ESO šiemet atliko tyrimą, kuriame analizavo, kaip pasikeitė klientų, kuriems 2017 metais buvo įdiegti išmanieji skaitikliai, vartojimo įpročiai.

Apklausa, kaip teigiama pranešime, rodo, kad išmaniąją apskaitą turintys klientai yra labiau linkę analizuoti savo elektros energijos suvartojimo įpročius – 62 proc. respondentų stebi savo elektros suvartojimą savitarnos svetainėje.

Dešimtadalis klientų teigia ėmę racionaliau ir efektyviau naudoti elektrą, ieškoti būdų taupyti iš esmės nekeičiant gyvenimo būdo – jų sąskaitos, anot pranešimo, sumažėjo pastebimai. Aštuntadalis klientų teigia pradėję dalį namų ruošos darbų atlikti tuo metu, kai elektros tarifas yra žemesnis. Tačiau didžiausias procentas, 76 proc., atsakė, kad taupymo įpročiai po išmaniosios apskaitos įrengimo nepasikeitė.

ESO tyrimas dėl išmaniųjų skaitiklių

Kaip teigia ESO, maždaug pusė apklaustųjų privalumu laiko tai, kad dėl elektros energijos apskaitos automatizavimo gali detaliai stebėti savo vartojimo įpročius, pasirinkti tinkamiausią tarifą.

2020 metų pabaigoje ESO ketina pradėti masinį išmaniųjų skaitiklių diegimą visoje Lietuvoje. Šis procesas turėtų trukti iki 2023 metų pabaigos. Pirmiausia naujais išmaniaisiais skaitikliais bus aprūpinti daugiausiai elektros vartojantys klientai. Likusiems klientams skaitikliai bus keičiami nuo 2024 metų, kai pasibaigs jų turimo skaitiklio metrologinės patikros laikas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)