aA
„Honeywell International Inc.“ mąsto apie tai, ko reikės norint įkalbėti žmones vėl skraidyti lėktuvais. Virusus naikinantis robotas, kuris galėtų patruliuoti tuščiais praėjimais tarp skrydžių ir skleisti ultravioletinę šviesą, skamba kaip visai nebloga pradžia.
Saugių skrydžių vizija: virusus naikinantys robotai, temperatūros matavimas per kamerą
© Reuters / Scanpix

Kompanija turi ir daugiau idėjų: temperatūros matavimo kameras, kurios taip pat galėtų įspėti oro uosto pareigūnus apie netinkamai dėvimas veido kaukes, sistemą, kuri atpažintų perpildytas zonas, ir oro kokybės jutiklius, kurie nuolat stebėtų patogenus.

„Manome, kad šių sistemų turėtų visiškai pakakti grąžinti žmones į lėktuvus, – teigia Mike'as Madsenas, „Honeywell“ aviacijos padalinio, teikiančio platų orlaivių dalių ir paslaugų spektrą, vadovas. – Nepakanka jaustis saugiai tik lėktuve, keleiviai turi jaustis ir būti saugūs nuo durų iki durų.“

Žmonių saugumo užtikrinimas skrydžių metu svarbus ne tik tam, kad oro linijos galėtų išgyventi. „Honeywell“ nekantrauja, kada pramonė vėl atsistos ant kojų, kad jos pačios aviacijos verslas galėtų atsigauti po nuosmukio, kuris, kaip tikimasi, šį ketvirtį sumažins didžiausio padalinio pajamas 25 proc.

„Honeywell“ kaip niekas kitas yra pasirengusi priimti tokį iššūkį. Kompanija gali naudotis savo technologijomis, sukurtomis kitiems verslo padaliniams, įskaitant sandėlių automatizavimą, pastatų apsaugą ir dujų aptikimo įrangą. Ji taip pat gamina apsauginę įrangą. Padidinusi N95 tipo kaukių, kuriomis pandemijos metu aprūpina medicinos darbuotojus, gamybą, kompanija šias kaukes gali pasiūlyti ir oro linijoms.

Kelionė per oro uostą

„Honeywell“ jau kalbasi su oro uostais ir maždaug šimtu oro linijų apie saugos įrangos įdiegimą, interviu šią savaitę sakė M. Madsenas. Daugelis sistemų, tokių kaip infraraudonųjų spindulių kameros ir oro kokybės jutikliai, yra prieinamos jau dabar. Kitos, pvz., UV spindulius skleidžiantis gėrimų vežimėlio didumo robotas, bus įdiegtos per kelis mėnesius.

M. Madsenas turi viziją, kaip visos šios sistemos galėtų veikti kartu, kad keliautojai jaustųsi kuo saugiau. Štai kaip jis aprašo kelionę per oro uostą ir lipimą į lėktuvą koronaviruso pasaulyje:

Įžengus į oro uostą, infraraudonųjų spindulių kamera automatiškai pamatuoja jūsų temperatūrą ir patvirtina, kad mūvite kaukę. Patikrinimai tęsiami periodiškai, kol judate savo vartų link. Sistema taip pat įspėja pareigūnus, jei žmonės būriuojasi per arti vienas kito.

Prieš įlipant į lėktuvą, du robotai išvalo praėjimą, apšviesdami saloną ultravioletine šviesa, kuri pajėgia sunaikinti patogenus, tokius kaip koronavirusas. Visuose užkampiuose įtaisyti jutikliai signalizuoja, jei mašinos netyčia praleidžia kokią vietą. Daugiau atsargumo nepakenks, tad iš ventiliacijos angų į tuščią lėktuvo saloną purškiamas dezinfekuojantis rūkas, kuris išvalo orą, visus paviršius ir pačią ventiliacijos sistemą.

Pasidarbavus giluminio valymo robotams, į lėktuvą įžengia tvarkymo personalas. Valymo procedūra užtrunka vos 10 minučių, tad jūsų įlaipinimo laikas vis dar vyksta pagal tvarkaraštį. Prieš įlipant į lėktuvą, jums įteikiamas rinkinys, kuriame rasite veido kaukę, drėgnų servetėlių, rankų dezinfekavimo priemonę ir pirštines be latekso.

Skrydžio metu salono oras yra stebimas belaidžių ledo ritulio didumo jutiklių, kad būtų užtikrintas saugumas. Stebėjimas taip pat padeda oro linijoms į saloną tiekti reikiamą kiekį variklio pašildyto šviežio oro, kad nereikėtų be reikalo švaistyti energijos ir deginti papildomo kuro.

Išlipę iš lėktuvo nė nepastebite, kad eidami per oro uostą vėl esate skenuojami: tikrinama jūsų temperatūra ir apsaugos priemonės. Taip pat galite nepastebėti belaidžių jutiklių, paskirstytų po visą oro uostą, kurie tikrina, ar tinkamai cirkuliuoja oras. Informacija, kurią jūs ir kiti keleiviai pateikėte oro linijoms ar oro uosto saugumo darbuotojams, yra pridedama prie turimos duomenų bazės, jei kiltų būtinybė atsekti kontaktus.

Daugelis šių sprendimų prieš tris mėnesius, kai virusas pradėjo plisti visame pasaulyje, dar neegzistavo, teigia M. Madsenas. Kai karantino apribojimai sušvelnės ir verslas vėl atnaujins operacijas, žmonėms vėl reikės keliauti. Tai, kaip greitai užsipildys oro uostai ir lėktuvai, priklausys nuo to, kaip patogiai keleiviai jausis pilname orlaivyje.

„Nepaisant to, kas įvyko per pastarąsias 90 dienų, mes manome, kad kelionės ir toliau liks neatsiejama tiek verslo, tiek asmeninio gyvenimo dalimi, – sako M. Madsenas. – Kelionės niekur nedings.“

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
2.8571

Kaip Kinija nurungė JAV ir tapo neginčytina saulės energijos lydere (27)

Merui Tomui Hughesui ir kitiems politikams, susirinkusiems į ceremoniją Hilsbore, Oregono...

Žemės ūkio milžinė su galvijų keliamomis bėdomis kovos savaip: pasitelks kaukes (3)

Žemės ūkio milžinė „ Cargill Inc.“ pradės prekiauti metaną absorbuojančiais įtaisais...

Automobilių nuoma vasaros keliautojams skaudžiai kirs per kišenę (6)

Pandeminiams ribojimams pagaliau švelnėjant, ilgai lauktos atostogos gali pateikti nemalonių...

Didelės rizikos pandemijos laimėtojai sugrįžta į normalų gyvenimą: tai atneša naujus iššūkius

Europos didelės rizikos reitingo kompanijoms, pasipelniusioms iš žmonių, pandemijos metu...

Bilietas į Europos keliones – ne lėktuvai ar automobiliai, o traukiniai (36)

Gegužės 20 d. lygiai 20.52 val. iš Austerlico stoties Paryžiuje pajudėjo miegamasis traukinys....

Top naujienos

Laiko klausimas, kada pavojinga mutacija bus Lietuvoje: gali rasti kelią net pro vakcinuotus žmones neatmeta naujos susirgimų bangos (27)

Pirmadienį Lietuvoje sušvelnintas karantinas – vilniečiai šią žinią sutinka džiugiai,...

Galimo kyšio Maldeikiui istorijoje – daug nežinomųjų: įtartino skambučio sulaukė ir Gentvilas (120)

Galimo kyšio Seimo nariui Matui Maldeikiui istorijoje vis dar labai daug nežinomųjų. Pats Seimo...

Cichanouskaja: Lukašenka padarė didžiulę klaidą (129)

Baltarusių opozicijos lyderė Sviatlana Cichanouskaja antradienį paragino Jungtinės Karalystės...

Ankstyvą rytą danguje netoli Vilniaus užfiksavo neatpažintą skrendantį objektą: tarnybos tvirtina, kad lėktuvai tuo metu neskraidė patikrino atsiųstas nuotraukas (117)

Vilnietis Delfi skaitytojas Saulius į redakciją kreipėsi dėl jam neatpažinto skraidančio...

Bilotaitė kreipėsi į Generalinę prokuratūrą: tokių dalykų negalime toleruoti nuo metų pradžios sulaikyti 392 migrantai (61)

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl neteisėto...

Andriaus Rimiškio dukra priėmė Pirmąją Komuniją: jautri ceremonija sujaudino tėtį

Pastarosios dienos Andriaus Rimiškio namuose buvo apimtos jaudulio ir džiaugsmo – jo ir žmonos...

LRT Eurolygai sumokėjo 3,6 mln. eurų, nors ir be jų krepšinio transliacijos būtų nemokamos (5)

Nors Viešoji įstaiga Nacionalinis radijas ir televizija (LRT) ilgai nenorėjo atskleisti, kiek...

Kasčiūnas apžiūrėjo tvorą Vengrijos pasienyje: ragina turėti drąsos tam ir Lietuvoje (3)

Vengrijos ir Serbijos pasienyje apsilankęs ir ten įrengtą apsauginę tvorą įvertinęs Seimo...

Vieno didžiausių Vilniaus mikrorajonų gyventojus gąsdina į ežerą nukreiptas nuotekų vamzdis (5)

Vilniaus Pilaitės mikrorajono gyventojai – pasipiktinę: rajono apylinkėse aptiktas paviršinių...