„Tiek aprūpinant mūsų energetiką, užtikrinant ekonomikos laisvumą, patikimumą, lankstumą, tiek ir plečiant naujas verslo galimybes šitas terminalas mums suteikia daug optimizmo žiūrint į ateitį“, - antradienį interviu Žinių radijui sakė prezidentės vyriausiasis patarėjas socialinės ir ekonominės politikos klausimais Nerijus Udrėnas.

Anot jo, suskystintų dujų rinka tampa vis patrauklesnė, o dujų panaudojimas vis auga.

„Pavyzdžiui, JAV plečiamas tokį kurą naudojančių sunkvežimių tinklas. Europoje taip pat kalbama, kad tolimųjų reisų sunkvežimiai galėtų naudoti šitą kurą, kuris būtų gerokai pigesnis nei dyzelinas. Kitas svarbus aspektas laivyboje - šitas kuras bus vis labiau naudojamas ir Baltijos jūra bus viena iš švaresnių jūrų, taigi laivai turės būti kūrenami kitokiu kuru ir tai atveria naujas galimybes mūsų Klaipėdos terminalui“, - kalbėjo N.Udrėnas.

Prezidentės patarėjo teigimu, 170 tūkst. tonų galintis talpinti SGD terminalo laivas-saugykla, kurio išdujinimo pajėgumas bus iki 11 mln. kubinių metrų per dieną, leis dujomis aprūpinti ne tik Lietuvą, bet ir visą regioną.

Šiuo metu D.Grybauskaitė lankosi Pietų Korėjoje, kur trečiadienį vyks oficiali SGD terminalo laivo-saugyklos krikštynų ceremonija.

SGD terminalo projektą įgyvendinanti „Klaipėdos nafta“ 2012 metų kovą pasirašė plaukiojančios suskystintųjų gamtinių dujų saugyklos su dujinimo įrenginiu išperkamosios nuomos 10 metų sutartį su Norvegijos bendrove „Hoegh LNG“. Laivas statomas Pietų Korėjos laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries“. Klaipėdos uostą jis pasieks šių metų rudenį.

Terminalas turėtų pradėti veikti šių metų gruodžio 3-ąją.

Šiuo metu Lietuva visas dujas gauna iš Rusijos dujų koncerno „Gazprom“.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (40)