aA
Penki tūkstančiai dolerių už paslaptingą sušį. Septyni už plastikinius puodelius. Ir kosminė sąskaita už kurą, kurioje kuro kiekis viršija tą, kurį gali sutalpinti lėktuvas.
Kelionė lėktuvu
© Shutterstock

Tokios apgaulės laukia milijardierių ir milijonierių šių laikų privačiuose elitinės klasės lėktuvuose. Superprabangos bei milžiniškų turtų eroje pranešimų apie abejotinas sąskaitas, susijusias su kelionėmis privačiais lėktuvais, tolydžio auga.

Šiuo daug pasakoma tiek apie ultrarturtų erą, tiek apie šių laikų sukčius. Pasaulyje taip energingai švaistomasi pinigais, jog gudrūs manipuliatoriai atsiriekia riekę, mėgindami pasipelnyti iš to, kas milijardieriui, jų žodžiais, tėra apvalinimo klaida. Maždaug trečdalis privačių lėktuvų savininkų valdo per 500 mln. JAV dolerių turto, rodoma „VistaJet“ ir „WealthX“ 2018 m. ataskaitos duomenys.

Kai kurie bandymai apgauti įgauna kone komišką pavidalą. Vienas reaktyvinio lėktuvo savininkas išsiaiškino, kad jam buvo išrašyta 4 000 svarų (5 300 JAV dolerių) sąskaita už 240 sušio dėžučių, neva pateiktų skrydžio metu, nors lėktuvas buvo tuščias, skelbia „My Sky“, bendrovė, kurios programinė įranga padeda išnagrinėti ir kontroliuoti privačių lėktuvų išlaidas. Kitam klientui buvo išrašyta kosminė sąskaita: 6 000 eurų (6 800 JAV dolerių) už plastikinius puodelius, tiekėjui per klaidą sąskaitoje-faktūroje prirašius du nulius. Pribloškė ir vieno kliento degalų sąskaita: joje nurodytas degalų kiekis viršijo lėktuvo degalų bako talpą daugiau nei dviem tonomis.

Viena iš problemų – didžiulis popierizmas, susijęs su kelionėmis privačiomis oro transporto priemonėmis. Organizuojant vieną skrydį kartais tenka išrašyti dešimtis sąskaitų-faktūrų, susijusių su degalais, maistu, skrydžio leidimais, oro uosto mokesčiais, antžeminėmis paslaugomis, įgulos viešbučiais, skrydžių pakeitimais ir lėktuvų priežiūra. O kiekviena kelionė juk skirtinga. Dėl to po pasaulį keliaujantiems milijardieriams nelengva susigaudyti.

Turint tokio turto, kaip reaktyviniai lėktuvai bei jachtos, „žmonės dažnai neperpranta, tad jeigu kas nors paduoda jiems pasirašyti sąskaitą faktūrą, jie ją pasirašys, per daug nesigilindami“, sakė Mike‘as Brodsky, „Deloitte Financial Advisory Services“ vykdomasis direktorius.

JAV doleriai
JAV doleriai
© Shutterstock

Neaišku, ar tokios pastangos užsiprašyti per didelę kainą, jau ima dominuoti, ar tiesiog jos yra labiau matomos šiandieniniame socialinės žiniasklaidos bei technologijų pasaulyje. Nors nėra tikslių milijardierių prarastų sumų apskaičiavimų – dėl žioplumo ar sukčiavimo, jos, manoma, siekia milijardus dolerių per metus.

„Bet kokie skaičiai, susiję su milijardierių apgavystėmis, iš tiesų yra daug didesni, nes nemažai turtuolių nėra linkę prisipažinti buvę apgauti“, – sakė M. Brodskis.

Pasaulyje yra 21 000 verslo klasės reaktyvinių lėktuvų, kurie jų savininkams kainuoja apie 32 mlrd. JAV dolerių eksploatacijos išlaidų. Tokia suma galėtų būti sumažinta ketvirtadaliu, jeigu operacijos būtų optimizuotos, nurodo „My Sky“.

Vienas lėktuvų agentas, paprašęs neskelbti jo pavardės kalbai pasisukus apie galimus pirkėjus, sakė turįs įrodymų dėl pernelyg didelių užprašytų kainų ir įprastos praktikos, kai lėktuvų savininkai rimtai susiginčija su lėktuvų valdymo įmonėmis.

Kai kurios lėktuvų operatorės dabar teigia, kad skaidrumo užtikrinimas yra svarbus veiksnys parduodant.

Sušis
Sušis
© Shutterstock

„Visos mūsų derybos yra sutelktos ties geriausia pervežimo kaina mūsų lėktuvų savininkams, – sakė Bjornas Naberhuisas, „Global Jet Concept“ verslo plėtros viceprezidentas, pridurdamas, kad jų klientai sąskaitas-faktūras gali rasti internetinėje svetainėje ir peržvelgti išlaidų analizę. „Savininkai ir jų šeimos kapitalo valdytojai įgyja vis daugiau žinių ir vis geriau ir geriau susigaudo apie rinką.“

Tačiau nusivylimas dėl šios pramonės vis dar jaučiamas. Stambaus šeimos kapitalo valdytojo generalinis direktorius, nepanoręs viešai skelbti savo pavardės kalbėdamas apie privataus verslo specifiką, lėktuvų valdymo įmones apibūdina kaip „neišvengiamą blogį“ ir neseniai pasirinko naują tokią įmonę. Ankstesnė lėktuvų valdymo įmonė pateikdavo jam chaotiškai išdėstytą informaciją, kurią būdavo sunku išanalizuoti, ir nesistengdavo suderėti jam geresnės kainos, sakė jis.

„Ši rinka visiškai neskaidri, – sakė vienas iš „MySky“ steigėjų Kirillas Kimas. – Neįmanoma sukontroliuoti nei mažos dalies savo išlaidų.“

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(4 žmonės įvertino)
3.5000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Stulbinama milijardierės Kylie Jenner sėkmė verčia sunerimti didžiuosius kosmetikos gamintojus (5)

21-ų metų Kylie Jenner debiutas milijardierių sąraše „ Bloomberg Billionaires Index“...

Ekspertas: Krymas Putiną įstūmė į spąstus (656)

Po penkerių metų Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas moka už Krymą. Jo pernelyg didelis...

Leonidas Beršidskis. Vokietijoje, kur darbas yra šventa, seniai regėtos politinės grumtynės dėl nedarbo (13)

Vokietijoje XXI amžiaus pirmąjį dešimtmetį įgyvendintos Peterio Hartzo reformos, dažnai...

„Juodosios dėžės“ politika: kaip nacionalinis pasididžiavimas trukdo katastrofų tyrimui (11)

Kai 1999 metais į Atlanto vandenyną nukrito „ EgyptAir “ lėktuvas ir paslaptingai dingo...

Sunkiai perprantama rinka net turtuoliams: milijonus iš jų išvilioja absurdiškiausiais būdais (7)

Penki tūkstančiai dolerių už paslaptingą sušį. Septyni už plastikinius puodelius. Ir kosminė...

Top naujienos

Girnius apie pergale savivaldoje besidžiaugiančius „valstiečius“: Amerikoje paklaustų – ką rūkai? (174)

Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai ir Lietuvos socialdemokratai pasibaigusius...

Po triuškinamos pergalės Lazdijų r. naujoji merė žada paviešinti visus buvusio mero darbelius (126)

Visi prieš vieną. Tokia situacija Lazdijų rajone lėmė, kad po daugybės metų mero poste jį...

Broliai Lavrinovičiai – apie pakištą Jankūno koją, sunkius FIBA burtus ir „šventą karvę“ Prienuose laida „Krepšinio zona“ (2)

„Jei tau trisdešimt devyni, telefonas guli tyliai – tyli ant kėdės/Gal jau užteks liūdėt,...

Po rinkimų skaičiuojami tikrieji laimėtojai ir pralaimėtojai: situacija tarp lyderių jau netrukus gali pasikeisti (338)

Pasibaigę rinkimai į politinę areną atnešė ne vieną staigmeną. „ DELFI Dienoje “...

Nyderlandų policija suėmė šaudynių Utrechte įtariamąjį (100)

Olandijos policija pirmadienį suėmė įtariamąjį, siejamą su šaudymu tramvajuje Utrechto...

Kardiologas – apie mažai kam žinomą širdies ligų rizikos veiksnį: dėl to po 30 metų mirčių skaičius padvigubės (68)

Remiantis 2017 m. Lietuvos sveikatos statistikos duomenimis, pagrindinė mirties priežastis buvo...

Norėdamas sugėdinti šalies valdžią vyras nutiesė 1 metro ilgio autostradą (13)

Verslininkas pastatė metro ilgio greitkelio ruožą šiaurės rytų Rumunijoje : taip jis...

Sofio Gelašvili pasidalino tobulos figūros receptais: sportuoja kiekvieną dieną (48)

Žinoma verslininkė, grožio salono savininkė Sofio Gelašvili , jau pusantrų metų augina...

Gandrai jau pakeliui į Lietuvą: ką daryti, jei norite, kad jie įsikurtų šalia jūsų namų? (14)

Kovo 25 dieną Lietuvoje bus minimos Gandrinės , arba gandrų parskridimo diena. Būtent ši diena...

Mobilaus laiškininko darbo užkulisiai: kas jis ir ką veikia? (62)

Lietuvos pašte (LP) dirbančios laiškininkės Danutės Sucharevienės automobilio bagažinėje –...