aA
Viena stambiausių Estijos energetikos bendrovių „Eesti Gaas“ pateikė užsakymą suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivo-saugyklos statybai. Laivą statys Danijos laivų statykla „Damen Group“, o statybą planuojama užbaigti 2020 m. rugsėjį.
LNG Terminal
© DELFI (E.Skardžiaus nuotr.)

Šio laivo SGD saugyklų talpa sieks 6 tūkst. kub. m. Naujasis laivas-saugykla užtikrins mobilų ir efektyvų SGD tiekimą augančiam skaičiui SGD varomų laivų Baltijos jūros šiaurės rytų regione ir sausumos klientams, teigiama bendrovės pranešime.

Šis laivas priims SGD iš Baltijos jūros regiono terminalų ir paskirtys jas objektams Baltijos jūros baseine. „Pagrindinė laivo veikla bus sutelkta Suomijos įlankoje, kur akivaizdžiai jaučiamas švarios energijos poreikis“, - teigia „Eesti Gaas“ stebėtojų tarybos pirmininkas Ainas Hanschmidtas.

„Eesti Gaas“ šį SGD laivą-saugyklą nuomos ilgalaikio frachtavimo sąlygomis iš savo patronuojančiosios bendrovės ir laivo savininkės „Infortar AS“. Techninis laivo valdymas pavestas pirmaujančiai šiame regione laivybos bendrovei „Tallink Grupp“.

„2016 m. „Eesti Gaas“ išplėtė SGD tiekimo ir saugojimo apimtis pasirašiusi ilgalaikę SGD bunkeriavimo sutartį su „Tallink“. Stebėjome, kaip per pastaruosius metus išaugo šios bendrovės patirtis SGD srityje ir techninė kvalifikacija - būtent tai leido sukurti sėkmingą naujojo laivo-saugyklos techninę koncepciją. Šiandien esame stambiausia SGD tiekimu užsiimanti bendrovė regione, taip pat - pagrindiniai veikėjai, skatinantys SGD kaip švaraus jūrinio kuro naudojimą“, - sako „Eesti Gaas“ valdybos narys Margusas Kaasikas.

Naujasis laivas prisidės prie Baltijos jūros švarinimo ir sumažins taršą aprūpindamas didelį skaičių regione plaukiojančių laivų SGD. SGD šiandien yra švariausia iš visų jūrinio kuro rūšių. Naudojant SGD gerokai sumažėja teršalų emisijos į jūrą: anglies dvideginio išmetama 30 proc. mažiau, o kietųjų dalelių emisijos sumažinamos 100 proc.

SGD laivas-saugykla padės sukurti mobilią aprūpinimo SGD infrastruktūrą, kuri paskatins naujų SGD varomų laivų statybas Baltijos jūros regione, todėl galima tikėtis, kad bendras metinis emisijų kiekis ateityje sumažės daugiau kaip 66 tūkst. tonų.

Šiame laive-saugykloje veiks dviejų rūšių degalų vienalaikio naudojimo varikliai ir privairavimo įrenginiai, kurie palengvins manevravimą laivams atsidūrus greta vienas kito. Laivas atitiks 1A ledo klasę atsižvelgiant į Suomijos ir Švedijos reglamentus. Tad laivas galės plaukioti visus metus net ir atšiauriausiomis sąlygomis, kurios būdingos šiam regionui.

Naujasis laivas galės vykdyti kuro saugojimo ir tiekimo veiklą tiek uostuose, tiek už jų ribų, kur yra numatytos inkaravimo vietos. Be to, dėl pažangaus korpuso dizaino ir SGD varomų variklių šio laivo teršalų emisijos bus gerokai mažesnės nei tradicinių laivų.

Saugyklų ir vamzdžių sistema bus iš dalies įrengta ir matomoje denio vietoje, kad būtų užtikrinta patogi prieiga ir pritaikymo galimybės, atitinkančios sparčiai besivystančios SGD rinkos sąlygas.

Šis projektas bendrai finansuojamas iš ES lėšų pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonės programą.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vytautas Landsbergis dėl Astravo AE: Baltarusijos sėkmė su Astravu – mūsų nelaimė (68)

Komentuodamas šalies prezidentės Dalios Grybauskaitės pareiškimą dėl Astravo atominės...

„Enefit“ Lietuvoje pajamos augo 57 proc. iki 38 mln. eurų (1)

Estijos valstybinio energetikos koncerno „Eesti energia“ antrinė bendrovė „ Enefit “...

Vengrija skelbia susitarusi su Rusija dėl dujų tiekimo, nutrūkus tranzitui per Ukrainą (18)

Vengrijos užsienio reikalų ir užsienio ekonominių reikalų ministras Peteris Szijjartas pranešė,...

Energetikos viceministrė: šiuo metu susiklosčiusios palankios sąlygos Lietuvai bendradarbiauti su Japonija (9)

Energetikos viceministrė Lina Sabaitienė Japonijoje vykusiame susitikime su Gamtos išteklių ir...

Įsigaliojo Ignalinos AE kolektyvinė sutartis (2)

Penktadienį įsigaliojo Ignalinos atominės elektrinės ( AE ) kolektyvinė sutartis, kurios tikslas...

Top naujienos

Tikrasis tuštėjančių Lietuvos regionų veidas: iš 300 eurų pensijos pragyvena dviese, emigracija naikina viską (367)

„Lietuvos regionai miršta“, – DELFI lankantis Utenos rajone sakė jo gyventojai. Pasak jų,...

Theresos May problema, vedanti į blogiausią scenarijų: ją išsprendus krizė baigtųsi akimirksniu (114)

Vienintelis būdas išsivaduoti iš krizės gniaužtų – sugebėti sutelkti parlamento daugumą,...

Naujausi prezidentiniai reitingai: lyderių trejetuke vienas pakilo, kitas leidžiasi (919)

Prezidento rinkimų reitinguose smuktelėjo pirmaujančio Gitano Nausėdos populiarumas, o jo...

Už mažamečių operacijas gydytojai ėmė kyšius: galėjo ir neduoti, visus vaikus mylėjau kaip savo (701)

Nors kvėpavimo takų ligomis sergančius vaikus gydytojas turėjo operuoti nemokamai, tačiau...

Užkalnis apie kvepalus, pagarsėjusius tik iš blogosios pusės (38)

Sovietiniais laikais, pasakysiu aš jums, su parfumerijos reikalais buvo ne kažkas. Lietuvoje...

Nufilmavo šiurpią avariją: kelio viduriu skridęs „Audi A6“ staiga rėžėsi į medį (60)

„Pavasarį parskrenda ne tik paukščiai“, – taip pareigūnai pavadino avariją, kuri įvyko...

25 kilogramų atsikračiusi Donalda Meiželytė papasakojo, kokie trys dalykai padėjo sulieknėti: sportuoti jau negaliu (93)

Žinoma televizijos laidų vedėja ir visuomenės veikėja Donalda Meiželytė puikiai žino, ką...

Valentinas Mitė. Aikštinga kaip vaikas Britanija nesugeba nei likti, nei išeiti iš ES (22)

Didžioji Britanija visada norėjo kažkokių ypatingų sau sąlygų Europos Sąjungoje, kažkokių...

Jūreiviams šis darbas buvo bausmė: ar žinote, kas vadinama varnos lizdu?

Šiuolaikiniai laivai turi radarus ir kitas modernias navigacijos sistemas. Anksčiau šią funkciją...