Jis buvo sukritikuotas, kad skleidžia paniką, tačiau Artimuosiuose Rytuose neseniai praūžę sukilimai privertė politikus labiau susirūpinti faktu, kad naftos atsargas kontroliuoja maža grupė autoritarinių lyderių.

Tad ar yra vilčių, kad pasauliui pavyks atsikratyti priklausomybės nuo naftos?

Ekspertai nesutaria, prognozuodami, koks galėtų būti geriausias alternatyvus kuras. Dabartinė Didžiosios Britanijos vyriausybė pritaria sprendimui įdiegti Britanijoje elektra varomus autobusus ir traukinius bei skatinti gyventojus pirkti elektromobilius.

Tačiau yra dar vienas pasirinkimas – vandenilis. Kompanija „Cella Energy“, finansuojama Oksfordo universiteto Rutherfordo Appletono laboratorijos ir Didžiosios Britanijos mokesčių mokėtojų, neseniai pristatė ambicingus planus. Jos ekspertai teigia, kad po trejų metų benziną pakeis naujas, pigesnis vandenilio kuras.

Tyrėjai teigia, kad naujo, ekologiško kuro kaina bus tik 90 pensų (3,63 Lt) už litrą – gerokai mažesnė, nei dabartinė benzino kaina Didžiojoje Britanijoje (1,3 svaro už litrą – 5,42 Lt.). Žinoma, atsiras ir skeptikų.

Apie tai, kad vandenilis taps ateities kuru, pradėta kalbėti dar 2003 m., tačiau problema ta, kad jis kelia pavojų.

Anksčiau kelis kartus mėginta užpildyti vandeniliu specialius sunkvežimius ir autobusus, tačiau tam reikėjo sumontuoti aukšto slėgio bakus arba atšaldyti vandenilį iki minus 253 laipsnių. O dabar „Cella Energy“ pristatė naujai išrastą „dirbtinį vandenilį“, kuriuo gali būti užpildomi paprastų automobilių bakai, atlikus nebrangiai kainuojančius nedideliu pakeitimus. Pritaikius naują technologiją, vandenilis paverčiamas mažyčiais burbuliukais, todėl jį galima pilti paprastai, kaip įprastą kurą.

„Cella Energy“ generalinis direktorius Stephenas Volleris pasakė: „Vandenilio kuras reklamuojamas jau seniai, tačiau mums pavyko pasiekti proveržį.“

Kompanija tikisi pradėti pardavinėti vandenilį, kurį galima maišyti su kuru, apie 2013 m. ir palaipsniui išplėsti jo naudojimą.

Projektui vadovavęs mokslininkas, prof. Stephenas Benningtonas pasakė: „Kai kuriais atžvilgiais vandenilis yra tobulas kuras. Vienas jo svorio vienetas išskiria triskart daugiau energijos nei benzinas, o degdamas jis neišskiria jokių kenksmingų medžiagų, tik vandenį.“

Tačiau didžiausia problema, mėginant pakeisti benziną vandeniliu, yra ta, kad vandenilis neaptinkamas natūralioje aplinkoje. Ankstesnės kartos vandeniliu varomi automobiliai gamindavo kurą iš dujų ar atsinaujinančios energijos, todėl natūraliai kilo abejonių, ar vandenilis iš tiesų yra toks ekologiškas, kaip reklamuojama.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją