Pasak „Klaipėdos naftos“, ji su dar dviem Europos įmonėmis yra konsorciumo, kurį sudaro Pietų Korėjos bendrovės „Samsung C&T” ir „Posco E&C“ bei Japonijos „Mitsui O.S.K. Lines“ (MOL) ir „Osaka Gas“, pagrindinės subrangovės.

Jei konsorciumui pavyks laimėti konkursą, Lietuvos bendrovė iki 20 metų teiks šio terminalo ilgalaikio valdymo ir priežiūros paslaugas kartu su bendrovėmis MOL ir „Osaka Gas“, pranešė „Klaipėdos nafta“.

„Klaipėdos nafta“ turi tinkamiausios patirties, kurią įgijo statydama ir eksploatuodama labai panašų SGD importo terminalą Klaipėdoje“, – pranešime pabrėžė „Klaipėdos naftos“ SGD verslo plėtros direktorius Tadas Matulionis.

„Klaipėdos SGD terminalas yra naujausias iš Europos Sąjungoje įgyvendintų FSRU projektų, kuris atitinka aukštus kokybės ir veiksmingumo standartus. Jeigu būtų pasirinktas „Klaipėdos naftos“ pasiūlymas, bendrovė taptų didžiausia Europoje plaukiojančių SGD terminalų operatore, o tai mūsų klientams duotų dar daugiau naudos, kurią užtikrintų didesnė valdymo kompetencija“, – sakė jis.

Pasak T. Matulionio, plaukiojančia technologija pagrįstų SGD importo terminalų valdymo ir eksploatavimo paklausa atsirado tik pastaraisiais metais ir kasmet skelbiama po du tris konkursus.

Todėl galimybė dalyvauti šiame konkurse, anot jo, yra svarbus „Klaipėdos naftos“ patirties pripažinimas.

Kipro valstybinė gamtinių dujų bendrovė „Defa“ kvietimą teikti pasiūlymus dėl SGD terminalo vystymo paskelbė 2018 metų spalį. Konkurso laimėtojus „Defa“ turėtų pasirinkti vėliau šiais metais. Terminalas Kipre turėtų pradėti veikti 2021 metais.

„Defa“ tinklapyje skelbiama, kad įpareigojančius pasiūlymus konkursui pateikė trys dalyviai: be jau minėto, jame dalyvauja „China Petroleum Pipeline Engineering“ kartu su bendrovėmis CPP, „Aktor“ ir „Metron“ bei Europos įmonių „Damco Energy“, „Enagas Services Solution“, „GasLog LNG Services“, SNAM ir „Terna“ konsoriumas.

Pagal paskelbtas konkurso specifikacijas, SGD terminalo infrastruktūrą sudarys plaukiojantis SGD laivas-saugykla (FSRU) – tokia pat veikia ir Klaipėdoje, krantinė, dujotiekis ir susijusi infrastruktūra, kuria dujos bus tiekiamos netoli veikiančiai didžiausiai Kipro Vasilikos elektrinei.

Užbaigus projektą, Kipre bus pereita prie energijos gamybos deginant dujas – padės šaliai atitikti Europos Sąjungos (ES) aplinkosaugos reikalavimus, rašoma pranešime.

Europos Sąjunga šiam projektui yra skyrusi per 100 mln. eurų paramą. Bendra jo vertė – apie 500 mln. eurų.

Dabar jau buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas Mindaugas Jusius pernai skelbė, kad įmonė planuoja per dešimtmetį tapti didžiausia SGD terminalų operatore pasaulyje. Pasak jo, tai atneš ir papildomą naudą valstybei.

Anot M. Jusiaus, bendrovė aktyviai dalyvauja projektuose visame pasaulyje ir kaip konsultantė, ir kaip investuotoja.