino apie visą kredito kortelės teikiamą naudą“, – pažymėjo J. Ganotis, taip pat paminėjęs, pavyzdžiui, ir kelionės draudimą.

5. Laikas nuo laiko iš naujo susipažinkite su lojalumo programos sąlygomis

Surinkti premijiniai taškai gali dingti, jeigu laiku jų nepanaudosite. Be to, daugelis lojalumo programų kas ketvirtį keičiasi. B. Harzog rekomenduoja reguliariai domėti kredito kortelės lojalumo programa. Tai ji pataria daryti, tarkime, kartą per mėnesį, kai nagrinėjatės kredito kortelės panaudojimo istoriją.

6. Atsižvelkite į metinį kortelės aptarnavimo mokestį

Kartais apsimoka kredito kortelę turėti tik metus, o kartais – ir ilgiau. „Už kai kurias kredito korteles pirmaisiais metais neimamas metinis aptarnavimo mokestis, todėl turėti tokią kortelę ilgiau gali paprasčiausiai neapsimokėti, – sako „WalletHub.com“ ir „CardHub.com“ vadovas Odysseas Papadimitriou. – Būna kortelių, už kurias imamas metinis mokestis, tačiau jų suteikiama nauda su kaupu kompensuoja tą mokestį.“

7. Naudokitės kredito kortele protingai

Žinoma, kredito kortele reikia visuomet naudotis protingai, nes ja naudodamiesi iš esmės už prekes ir paslaugas mokate skolintais pinigais. Tačiau tai ypač svarbu, jeigu aktyviai naudojatės kredito kortele, kad surinktumėte premijinių taškų. „Jeigu naudodamiesi kredito kortele mokate palūkanas, tuomet iš esmės panaikinate visą lojalumo programos teikiamą naudą“, – pabrėžia J. Ganotis. Taip pat nevėluokite apmokėti kredito kortelės sąskaitų, nes kai kuriais atvejais vėluojant tai padaryti netenkama surinktų premijinių taškų.

8. Jeigu turite klausimų, skambinkite į klientų aptarnavimo skyrių

„Kompanijos daug investuoja į savo klientų aptarnavimo skyrius“, – sako J. Ganotis. Kompanijos supranta, kad prastas klientų aptarnavimas kenkia verslui. Todėl drąsiai skambinkite į kredito kortelę išdavusios kompanijos klientų aptarnavimo skyrių ir klauskite apie lojalumo programą, kurioje dalyvaujate. Nes jeigu ja nesidomėsite, iš esmės veltui už ją mokėsite.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)