Šiuo metu SGD terminalo laivas „IndependenceLietuvos link plaukia ties Danijos krantais. Spalio 27 d. jis turėtų įplaukti į Klaipėdos uostą.

Naujasis „Klaipėdos naftos“ direktorius Mantas Bartuška žurnalo „Valstybė“ organizuotoje Lietuvos energetikos konferencijoje vardijo, kokias galimybes atveria SGD terminalas Lietuvai.

„SGD terminalas Lietuvoje – tai vartai į Baltijos regiono dujų rinką. Iš tikrųjų, tai bus didelis pokytis dujų rinkoje“, - savo pranešimą pradėjo naujas įmonės vadovas.

Planuojama, kad kitą dieną, kai SGD terminalo laivas pasieks Lietuvos krantus, atvyks testavimo krovinys ir „Litgas“ tiekiamomis dujomis bus išbandyta visa laivo sistema.

„Ir jau gruodžio mėnesį mes būsime visiškai pasiruošę eksploatacijai, - kalbėjo M. Bartuška. - Man atrodo, kad viena iš pagrindinių priežasčių bus pereiti iš Lietuvos dujų rinkos pakitimų į regiono terminalo vystymą, nes terminalas sukuria galimybes tiek Latvijoje, tiek Estijoje, tiek Lenkijoje“.

Šiuo metu Europoje yra veikiančių 20 SGD terminalų, didžioji dalis – žemyniniai.

„Visi šie projektai Europoje diversifikuoja tiekimą ir kuria alternatyvą apsirūpinti dujų šaltiniu“, - pabrėžė konferencijos pranešėjas.

M. Bartuška teigė, kad ateityje svarbu, jog terminalas būtų toliau vystomas ir išnaudojamas regioniniu mastu: „Terminalas ir jo infrastruktūra esant jungčiai tarp Lietuvos ir Latvijos sukuria galimybę, esant kritinei situacijai Latvijoje, aprūpinti Latviją, o esant jungčiai tarp Latvijos ir Estijos ir Estiją dujomis. Atsiradus jungčiai su Lenkija, vėl atsiranda papildomų galimybių plėsti ir plačiau naudoti terminalą“.

„Klaipėdos naftos“ vadovo teigimu, esant jungčiai su Lenkija būtų galima pradėti galvoti ir apie dujų tiekimą Ukrainai.

Taip pat tarp ateities tikslų M. Bartuška paminėjo atskirų naudotojų paiešką: „Jaučiame tarptautinių kompanijų susidomėjimą, kurios jau kitais metais atliks savo patikrinimus terminale“.

Lietuvos SGD terminalas turi galimybę dujas perkrauti į mažesnius laivus ir nuplukdyti jas į visas Baltijos jūros šalis.

„Galvojant apie antžeminę dalį, „Klaipėdos nafta“ jau realizuoja galimybes ir yra užsakiusi studiją pastatyti mažą antžeminį terminalą, kuris galėtų perpildinėti dujas į autocisternas. Šios galėtų dujas vartotojų grupėms gabenti žeme“, - prasitarė M. Bartuška.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (709)