Visureigių paklausa taip pat lėmė tai, kad nuo 2010 m. naftos poreikis lengviesiems automobiliams padidėjo 3,3 milijonais barelių per dieną, nors kitų rūšių transporto priemonių naftos sunaudojimas per tą laiką šiek tiek sumažėjo.

Šios išvados skamba drastiškai, tačiau jas galima interpretuoti ir siauriau, ir plačiau, nei siūlo TEA analizė.

Žvelgiant siauriau: taip, visureigiai 2010–2018 m. išmetė 544 milijonus tonų anglies dvideginio emisijų. Aukščiau pateiktoje diagramoje parodytas absoliutus išmetamųjų teršalų padidėjimas, kurį sukėlė visureigių paklausos augimas. Absoliutus visureigių išmetamų teršalų kiekis lyginamas su nulinio transporto priemonių kiekio emisijomis – t. y., su nuliu.

Tačiau paprastai nėra taip, kad vartotojas svarstytų, ar pirkti visureigį, ar nieko: jis renkasi tarp visureigio arba kitos transporto priemonės. Todėl svarbu į tai atsižvelgti, vertinant papildomas degalų sąnaudas ir išmetamųjų teršalų kiekį. Kai TEA analitikai taip ir padarė, vėliau jie man el. paštu pranešė išsiaiškinę, kad visureigiai per pastaruosius aštuonerius metus padidino naftos sunaudojimą tik maždaug puse milijono barelių per dieną.

Taigi vertinant absoliučiais terminais, visureigiai yra atsakingi už visą išaugusį naftos poreikį lengviesiems automobiliams; vertinant sąlyginai, naftos poreikis padidėjo tik maždaug 15 proc. – lyginant su tuo, kaip būtų buvę, jei pirkėjai būtų pasirinkę vidutinio dydžio automobilius.
O štai platesnis, TEA neįvertintas, visureigių poveikis: analizėje teigiama, kad didesnės transporto priemonės „sunaudoja maždaug ketvirtadaliu daugiau energijos nei vidutinio dydžio automobiliai“. Tačiau išmetamųjų teršalų kiekis skiriasi daugiau nei ketvirtadaliu – kai kur jis dar didesnis. „BloombergNEF“ analizė nustatė, kad JAV per metus visureigio išmetamųjų teršalų kiekis yra 47 proc. didesnis nei kompaktiško automobilio. Kinijoje šis skirtumas mažesnis (28 proc.), o Europoje siekia net 87 procentus.

Augantis transporto priemonių skaičius visame pasaulyje ir kylanti paklausa didesniems automobiliams reiškia, kad 2020 m. pabaigoje skystųjų transporto degalų emisijos ir toliau augs. Vėliau – dėl vis griežtesnių efektyvumo standartų ir populiarėjančių elektromobilių – išmetamųjų teršalų turėtų sumažėti. Vis dėlto nėra kuo labai džiaugtis: metinis išmetamųjų teršalų kiekis iš pradžių išaugs daugiau nei 700 milijonų tonų, o paskui – bet ne anksčiau kaip 2040 m. – sugrįš į dabartinį tašką.

Panašu, kad visureigių sukelti degalų sąnaudų ir emisijų pokyčiai nesikeis bent dešimtmetį, nes tiek laiko keliuose važinės šiandien parduodami nauji automobiliai. Štai kodėl sumažinti kelių transporto išmetamųjų teršalų kiekį – ypatingai sunki užduotis.