aA
21-ų metų Kylie Jenner debiutas milijardierių sąraše „Bloomberg Billionaires Index“ turėtų pasėti baimę tarp pasaulyje vyraujančių vartojimo prekių įmonių.
Kylie Jenner
© AFP / Scanpix

Jaunoji Kardashianų-Jennerių klano narė į turtuolių klubą prisijungė savo kosmetikos įmonės vardu pasirašiusi išskirtinės partnerystės sutartį su „Ulta Beauty Inc“, Jungtinių Valstijų grožio parduotuvių tinklu. Sandoris apima kelias tendencijas – tokias kaip garsenybių įvaizdžio formavimas, „Instagram“ ir apsipirkinėjimas išmaniuoju telefonu, – kurios suteikia naują formą visam mažmeninės prekybos spektrui, nuo skysto toninio kremo iki maisto.

Milžinės korporacijos, kurios vis dar dominuoja vartojimo prekių pramonėje, neturi didelio pasirinkimo ir stengiasi neatsilikti – ne tik nuo Kardashianų, bet ir nuo milijonų vartotojų, kuriuos anie prisiviliojo.

Moterys visada dairosi į garsias asmenybes semdamosi įkvėpimo. Bet K. Jenner iškėlė garsenybės kultą į naują lygmenį. Jai nepakako matyti savo pavardę ant kokios nors LVMH SE ar „Kering SA“ išskirtinės prekės ir už tai susirinkti apvalią sumelę, – ji nusprendė įsteigti savo pačios įmonę. O kodėl ne? K. Jenner priklauso turbūt geriausiai žinomai šeimai pasaulyje (po Windsorų). Kardashianai teisėtai laikomi ištisa pramone, galinga mašina, darančia poveikį didžiajai daliai mūsų perkamų prekių, kad ir kas tai būtų – tamprės ar lūpdažis.

Kaip ir jos įseserė, Kim Kardashian West, socialinėje žiniasklaidoje – Kylie galinga figūra. Tačiau įkūrusi 2015 metais įmonę, gaminančią makiažo priemones, „Kylie Cosmetics“, ji sugebėjo socialinę žiniasklaidą paversti itin patogia platforma pajamoms uždirbti. Ji turi 128 mln. sekėjų būrį „Instagram“ tinkle, ji gali tiesiogiai bendrauti su savo gerbėjais, kurie vėliau tampa pirkėjais.

Kylie Jenner
Kylie Jenner
© AFP / Scanpix

Galima įvairiai vertinti K. Jenner turtų skaičiavimo prielaidas, nes „Kylie Cosmetics“ perkelia savo gamybą, pakavimą bei pardavimus į kitas įmones, skelbia „Bloomberg News“. Šių sandorių sąlygos nėra viešinamos. Bet ji įrodė, kad pasitelkus tinkamą vardą ir veidą, įmanoma apeiti „L’Oreal“ ir „Procter & Gambles“ ir parduoti savo produktą tiesiogiai rinkai. Nors fizinės „Ulta“ parduotuvės atveria naują kanalą, jau dabar K. Jenner parduoda produkciją milijonams savo sekėjų internetu, daugiausia per jų telefonus. „Forbes“ žurnalas, kuris pirmas paskelbė apie K. Jenner milijardierės statusą, teigia, kad „Kylie Cosmetics“ pardavimai pernai siekė 360 mln. JAV dolerių.

Tad pagrindinių prekės ženklų savininkai gali būti tikri, jog nepraras rinkos dalies, neatlaikę būsimų „superinfluencerių“ svorio? Pirmiausia jie gali išmėginti tradicinį kelią: tiesiog prisivilioti juos kaip savo ženklo puošmeną. Bet netgi toks būdas gali būti gana pavojingas. „L‘Oreal“, patyrusi manipuliatorė socialinėje žiniasklaidoje, atsisakė britų juodaodžio translyčio modelio Munroe Bergdorf paslaugų dėl komentarų feisbuke, kuriuose ji visus baltuosius apkaltino rasiniu smurtu. M. Bergdorf turi 119 000 „Instagram“ sekėjų, tad, reikia manyti, kad šis incidentas sukėlė daugybės bendrovės klientų nepasitenkinimą.

Kitos vartotojų grupės žengė dar toliau. LVMH, susibūrusi draugėn su popžvaigžde Rihanna (68,4 mln. „Instagram“ sekėjų), sukūrė „Fenty Beauty“, dar vieną kosmetikos liniją. „Fenty“ pardavimai 2018 metais siekė 500 mln. eurų (561 mln. JAV dolerių), skelbė Prancūzijos prabangos prekių milžinė. Rihannos pelno dalis neatskleidžiama, bet toks pramonės kelias mėginti neatsilikti nuo socialinės žiniasklaidos revoliucijos prekyboje atrodo išties sumanus.

Stulbinama milijardierės Kylie Jenner sėkmė verčia sunerimti didžiuosius kosmetikos gamintojus
© Bloomberg

Vis dėlto ne visi bandymai suburti jėgas sėkmingi. „Esttee Lauder“ nutraukė savo bendradarbiavimą su Kendall Jenner (Kylie seserimi, 105 mln. „Instagram“ sekėjų) vos po 18 mėnesių, nes „Estee Edit“ ženklas nepateisino lūkesčių. Bendrovės vadovai pavadino jį „neautentišku“. Bet galbūt buvo padaryta lemtinga klaida, kai nuspręsta nepuošti visos jos produktų gamos Kendall vardu, priešingai nei tą darė Kyllie.

Kitas variantas – tiesiog įsigyti garsenybės prekės ženklą. Tačiau toks pasirinkimas kainuos brangiai. „Diageo PlC.“ sumokėjo 1 mlrd. dolerių 2017 metais už George‘o Clooney‘o tekilos prekės ženklą.

Bet kuris garsenybės remiamos bendrovės pirkėjas rizikuoja, nes niekada nežinai, kiek truks jos populiarumas ir šlovė. Pasaulyje, kur turtai dažnai priklauso nuo įrašų tinklaraštyje, tai labai rizikinga.

Kylie Jenner
Kylie Jenner
© Instagram

Visada yra saugesnis būdas įsigyti ne garsenybės prekės ženklą, kuris tiktų panašioms vartotojų kategorijoms. Pavyzdžiui, „L’Oreal“, „Estee Lauder“ ir „Unilever Plc.“ per pastaruosius kelerius metus įsigijo nišinius kosmetikos, odos priežiūros bei kvepalų verslus. Vis dėlto bendrovės galėtų labiau susitelkti ties produktų naujovėmis, nors tokioms milžinėms tai išties nelengvas iššūkis.

Visuomenė nėra pastovi, ir tai reiškia, kad K. Jenner žvaigždė galiausiai priges, bet socialinės žiniasklaidos fenomenas, kuriam ji atstovauja, be abejonės, liks – ypač atsižvelgus į ta, kad didžiųjų vartojimo prekių ženklų nedžiugina pajamos, gaunamos iš reklamų per „Google“ ir „Facebook“. Kas gali konkuruoti su superžvaigžde, kuri dalijasi savo slaptomis mintimis apie produktus su milijonais pirkėjų?

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.7143
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Garsus Trumpo administracijos ekonomistas lygina prekybos karus su kova prieš skorbutą (10)

Garsus JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijos ekonomistas įžiūri naują analogiją...

Cukraus karalius susidomėjo kita veikla ir jau ruošiasi investicijoms (1)

Žmogus, atsakingas už Brazilijos cukraus milžinę „Cosan Ltd.“, per daug nesivargina kalbėti...

„Huawei“ išvengia Europos draudimo, bet 5G reguliuotojai išlieka budrūs (6)

„ Huawei Technologies Co.“ galimybės veržtis į būsimą Europos telekomunikacijų...

Buvęs farmacijos milžinės vadovas apkaltintas stūmęs nuskausminamuosius į rinką savanaudiškais tikslais (29)

Federaliniai prokurorai atskleidė pirminius baudžiamuosius kaltinimus, pateiktus farmacijos...

ECB valdybos narys: didžiausią susirūpinimą kelia didėjančios turto kainos (27)

Benoit Coeure'as, Europos centrinio banko valdybos narys, atsakingas už rinkas, pareiškė, kad...

Top naujienos

Universitetą į teismą padavęs indas: baigiu parašyti knygą apie baisią patirtį Lietuvoje savo nuotrauką įvertino trim milijonais  (25)

Nepatenkintas studijų kokybe Klaipėdos universitete (KU) Indijos pilietis Myilsamy Murugasamy žada...

Vasiliausko atkirtis Jakeliūnui: Lietuvos bankas paviešino visus dokumentus (89)

Netylant kalboms, kad krizės metu komerciniai bankai galėjo manipuliuoti tarpbankinių palūkanų...

Banko kasininkė per klaidą išmokėjo 10 kartų daugiau: pinigus gavęs klientas – įkalintas (612)

Viename Vilniuje esančio banko skyriuje JAV dolerius į eurus išsikeisti panoręs Lenkijos pilietis...

Nuo kitų metų - nauja vaiko laikinosios priežiūros išmoka

Nuo 2020 m. Seimas įtvirtino naują išmokų rūšį - vaiko laikinosios priežiūros išmoką.

Pigios sodybos lietuvių nebedomina: kokios ir už kiek labiausiai graibstomos? (265)

Artėjant vasarai, susidomėjimas sodybomis vėl ima augti. Daugelį lietuvių labai vilioja mintis...

Ukraina po Putino akibrokšo ragina imtis „realių veiksmų“ Maskvos atsakas: gėlėms dar per anksti (56)

Ukraina ketvirtadienį paragino Jungtinių Tautų Saugumo Tarybą imtis veiksmų dėl Rusijos...

Jakeliūnas pristatydamas krizės tyrimo išvadas: per skandinaviškus bankus iš Lietuvos išėjo 9 mlrd. eurų įgėlė ir Grybauskaitei (333)

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto ( BFK ) komisija, atliekanti parlamentinį krizės priežasčių...

Po pralaimėto ketvirtfinalio – Šaro pokalbis su „Cavaliers“ vadovu (116)

Eurolygos ketvirtfinalio tarp Kauno „Žalgirio“ ir Stambulo „Fenerbahče “ ketvirtosiose...

Sirgaliams tūkstantį „ačiū“ skyręs Walkupas: ta energija ir dvasia padarė šį sezoną ypatingą (38)

„Žalgirio“ pasirodymas Eurolygoje baigėsi. Ir nors sezoną pabaigė du skaudūs pralaimėjimai...

Nesulaukus Kim Jong Uno, atšauktas renginys. O tada jis atvažiavo išvyks anksčiau nei planuota (99)

Šiaurės Korėjos lyderis Kim Jong Unas penktadienį vertė garbės sargybą ir pareigūnus laukti...