Viename iš Vilniaus mikrorajonų gyvenantis DELFI skaitytojas už šildymą buvo paprašytas susimokėti dar rugsėjo mėnesį. Šildymo sezonui dar neprasidėjus, sąskaita už šias paslaugas jam jau siekė kiek daugiau nei du litus – 2,11 Lt. Suma buvo pateikta prie sąskaitoje esančios perskaičiavimų skilties, nors ir nurodyta, kad išnaudotos šilumos kiekis lygus nuliui. Toks pats skaičius buvo pateiktas ir prie mokėtinos sumos. Vis dėlto, į bendrą sumą, kurią vartotojui reikia apmokėti už šilumą karšto vandens energijai, dujas, mazutą, biokurą, minėti du litai buvo įskaičiuoti.

Į DELFI kreipęsis vyriškis stebėjosi iš UAB „Vilniaus energija“ gauta sąskaita. Nors prašoma sumokėti suma ir nedidelė, jis abejojo, kiek žmonių tokias sąskaitas gauna. „Labai patogu - paslaugų neteiki, kažką perskaičiuoji ir gauni sumą. Įdomu, kiek gaunasi nuo visų Vilniaus gyventojų?“, - juokavo vardo nenorėjęs atskleisti skaitytojas.

Pinigai – dosniam kaimynui

Pasirodo, jog du litai sąskaitoje už šildymą – ne klaida, o kadaise įvykusio nesusipratimo pasekmė. Taip DELFI paaiškino „Vilniaus energija“ atstovas spaudai Nerijus Mikalajūnas. Vyriškio teigimu, perskaičiavimų grafoje už šildymo paslaugas nurodytos sumos teiraujamasi ir kitų namo gyventojų. Taip yra todėl, kad vienas iš jų kaimynų nuolat permokėdavęs už karštą vandenį, tačiau keičiant skaitiklius šią klaidą pastebėjęs ir nusprendęs pinigus atsiimti.

„Daugiabutyje, kurio gyventojai kreipėsi, buvo keičiami karšto vandens skaitikliai. Juos keičiant pagal senųjų skaitiklių rodmenis buvo užfiksuota, kad vieno buto gyventoja deklaravo 43 kubiniais metrais didesnį karšto vandens suvartojimą“, - sakė jis. Dėl šios priežasties kitiems kaimynams anksčiau teko mokėti mažiau. „Tai reiškia, kad kitiems namo butams atitinkamai buvo priskirtas mažesnis šilumos kiekis šildymui arba cirkuliacijai, priklausomai nuo sezono, – viena gyventoja padengė dalį kaimynų išlaidų“, - sakė jis.

Rinkliava – įprasta praktika

Kadangi šiuos pinigus „Vilniaus energija“ moteriai grąžino, patirtos išlaidos dabar renkamos iš kitų namo gyventojų. „Gyventojos prašymu „Vilniaus energija“ iš naujo perskaičiavo ir perskirstė pastate suvartotos šilumos kiekį kaimyniniams butams. Tai – įprasta praktika nustačius, jog daugiabutyje buvo klaidingai deklaruotas suvartoto vandens kiekis“, - kalbėjo N. Mikalajūnas. „Vilniaus energijos“ atstovas sakė, kad jokio papildomo pelno taip įmonė neužsidirbsianti. „Šiuo atveju mūsų balansas sąskaitoje yra nulis litų“, - patikino jis.

Jo teigimu, namo gyventojas, kreipęsis į DELFI, apie šią tvarką galėjo nežinoti dėl šiuo metu esančio didelio darbų srauto klientų aptarnavimo centre. „Mane informavo iš klientų aptarnavimo centro, kad šiuo metu vyksta labai nemažai perskaičiavimų visame Vilniuje. Tiesiog per didelį klientų kiekį galbūt nespėjome dar informuoti šio konkretaus kliento, bet klientų centras visą laiką laukia skambučių iš klientų ir stengiasi visus, kiek įmanoma, informuoti“, - sakė jis.

Vilniaus energijos sąskaita
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (246)