Tokią Vyriausybės nuostatą, kad išvardinti objektai bus pripažinti ypatingos svarbos ekonominiais projektais, o planuojamam baseinui būtų suteiktas net nacionalinis statusas, patvirtino Vyriausybės kancleris Deividas Matulionis.

SGD terminalą planuojama statyti pietinėje uosto dalyje ties Kiaulės Nugaros sala.

Pasak PAV ataskaita rengusios UAB „SWECO Lietuva“ direktoriaus Aido Vaišnoro, pasaulyje veikia 11 panašaus tipo terminalų, kuriuose suskystintos dujos iš dujovežio pumpuojamos į kitame laive įrengtą išdujinimo įrenginį, čia atšildomos ir perduodamos į magistralinius dujotiekius. Bostono uoste (JAV) veikiantis SGD terminalas, kaip ir planuojamas statyti Klaipėdoje, taip pat nuo uosto vartų nutolęs apie 8 km.

Posėdyje dalyvavęs Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus pavaduotojas Artūras Račkauskas pripažino, kad planuojamas statyti terminalas yra pavojingas, tačiau ugniagesiai neprieštarauja jo statyboms, jei bus laikomasi visų atsargumo reikalavimų.

Ekspertų teigimu, veikiantis terminalas aplinkos neterš, o avarijos tikimybė lygi vienam iš milijono. Didžiausią riziką išdujinimo įrenginiu ir dujovežiui keltų susidūrimas su didesniu nei 50 tūkst. tonų talpos laivu. Tačiau į Klaipėdą atplaukus dujovežiui, uoste būtų stabdomas laivyba. O vykstant krovai – laivų eismas aplink terminalą būtų sustabdytas 150 metrų atstumu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (45)