Iki pertvarkos „mikriukai“ ir privatūs autobusai gabeno apie 6 proc. visų keliaujančių viešuoju transportu. Pertvarkos architektas Kastytis Lubys tarybos posėdyje pareiškė, kad pagal siūlomą planą privatininkų aptarnaujamų keleivių srautai padidėtų 2-3 kartus. Esą privatiems vežėjams siūlomi ne tik vadinamieji privežimo maršrutai, bet ir keli maršrutai, kertantys centrinę sostinės dalį.

„Tai bus pagrindiniai maršrutai“, - sakė K. Lubys, pažymėdamas, jog pradžiai bus atliktas savotiškas eksperimentas, privatininkams patikint vieną „pagrindinį maršrutą“.

Pasak jo, konkursus numatoma skelbti kitais metais, o po konkursų su privatininkais būtų sudaromos ilgalaikės sutartys, įskaitant ir „pagrindinius maršrutus“. Šiuo metu vyksta vienas konkursas, kuriuo siekiama privatininkams iki ilgalaikių sutarčių sudarymo suteikti galimybę išsilaikyti rinkoje.

K. Lubio teigimu, Vilniaus miesto vežėjų asociacija nei pasiūlymų, nei pastabų dokumento projektui nepateikė.

Sprendimo projekto pateikimui pritarta bendru sutarimu. Dabar jo imsis miesto tarybos komitetai.

Nuo liepos, kai pradėjo veikti reformuota viešojo transporto sistema, privatūs vežėjai iš jos eliminuoti. Mat vadinamųjų privežimo maršrutų, į kuriuos privatininkus ketinta iškelti, konkurso sąlygos patvirtintos nebuvo, taigi ir konkursas nebuvo paskelbtas.

Privatūs vežėjai mėgino priešintis ir gabenti keleivius nepaisant nuo liepos nutrauktų sutarčių. Tačiau maištas prieš miesto valdžią tetruko tris dienas – tuomet vežėjai, iš kurių atimti keleivių pervežimo veiklą vykdyti leidžiantys dokumentai, kapituliavo.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (63)