„Jeigu "Mažeikių naftą" būtų įsigijusios tos kompanijos, kurios ir išgauna naftą, šiandien benzinas Lietuvoje būtų mažiausiai 5-10 ct/l pigesnis", - Seimo Europos informacijos centre vykusioje diskusijoje apie energetiką pareiškė jis.

Vėliau DELFI paprašytas plačiau pakomentuoti savo mintį, parlamentaras sakė, kad tiek mažesnė kaina būtų vien tik dėl to, kad nafta perdirbimui nebūtų gabenama jūra, kaip dabar, o gamyklą pasiektų dujotakiu.

Be to, naftą išgaunanti įmonė tiektų pigesnę naftą, nes siektų gauti didesnius pelnus iš kuro pardavimo.

"Prie "Willams" juk vamzdis veikė, bet kuras vis tiek buvo brangus ir nuostolių susidarydavo. Taip yra todėl, kad pasaulyje vyksta konkurencija ir jeigu įsivelia koks nors konkurentas į senas įtakos sferas, bandoma jį sužlugdyti. Jeigu būtume sutikę tapti "Lukoil" akcininkais įnešdami
"Mažeikių naftą", šiandien pas mus kuras kainuotų 15 ct/l pigiau", - aiškino
Seimo Ekonomikos komiteto pirmininko pavaduotojas.

Anot parlamentaro, 1991-1992 m. buvo svarstomas pasiūlymas, kad Lietuva galėtų tapti Rusijos bendrovės "Lukoil" 10 proc. akcijų savininke.

DELFI primena, kad dujotakis "Družba", kuriuo galima gauti naftą iš Rusijos, neveikia nebe pirmus metus.

Lietuvos Vyriausybė 33 proc. "Mažeikių naftos" akcijų kartu su valdymu JAV bendrovei "Williams International" pardavė 1999 m.

Tačiau ši kompanija savo akcijas po trejų metų pardavė Rusijos bendrovei "Yukos".

2006 m. didžiąją dalį naftos perdirbimo gamyklos akcijų įsigijo Lenkijos koncernas "PKN Orlen". "Mažeikių nafta" buvo pervadinta į "Orlen Lietuvą".

Šiuo metu populiariausias 95 markės benzinas degalinėse kainuoja apie 4,60 Lt/, o dyzelinas - 4,30 Lt/l.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją