Iš pradžių buvo planuota pradėti „Pietų srauto“ statybą 2010 metais, tačiau vėliau projektas buvo atidėtas iki 2013 metų. 2012 m. sausį „Gazprom“ pranešė radusi galimybių pradėti statybą jau šių metų gruodį. Tiksli statybos pradžios data iki šiol nebuvo skelbiama.

„Pietų srautas“, kurio statybos tikslas - sumažinti Rusijos priklausomybę nuo kuro tranzito per Ukrainos teritoriją, bus tiesiamas Juodosios jūros dugnu iš Rusijos į Bulgariją, o vėliau bus padalytas į dvi atšakas. Viena jų drieksis per Graikiją į Italijos pietus, o kita - per Serbiją ir Vengriją į Austriją.

Pasak A. Milerio, galutinis investicinis sprendimas dėl jūrinės dujotiekio dalies statybos turi būti pasirašytas lapkričio 14 dieną, o dėl sausumos dalies statybos - lapkričio 15 dieną. Iki šiol „Gazprom“ pasirašė sutartis dėl sausumos dalies statybos su visomis suinteresuotomis šalimis (Vengrija, Slovėnija ir Serbija), išskyrus Bulgariją.

Dujas dujotiekiu planuojama paleisti 2016 m. pirmąjį ketvirtį, o visų pajėgumu - 63 mlrd. kubinių metrų per metus - "Pietų srautas" turėtų pradėti veikti 2018 metais.

Kompanija „South Stream Transport“, dujotiekio operatorė, buvo įsteigta 2011 m. spalį. Rusijos dujų bendrovei „Gazprom“ projekte priklauso 50 proc., Italijos "Eni" - 20 proc., o Prancūzijos EDF ir Vokietijos "Wintershall" - po 15 procentų.

Prieš „Pietų srauto“ statybą pasisako Ukraina. Jos manymu, Rusija turėtų ne tiesti naujus dujotiekius, o investuoti į Ukrainos dujų transportavimo sistemos remontą. Tuo tarpu „Gazprom“ šiuo projektu būtent siekia sumažinti Rusijos priklausomybę nuo tranzito šalių.

Dujotiekio „Pietų srauto“ statybos projektas ne kartą brango ir šiuo metu vertinamas 16 mlrd. dolerių.