Produktas pavadinimu „Reels“ leidžia žmonėms redaguoti 15 sekundžių vaizdo įrašus, pridedant ir muzikinį takelį – visai kaip „TikTok“. Jis bus įtrauktas į „Instagram“ programėlę Jungtinėse Valstijose ir kitose šalyse, trečiadienį tinklaraščio įraše pranešė kompanija. „Reels“ yra antra svarbi „Instagram“ funkcija, sekanti beveik identišku konkurentų išpopuliarintu pavyzdžiu. „Instagram Stories“, greitai išnykstančių vaizdo įrašų ir nuotraukų skelbimo įrankis, buvo įkvėptas panašaus „Snapchat“ produkto.

„Reels“ nėra pirmasis „Facebook“ bandymas mesti iššūkį „TikTok“. „Facebook“ produktas „Lasso“, atskira programėlė su panašiomis funkcijomis, kuri buvo išbandyta ribotose rinkose, praėjusį mėnesį buvo atšaukta, nepavykus laimėti auditorijos. „Reels“ gali pasisekti geriau: produktas paleidžiamas kaip tik tuo metu, kai prezidentas Donaldas Trumpas suabejojo tolesniu „TikTok“ egzistavimu Jungtinėse Valstijose.

„TikTok“, priklausančiam Kinijoje įsikūrusiai „ByteDance Ltd.“, gresia arba uždraudimas JAV, arba pardavimas amerikiečių savininkams, galbūt „Microsoft Corp.“. D. Trumpo ir kitų pareigūnų teigimu, „TikTok“ kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, kadangi Kinijos vyriausybė gali turėti prieigą prie amerikiečių vartotojų duomenų. „TikTok“ šiuos kaltinimus atmeta.

„Galima sakyti, kad tiesiog pataikėme pasirinkti tokį laiką“, – interviu žurnalistams sakė Vishalas Shahas, „Instagram“ produkto vadovas. „Facebook“ jau paleido „Reels“ kitose šalyse, įskaitant Indiją, kur „TikTok“ uždraustas. „Mes jautėme, kad šis produktas turi daug potencialo, ir greitai supratome, kad žmonėms tai rezonuoja“, – kalbėjo V. Shahas.

D. Trumpo taikomas spaudimas paskatino kai kuriuos „TikTok“ turinio kūrėjus nukreipti savo auditorijas į „Instagram“, tikintis stabilesnės ateities tuo atveju, jei „TikTok“ būtų uždraustas. „Facebook“ iš šios neaiškios situacijos gaus naudos net ir tuo atveju, jei reguliuotojai kompaniją nagrinės dėl galimų antimonopolinių įstatymų pažeidimų – ypač dėl jos praktikos supirkinėti ir kopijuoti konkurentus. Remiantis Kongreso paskelbtais dokumentais, M. Zuckerbergas susidomėjo šia praktika 2012 m., stebėdamas, kaip Kinijos konkurentai mikliai pristato naujus produktus, kurių vartojimas jau pasiteisinęs.

„Reels“ vaizdo įrašai pasirodys „Instagram Explore“ skirtuke, kur žmonės gali matyti turinį iš paskyrų, kurių dar neseka. Pasak V. Shaho, „Reels“ įterpimo į „Instagram“ pranašumas – jau egzistuojantis daugiau nei 1 milijardo vartotojų tinklas. Jis teigia, kad sunkiau priversti žmones atsisiųsti naują programėlę, nei naudoti jau turimą. „Reels“ taip pat suteiks „Instagram“ vartotojams naują galimybę išgarsėti, neskaitant jau turimų sekėjų.

„Istoriškai mes nelabai padėjome naujiems kūrėjams rasti auditoriją“, – pripažįsta V. Shahas.

„ByteDance“ pareiškė, kad „Facebook“ juos kopijuoja ir pažymėjo, kad kalbos apie tai, jog kinams priklausančios programėlės nesirūpina nei duomenų saugumu, nei žodžio laisve, prilygsta „plagiatui ir šmeižtui“. Vis dėlto „ByteDance“ taip pat neišrado trumpų redaguotų vaizdo įrašų formato. Jį išpopuliarino „Twitter Inc.“ priklausanti programėlė „Vine“, kuri buvo paleista 2013 m. ir uždaryta prieš „TikTok“ iškilimą.