Penktadienį suvirinta pirmoji simbolinė dujotiekio "Pietų srauto" sandūra. Ceremonijoje dalyvavo Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas, taip pat projekto akcininkių-kompanijų vadovai - Rusijos dujų bendrovės "Gazprom" vadovas Aleksejus Mileris, Italijos kompanijos "Eni" vadovas Paolo Scaroni, Prancūzijos EDF vadovas Henri Proglio, Vokietijos "Wintershall Holding GmbH " valdybos pirmininkas Raineris Zele ir "South Stream Transport" vykdomasis direktorius Marcelis Krameris.

Renginyje buvo ir šalių, dalyvaujančių "Pietų srauto" projekte, - Italijos, Prancūzijos, Vokietijos, Austrijos, Makedonijos, Bulgarijos, Serbijos, Vengrijos, Slovėnijos, Turkijos, Graikijos, Kroatijos - vyriausybių vadovai ir diplomatinių misijų vadovai.

Kalbėdamas per "Pietų srauto" atidarymo ceremoniją V. Putinas pabrėžė, kad projektas bus vykdomas pagal griežčiausius ekologinius standartus.

"63 mlrd. kubinių metrų dujų (planuojamas dujotiekio pajėgumas, ELTA) - tai didelės apimtys. Siekdama tai užtikrinti, Rusija pradėjo darbus savo teritorijoje. Mes padidinsime ir išplėsime išėjimo į Juodąją jūrą galimybes, pastatysime papildomas pumpavimo stotis", - sakė V. Putinas.

"Pietų srautas" bus tiesiamas Juodosios jūros dugnu iš Rusijos į Bulgariją, o vėliau bus padalytas į dvi atšakas. Viena jų drieksis per Graikiją į Italijos pietus, o kita - per Serbiją ir Vengriją į Austriją. Vamzdyno ilgis viršys 900 km.

Šis projektas, dar vadinamas "Pietų koridoriumi", bus įgyvendinamas dviem etapais iki 2019 m. gruodžio.

Kompanija "South Stream Transport", dujotiekio operatorė, buvo įsteigta 2011 m. spalį. Rusijos dujų bendrovei "Gazprom" projekte priklauso 50 proc., Italijos "Eni" - 20 proc., o Prancūzijos EDF ir Vokietijos "Wintershall" - po 15 procentų.

Iš viso planuojama nutiesti keturias po maždaug 15,75 mlrd. kubinių metrų pajėgumo atšakas. Dujas dujotiekiu planuojama paleisti 2016 m. pirmąjį ketvirtį, o visų pajėgumu - 63 mlrd. kubinių metrų per metus - "Pietų srautas" turėtų pradėti veikti 2018 metais. Dujotiekio "Pietų srauto" statybos projektas ne kartą brango ir šiuo metu vertinamas 16 mlrd. dolerių.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (88)