aA
Pakankamai nesudėtinga įsirengti rūsį, kuriame laikytum visus savo „Latour“ ir „Lafite Rothschild“ vynus, ar atlaisvinti keletą sienų Richterio ir Basquiat paveikslų kolekcijai. Bet pamėgink rasti vietos tuzinui vintažinių „Ferrari“, „Porsche“ ir „Plymouth Barracuda“.
Porsche Carrera
Porsche Carrera
© AFP / Scanpix

Šioje dilemoje kai kurie verslininkai ir investuotojai įžvelgia galimybę. Pasak automobilių kolekcininkų ir turto valdytojų, kurie yra šios tendencijos liudininkai, visose Jungtinėse Valstijose atsiranda vis daugiau automobilių sandėlių, kuriuose galima laikyti šimtą ir daugiau prabangių transporto priemonių.

„Poreikis iš tiesų yra“, – teigia automobilių kolekcininkas Henry Robertellis, rizikos draudimo fondo „Axius Holdings“ partneris, kuris šiuo metu statosi 650 kv. M automobilių garažą Atlantos priemiestyje, maždaug 3000 kv. m. sandėlių zonoje – taigi vietos plėstis dar bus.

Vintažinis Porsche
Vintažinis Porsche
© AFP / Scanpix

Iš tiesų daugelį tokių sandėlių statosi patys automobilių kolekcininkai, kaip kad Los Andželo žiniasklaidos verslininkas Mattas Farahas, kuris teigia iššvaistęs „daugybę metų, bandydamas tapti kieno nors klientu“. Šiuo metu jis statosi maždaug 12 tūkst. kv. m garažą šalia paplūdimio vakarų Los Andžele, kuriame bus vietos 140 automobilių. Pasak jo, laukiančiųjų sąraše jau yra 85 žmonės, pasirengę už stovėjimo vietą mokėti nuo 850 iki 1500 dolerių per mėnesį. Garažas atsidarys kitą vasarą.

„Netrūksta pinigų“

Tai tęsiasi jau ketverius metus, teigia M. Farahas, vedantis savaitinę tinklalaidę „Rūkstanti padanga“ („The Smoking Tire“) – to paties pavadinimo „Youtube“ kanalas skaičiuoja daugiau nei 850 000 prenumeruotojų. Vyras užtruko dvejus metus, kol rado tinkamą žemės plotą ir dar dvejus, kol suprojektavo 10 mln. dolerių vertės projektą, kuris atitiktų priešgaisrinės saugos ir saugumo standartus; pastatas turėtų atlaikyti 12 balų žemės drebėjimą – „trumpiau tariant, apokalipsę“, anot jo.

Jeigu sandėliui seksis taip gerai, kaip tikisi M. Farahas, ketinama plėstis ir į kitas rinkas, kurių gyventojai turėtų panašių poreikių, kaip Los Andželo Venecijos paplūdimio rezidentai: „Pagal mano sumanytą verslo modelį šitokie „gargarai“ būtų statomi ten, kur netrūksta pinigų, bet trūksta stovėjimo aikštelių“.

1994-ųjų Ferrari
1994-ųjų Ferrari
© AFP / Scanpix

Žinoma, automobilių kolekcionavimas – nieko nauja. Prisiminkime Jay'jų Leno ir jo šimto su kaupu automobilių kolekciją arba Jerry Seinfeldą su jo dešimtimis skaičiuojamais „Porsche“. Automobilių „daugiabučiai“ – irgi nenaujas dalykas, paprastai aptarnaujantis išskirtinius klientus, kurie savo garažuose mėgsta įsirengti barus, funkcionalias virtuves, o kartais netgi kino teatrus.

Keičiasi tai, kad šis hobis pradeda pritraukti platesnes turtuolių mases, anksčiau pasitenkinusias lengviau sandėliuojamais prabangos objektais, tokiais kaip išskirtiniai vynai ar abstraktaus meno paveikslai.

Vintažinis Volkswagen
Vintažinis Volkswagen
© AFP / Scanpix

„Užsiimu tuo jau ilgai ir pastebėjau, kad per pastaruosius porą metų situacija smarkiai pasikeitė, – teigia Timothy Sheehanas, Atlantos „BNY Mellon Wealth Management“ vyresnysis direktorius. – Anksčiau žmonės stengėsi sukaupti puikią šiuolaikinio meno ar vynų kolekciją, o dabar matome tai, ką matome: turtuoliams parūpo automobiliai.“

VW autobusiukai

Pasak T. Sheehano, dauguma kolekcininkų savo automobilius mieliau laiko toliau nuo namų. Tačiau kolekcinių automobilių saugykloms iki tikros sandėliavimo rinkos dar toli, teigia Danas Wagneris, „CBRE Group Inc.“ tyrimų ir analizės direktorius.

„Kolekcininkų rinka labiau nišinė, – aiškina D. Wagneris. – Paprastai jiems nebūtinas 30 tūkst. kv. m sandėlis.“

Porsche
Porsche
© AFP / Scanpix

Kolekcininkai graibsto viską – nuo vintažinių mersedesų, ferarių ir galingų 7-ojo deš. sportinių automobilių, tokių kaip „Chevrolet Chevelle“ ir „Plymouth Barracuda“, iki naujutėlaičių riboto leidimo automobilių, pvz., „Porsche 911 Turbo S Exclusive“. M. Faraho kolekcijoje tarp kitų modelių rasime „Porsche 911“, „Lamborghini“ ir „Mercedes SL 500“. „Akcijų biržoje nelošiu, užtat kolekcionuoju automobilius“, – sako jis.

Šiuo metu ypač paklausi oficiali Vudstoko kartos – taikos ir meilės propaguotojų, pinigų kritikuotojų – transporto priemonė: nudrengti „Volkswagen“ autobusiukai. „Kadaise tokį galėjai nusipirkti pakelėje už 200 dolerių, – pasakoja Robertellis. – Dabar žmonės juos restauruoja ir parduoda už šešiaženkles sumas.“

Bloomberg
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Šioje Europos šalyje ligoninės baugina ne mažiau už koronavirusą (24)

Kai praėjusį mėnesį regioninėje Rumunijos ligoninėje pasirodė pirmieji pacientai su COVID-19...

Danija mėgins grįžti į normalų gyvenimą: mes reagavome greitai (57)

Viena iš pirmųjų Europos valstybių, kuri užvėrė savo ekonomiką reaguodama į „Covid-19“,...

Rizikų darbo vietoms mastas – beprecedentis nuo Didžiosios depresijos laikų (22)

Visame pasaulyje darbuotojai patiria didelį spaudimą krečiant koronaviruso krizei, jau sukėlusiai...

Pirmoji Europos šalis jau nusprendė švelninti suvaržymus: kaip viskas vyks? (150)

Kai kancleris Sebastianas Kurzas kovo 11 dieną uždarė Austriją karantinui, – Austrija buvo...

Europos Sąjungą spaudžia laikas: gelbėjimo priemonių paketo variantai (33)

Europos Sąjungos finansų ministrus spaudžia laikas.

Top naujienos

Nedarbas kasdien didėja: kur buvo daugiausia galimybių įsidarbinti, dabar didžiausia tikimybė būti atleistam (160)

Įvestas karantinas neabejotinai vienaip ar kitaip paveikė Lietuvos verslą – vieni prarado...

Nustebino kainos degalinėje: kodėl kortelių naudotojams už kurą reikia mokėti brangiau? (143)

„Delfi“ sulaukė skaitytojo laiško, kuriame jis išdėstė savo pastebėjimus apie kuro kainas...

Italija skelbia užfiksavusi išgijimų nuo COVID-19 paros rekordą (6)

Italijoje per pastarąją parą užfiksuotas išgijimų nuo COVID-19 rekordas – 2009 žmonių,...

Verslininkai: pinigų ir greitų sprendimų reikia dabar, po to bus vėlu (89)

Įpusėjo ketvirta savaitė karantine, šalies verslas susiduria su ypatingais iššūkiais, o...

Veryga valstybės vadovams rekomenduoja kas savaitę tikrintis dėl COVID-19 (48)

Aukščiausi šalies vadovai turėtų būti nuolat prevenciškai tiriami, ar neužsikrėtė koronavirusu.

Pranešė, kur lankėsi užsikrėtę koronavirusu: ėjo į darbus, apsipirkinėjo parduotuvėse, lankėsi vaistinėse (43)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras atliko epidemiologinį tyrimą ir išnagrinėjo, kur...

Po grįžimo iš Londono laukė akibrokštas: tyrimo duomenys dingo, o kaip elgtis toliau niekas nepaaiškino (108)

Turbūt neginčijamai šiandien aktualiausia tema – testai dėl koronaviruso. Algoritmai...

Parduodamas žinomas viešbučio kompleksas: kainą sumažino trečdaliu (91)

Vieniems šis kol kas dar neilgas sunkmetis yra pabaiga, o kitiems – galimybė. Ypač tiems, kurie...

Įspėja apie „dezinfekciją iš vidaus“: pasekmes gydytojai sprendžia priėmimo skyriuje (43)

Pasaulyje siaučiant koronavirusui , žmonės jo išvengti bando ir pačiais keisčiausiais būdais....

Anytos vengiau kaip velnias kryžiaus – tik kai ji mirė sužinojau visą tiesą (35)

Man – ne dvidešimt. Ir ne trisdešimt, o mano anyta jau senokai iškeliavusi anapilin.

|Maža didelių žinių kaina