Kalbant apie vadinamąsias atostogų aferas, bene dažniausiai pasitaikančios apgaulės – kai auka savanoriškai sumoka už prekes ir paslaugas, kurių galiausiai negauna arba susidomi apgaulingais pasiūlymais socialiniuose tinkluose bei populiariose atostogų rezervavimo svetainėse. Visi šie atvejai turi bendrą bruožą: pasiūlymai dažniausiai yra per geri, kad būtų tiesa, nes sukčiai paprastai siūlo prekes ir paslaugas gerokai žemesne kaina, be to, jie dažnai proaktyviai susisiekia su auka, jai net neieškant konkrečios srities pasiūlymų.

Pasaulinės finansų platformos „Revolut“ duomenimis, internetu apsiperka vis daugiau žmonių: pernai „Revolut“ klientai Lietuvoje atliko 81 proc. daugiau mokėjimų internetu nei 2019-iais. Dažnu atveju internetu užsakome ir visas su atostogų planavimu susijusias paslaugas – skrydžius, viešbučius ar apartamentus, ekskursijas ir pan.

Pranešime pateikiamas keletas „Revolut“ ekspertų patarimų kaip įvertinti, ar atostogų pasiūlymas nėra tik sukčių pinklės.

1. Prieš atostogas pasirūpinkite savo internetine higiena

Ištrinkite nenaudojamas programėles telefone ir nereikalingus profilius interneto tinklalapiuose. Patikrinkite savo privatumo nustatymus socialiniuose tinkluose, kad įsitikintumėte, jog dalinatės informacija tik su tais, kuriais pasitikite.

Be to, jei įmanoma, rinkitės kelių veiksnių autentifikavimą, kad sustiprintumėte savo el. paskyrų saugumą (pvz., el. pašto paskyros). Užtikrinti, kad slaptažodžiai būtų reguliariai atnaujinami, ir panaikinti nebenaudojamas paskyras turėtų būti įprasta jūsų interneto rutinos dalis – atostogų sezonas gali būti tinkamas metas pradėti tuo rūpintis!

2. Nepasitikėkite neįtikėtinai pigiais pasiūlymais

Svarbu palyginti pasiūlymą su vidutinėmis patikimų kelionių organizatorių ar oro linijų kainomis tomis pačiomis dienomis. Jei sandoris yra žymiai pigesnis, tai gali būti pinklės.

3. Atkreipkite dėmesį į logotipus

Visada įsitikinkite el. parduotuvės, kelionių organizatoriaus ar viešbučių užsakymo platformos autentiškumu, palyginkite logotipus kaip tai daro ekspertai su firminiu mados prekės ženklo gaminiu.

„Revolut“ taip pat rekomenduoja šalia pagrindinio kelionių kompanijos logotipo ieškoti gerai žinomų kokybės sertifikatų logotipų. Pavyzdžiui, rimti kelionių organizatoriai paprastai yra pripažintų asociacijų nariai, o jas galima lengvai rasti bet kurioje paieškos sistemoje.

4. Pasitikėkite tik vidinėmis mokėjimo sistemomis

Garsiausiose skrydžių ar apgyvendinimo rezervavimo platformose yra visos kovos su sukčiavimu priemonės, tačiau sukčiai kartais naudojasi šių svetainių populiarumu, kad apgautų potencialius klientus.

Lengviausias būdas aptikti netikrus skelbimus patikimose svetainėse yra atkreipti dėmesį į mokėjimo nuorodas, nukreipiančias klientus už oficialios svetainės ribų – pavyzdžiui, prašant atsiskaityti banko pervedimu.

5. Nebendraukite su paslaugos teikėju už rezervacijų platformos ribų

Apgyvendinimo rezervavimo platformos draudžia tiesioginius kontaktus už jų sistemos ribų, kad atgrasytų sukčius. Jums turėtų kilti įtarimas, jei dar prieš atliekant viešbučio ar apartamentų rezervaciją, jūs skelbime matote privatų šeimininko el. pašto adresą arba telefono numerį.

„Revolut“ siūlo naudoti rezervavimo platformos vidinę pokalbių sistemą – bent jau kaip pirmąjį kontaktinį punktą.

6. Patikrinkite internetines apžvalgas ir pastebėkite netikrus įvertinimus

Tikrinti klientų atsiliepimus ir įmonių socialinių tinklų paskyras yra geras įprotis. Žinoma, yra tikimybė, kad sukčiai gali pasislėpti už kelių padirbtų atsiliepimų.

Tačiau yra keletas įspėjamųjų ženklų: per daug panašių ar per daug naujų įvertinimų, nepateikiančių faktų apie prekę ar paslaugą, taip pat nepatvirtintų platformos lankytojų atsiliepimai.

7. Saugokitės atostogų atšaukimo sukčiavimo schemų

Dėl pandemijos keliautojai dažniau susiduria su atšauktais skrydžiais ir pinigų grąžinimu. Nusikaltėliai naudojasi tuo įvairiais būdais, įskaitant sukčiavimo el. laiškus, netikrus skambučius ar žinutes socialiniuose tinkluose.

Reikėtų vertinti įtariai ir nesutikti su prašymais sumokėti išankstinį mokestį už grąžinamų mokėjimų tvarkymą, ypač jei prašymas veda į išorinį tinklalapį, arba, jei prašoma telefonu pateikti banko sąskaitų duomenis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)