aA
Vyriausybė svarsto kelis būdus, kaip atpiginti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymą, teigia premjeras. Tačiau Algirdas Butkevičius kol kas neatskleidžia, ar svarstoma SGD laivo-saugyklos išpirkimo galimybė.
SGD terminalas virto našta
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Tai yra konfidenciali informacija“, - paklaustas, ar svarstoma išpirkti SGD laivą-saugyklą, po komisijos posėdžio penktadienį žurnalistams sakė jos vadovas A.Butkevičius.

Anot jo, SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ per mėnesį turės išnagrinėti tris variantus ir parinkti tinkamiausią išlaikymo kaštams, kurie siekia apie 61 mln. eurų per metus, sumažinti.

„Po mėnesio bus galima konkrečiau kalbėti apie vieną modelį, kuriam komisija arba pritars, arba nepritars. (...) Yra trys variantai pateikti ir šiandien apie juos dar tikrai sudėtinga kalbėti, nes jie („Klaipėdos nafta“) tik šiandien gavo leidimą tęsti derybas, pokalbius su įvairiausiomis institucijomis ir taip toliau“, - sakė ministras pirmininkas.

Pasak jo, būsimų sprendimų tikslas yra, kad terminalo išlaikymas nedidintų dujų kainos: „Tikslas yra vienas, kad SGD terminalas nepadidintų kaštų ir dujų kainos Lietuvoje nuo ateinančių metų rudens (kai turėtų baigtis permokos už „Gazprom“ dujas grąžinimas vartotojams - BNS)“.

Energetikos ministras Rokas Masiulis užsiminė, kad siekiant sumažinti terminalo išlaikymo kaštus, reikės kalbėti su laivo savininke Norvegijos bendrove „Hoegh LNG“ bei kitomis įmonėmis.

„Bet koks mažinimas įtrauks trečias šalis. Reikia įvertinti, ar su trečiom šalim pavyks susitarti. (...) „Hoegh LNG“, tos aptarnaujančios kompanijos“, - po posėdžio žurnalistams sakė R.Masiulis.

Anot jo, bankai palankiau žiūri į SGD terminalo projektą ir „Klaipėdos naftą“, todėl atsiranda veiksmų laisvė.

„Terminalui veikiant stabiliai, atsiranda eilė galimybių. Bankai žymiai palankiau vertina šį projektą ir lengviau skolina pinigus „Klaipėdos naftai“, kai atsiranda galimybė gauti daugiau lėšų, atsiranda didesnė veiksmų laisvė ir tą veiksmų laisvę ją galima realizuoti“, - teigė R.Masiulis.

Ministras taip pat neatsakė, kiek tikimasi sumažinti terminalo išlaikymo kaštus: „Šiandien buvo pristatyti tik bendri variantai, tikrai per anksti“.

Pagal 2012 metų kovą pasirašytą sutartį su „Hoegh LNG“ už laivo nuomą per dieną mokama 189 tūkst. JAV dolerių (apie 168,55 tūkst. eurų), per metus - 68,9 mln. dolerių (61,446 mln. eurų), o per 10 metų - 689 mln. dolerių (apie 614,465 mln. eurų).

BNS
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Majauskas: pritarčiau sprendimui atidėti trečiąjį elektros rinkos liberalizavimo etapą

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas teigia pritariąs iniciatyvoms...

Ekonomikos komitetas domėsis situacija elektros energijos tiekėjų rinkoje

Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisija ir Ekonomikos komitetas bendrame posėdyje...

Ekonomistai sutinka, kad kompensacijas už elektrą reikia mokėti ir kitąmet: mano, kad valstybė turi etinę atsakomybę padėti gyventojams

Prezidentūrai pasiūlius kompensaciją už elektrą gyventojams mokėti ir po Naujųjų, ekonomistai...

Artėjantis šildymo sezonas gresia būti gerokai brangesniu: kišenes patuštintų ne tik vilniečiai (2)

Nors lepina kaitra, sakoma roges žiemai reikia ruošti dar vasarą, tačiau dalis vilniečių apie...

Brangstant energijai biudžetinės įstaigos mažins vartojimą, keis šviestuvus

Augat šildymo ir elektros kainoms, vyriausybinės ir savivaldybių įstaigos žada taupyti: vienos...

Top naujienos

Delfi PliusVladimiras Laučius

Ekspertas: rusai jau šį rugsėjį pradės suprasti, ką su jais padarė Putinas

Rusija turi ekonominių išteklių kariauti dar porą metų, bet svarbus lūžis rusų sąmonėje...

Įtaria Europoje programuojant krizę: padėtį Lietuvoje sunkina viena aplinkybė

Europos Sąjungai bus sunku įveikti dabartinius ekonomikos iššūkius, jeigu nepasikeis jos kursas,...

Karas Ukrainoje. Kryme – nauji sprogimai karo ekspertas: Putino tikslai pasikeitė (1)

Rusijos publicistas Andrejus Piontkovskis įsitikinęs, kad Rusijos prezidentas siekia paliaubų.

Ekstremali situacija magistralėje „Via Baltica“ – iš vilkiko liejasi aliejus, apsunkintas eismas (1)

Kelyje A5 iš sunkvežimio cisternos ėmė lietis aliejus. Mašina sustojo degalinėje. Įvykio...

Būsimo pirmoko mama pasidalino, kaip taupiai suruošė sūnų mokyklai: vietoj 350 eurų sumokėjo vos 50 (3)

Ruošiant vaikus naujiems mokslo metams labiausiai tėvų pinigines paplonina ne naujos...

Įtemptos BMW gaudynės Kaune: aidėjo šūviai, automobilis atsidūrė griovyje, o vairuotojas pasipriešino (1)

Policijos departamentas informavo, kad Kaune policijos pareigūnai gaudė neblaivų vairuotoją....

Ernestas Naprys

Kaip situaciją mato milžiniškų pinigų valdytojas: atsibudome po baliaus, rusai užtaisė karą, bet rimtiems žmonėms galimybių dabar daugiau

Didžiausio Baltijos šalių privataus kapitalo investuotojo „BaltCap“ vadovaujantis partneris...

Užsukęs į pagarsėjusią kavinę oro uoste vilnietis pakraupo: tokia kaina košę paverčia deimantine

Kylančios maisto ir paslaugų kainos nieko nebestebina. Tačiau kai kurių kainų skirtumas...

Delfi PliusThe Economist

Kas priverstų Vakarus ir Rusiją pradėti branduolinį karą: pateikė 4 horizontaliosios eskalacijos scenarijus

„Man, – pareiškė Ukrainos gynybos ministras Oleksijus Reznikovas, – žodis „neįmanoma“...