Įvedamos priemonės, įskaitant grįžimą prie karantino režimo Austrijoje, reiškia, kad oro linijų laukia „sudėtingas“ laikotarpis per Kalėdas, tvyrant netikrumui, ar atsigaunanti paklausa nebus užgniaužta, antradienį per internetinį seminarą, kurį transliavo „Eurocontrol“, kalbėjo M. O‘Leary‘is, ribojimus pavadindamas „nelogiškais“.

Tai gali atsiliepti ir kitų metų vasaros atostogų rezervacijoms, ir neatmetama galimybė, kad Jungtinės Valstijos peržiūrės savo sienų atvėrimo klausimą, – tai niūriausia prognozė iš oro linijų vadovo lūpų nuo praėjusio penktadienio, kai susirūpinimas dėl karantino ėmė neigiamai veikti oro linijų akcijas.

„Neišvengiama, kad nuo dabar iki Kalėdų pasitikėjimas mumis sumažės, kad tai sujauks Kalėdas ir sudrums žmonių ramybę kalėdiniu ir Naujųjų metų laikotarpiu, kai jie įprastai pradeda rezervuoti keliones savo vasaros atostogoms“, – sakė jis pridurdamas, kad iki praėjusios savaitės „situacija klostėsi puikiai“.

Europa greitai tapo pasauliniu COVID-19 protrūkio epicentru, ir tai paskatino vyriausybes griebtis naujų suvaržymų. Vokietijos kanclerė Angela Merkel anksčiau pareiškė, kad naujausias užsikrėtimų šuolis yra juodžiausias per visą pandemiją, ir paragino federalines žemes griežtinti ribojimus – praėjus vos kelioms dienoms po to, kai Austrija paskelbė ketvirtąjį karantiną. Tokios priemonės pakurstė neramumus grupėje šalių, įskaitant Nyderlandus, kur policijai teko paleisti perspėjamuosius šūvius ir panaudoti vandens patranką, mėginant numalšinti kilusias riaušes.

Situacija prastėja tuo metu, kai aviacijos pramonė tik pradėjo atsigauti po to, kai dėl pandemijos kelis mėnesius buvo sustabdyti skrydžiai, vežėjai buvo priversti naikinti darbo vietas, išvesti iš eksploatacijos daug lėktuvų ir auginti skolą, kad tik išsilaikytų. Dėl vėlesnių kelionių ribojimų tarptautinių maršrutų paklausos atsigavimas buvo vangus, Europos operatoriai tik antroje vasaros pusėje ir per spalio mėnesio moksleivių atostogas galėjo trumpai pasidžiaugti stipriomis rezervacijomis.

M. O‘Leary‘io teigė, kad vyriausybės panikuoja ir kad nauji ribojimai turėtų būti taikomi tik nepasiskiepijusiems asmenims, paisant laisvo judėjimo principo Europos Sąjungoje, kurio laikosi valstybės narės.

„Man atrodo, kad sukelsime nerimą žmonėms, pakenksime pasitikėjimui, nepaisant aukšto vakcinacijos lygio visoje Europoje“, – sakė jis. Pasak oro linijų generalinio direktoriaus, neatmetama galimybė, kad atsigavimas Šiaurės Atlanto regione gali atsitraukti, jeigu įvykiai Europoje paskatins „nervingą“ J. Bideno administraciją persvarstyti JAV sienų atvėrimą, kuris įsigaliojo lapkričio 8 dieną. Pačios „Ryanair“ veiklai tokie sprendimai neturėtų įtakos, nes oro linijos vykdo tik trumpojo nuotolio skrydžius.

M. O‘Leary‘io požiūris skiriasi nuo kolegos iš „Virgin Atlantic Airways LTd.“, Shai Weisso, kuris pirmadienį pareiškė asmeniškai nemanąs, kad bus sugriežtintos JAV ar Jungtinės Karalystės sienos, nes COVID protrūkis žemyninėje Europoje daugiau susijęs su vangiu skiepijimu stiprinamosiomis dozėmis nei su nauja viruso grėsme.

„Užsikrėtimo atvejai nebėra lemiamas veiksnys, – sakė Sh. Weissas. – Čia veikiau reiktų kalbėti apie susirūpinimą keliančias naujas atmainas, ne delta atmainą, ir mes tokių nematome.“ Pasak jo, „Virgin“ yra nusiteikusi aktyviam Padėkos dienos ir kalėdiniam sezonui, bet sudėtinga prognozuoti, kokia bus paklausa kitą vasarą, nes dauguma užsakymų atliekama likus ne daugiau kaip keliems mėnesiams iki skrydžio.

Kiek anksčiau „Ryanair“ atskleidė kitų metų vasaros tvarkaraščio planus Jungtinėje Karalystėje, jos didžiausioje rinkoje, įskaitant dvidešimt keturis naujus maršrutus, kurių iš viso bus daugiau nei 500. Palyginimui, 2020 metų tvarkaraštyje, sudarytame dar iki pandemijos, buvo įtraukti 489 maršrutai.

Anot M. O‘Leary‘io, Dubline įsikūrusi bendrovė siekia atkurti įgulos algų sumažinimą per artimiausius dvejus ar trejus metus, su sąlyga, jeigu keleivių srautai toliau augs.

Pigių skrydžių konkurentė „EasyJet Plc.“ antradienį atskirame pranešime paskelbė apie planus pasamdyti 1 500 sezoninių įgulos narių kitų metų vasarą. Pasak jos, jau gauta 11 000 prašymų. Jungtinės Karalystės įmonės teigimu, ji turi pakankamai pilotų šiam laikotarpiui, bet ruošiasi priimti 150 kadetų kitų metų pradžioje, o per ateinančias savaites – pradėti samdyti patyrusius Europoje dirbančius pilotus, galinčius aptarnauti jos „Airbus SE“ lėktuvų parką.