Elektros tiekėjo „Ignitis“ ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė sako, kad bendras įsiskolinusių klientų skaičius, kalbant apie visuomeninį ir nepriklausomą tiekimą, šiuo metu siekia kiek daugiau kaip 5 proc.

„Kas mėnesį sulaukiame kelių šimtų prašymų atidėti mokėjimus, tačiau kažkokio žymaus ar tendencingo išaugusio skolų skaičiaus nematome. Visais laikais situacija – panaši“, – tikina ji.

Anot jos, vidutinė skolos suma siekia apie 50 eurų, bet įsiskolinimų esą gali būti ir didesnių.

„Visi mūsų klientai gali vieną kartą 30-čiai dienų atidėti mokėjimą žodiniu susitarimu. Jeigu kliento finansinė situacija – sudėtinga, jis tą pagrindžia pažymomis arba yra pensininkas, neįgalusis, bedarbis – tada skola gali būti atidėta dviem mėnesiams, sudarant skolos mokėjimo grafiką.

Jeigu skola siekia 3000 eurų ar daugiau, tada pasirašomas vekselis pas notarą. Visi mūsų klientai gali du kartus per 12 mėnesių kreiptis dėl mokėjimų atidėjimo“, – tvarką aiškina L. Beganskienė.

Laura Beganskienė

„Ignitis“ atstovė patikina, kad bendrovė stengiasi atsižvelgti į individualią situaciją.

„Pavieniais atvejais, kai įsiskolinimas yra reikšmingas ir žymus, į kiekvieno kliento situaciją žiūrima individualiai, kokia jo finansinė padėtis, ką galima padaryti – galbūt išdėstyti mokėjimus ilgesniam laikotarpiui“, – sako ji.

Delfi primena, kad socialdemokratas Gintautas Paluckas su frakcijos kolegomis šią savaitę Seimui pateikė projektą, kuriuo siūlo įpareigoti elektros tiekėjus sudaryti galimybę vartotojams įsiskolinimą už elektrą sumokėti dalimis.

„Žmonės skundžiasi, kad elektros tinklo operatoriai kategoriškai atsisako derėtis dėl įsiskolinimų padengimo per ilgesnį terminą, išskaidant įsiskolinimą dalimis. Pakeitęs elektros skaitiklį, tinklo operatorius dažnai išsiunčia vartotojams milžiniškas sąskaitas už ankstesnius laikotarpius. Žmonės, pavyzdžiui, nepasiturintys senjorai, tiesiog neišgali tokių sąskaitų apmokėti iškart. O tinklo operatorius elgiasi negailestingai: po perspėjimo atjungia elektros tiekimą“, – paaiškina G. Paluckas.

„Elektrum Lietuva“ komunikacijos vadovės J. Rušpienės teigimu, įstatymu siūloma įtvirtinti tvarka jau veikia praktikoje, esą „tokia yra verslo realybė“ – liberalizuotoje rinkoje veikiantys tiekėjai „vertina kiekvieną klientą“.

„Į skolininkus negalime žiūrėti niekaip kitaip, nei kad lanksčiai ir geranoriškai“, – LRT radijui trečiadienį teigė J. Rupšienė.

„Mūsų pusėje su skolomis dirba ne robotai, o žmonės. Visais atvejais vertiname situacija individualiai. Mums tik reikia matyti kliento kontaktą – norą tartis, kalbėtis. Kai tą matome, sudarome mokėjimo grafiką, jį išdėstome, per du, šešis mėnesius“, – kalbėjo ji, pridūrusi, kad su klientais dažniausiai dėl apmokėjimų išskaidymo susitariama.

Socialdemokratai savo projekte pažymi, kad elektra yra „kritiškai svarbi viešoji paslauga“, todėl „su mokėjimu susijusius klausimus reikia spręsti civilizuotai, nediskriminuojant elektros energijos vartotojų pagal turtinę padėtį.“

Socialdemokratai siūlo keisti Elektros energetikos įstatymą – jį papildyti nuostata, kad vartotojams, pateikusiems prašymą, įsiskolinimo apmokėjimas išdėstomas dalimis, o operatorius privalo pasiūlyti vartotojui ne mažiau kaip trijų mėnesių trukmės įsiskolinimo dengimo grafiką.

Visą reportažą galite pamatyti čia: