„Atsiras galimybių parduoti, ir viešbučių tinklai labai atidžiai stebės šią tendenciją“, – sakė Javieras Jimenezas, Ispanijos viešbučių direktorių asociacijos direktorius iš Kosta Blankos regiono, apimančio kurortinius Benidormo, Denijos ir Torevjechos miestus.

Daužomi sveikatos krizės smūgių, dėl kurių užsienio turistų srautai per pirmuosius šešis metų mėnesius smuko 71 proc., viešbučių savininkai daro, ką gali, kad tik išgyventų. Investuotojams ir didesniems viešbučių tinklams su sveikais balansais, pandemija atveria progą išgraibstyti smulkesnius viešbutukus, sunkiai išgalinčius atremti audrą, sakė J. Jimenezas.

Toks požiūris atitinka „Deloitte Spain“ paskelbtą apklausą, pagal kurią 40 proc. viešbučių sektoriaus vadovų mano, kad investuotojai pasinaudos krize supirkti sunkumų alinamus viešbučius.

Iki pandemijos smūgių Ispanija buvo antra labiausiai svečių lankoma šalis pasaulyje po Prancūzijos, pernai ją aplankė 84 mln. užsienio turistų, rodo Nacionalinio statistikos instituto duomenys.

Jungimasis jau vyko ir anksčiau, pramonei pasitraukus iš Ispanijos finansų krizės prieš dešimtmetį. 2018 metais „Blackstone Group Plc.“ įsigijo „Hispania Activos Inmobiliarios“ su 13 100 kambarių, – tai vienas iš virtinės sandorių, kurių dėka įmonė tapo pagrindine Ispanijos viešbučių operatore.

Kai po pavasarį pasiekto piko pandemija šiek tiek nuslūgo, dalis turistų sugrįžo.

Naujas infekcijų šuolis

Bet užsikrėtimų ir vėl daugėja, ir tai skatina kai kurias Europos vyriausybes, – visų pirma, Jungtinę Karalystę, – nurodyti atostogautojams karantinuotis grįžus iš kelionės.

Viešbučiai, kurių pajamos smarkiausiai smuko – ir dėl to yra tikėtini jungimosi sandorių kandidatai, – paprastai yra įsikūrę miestuose su 70–80 numerių, teigė Chema Herrero‘as, duomenų įmonės „BedsRevenue.com“ vykdomasis direktorius. Dauguma iš beveik 25 000 viešbučių Ispanijoje turi mažiau nei 100 kambarių, sakė jis.

Vadovai, kurie yra linkę veikiau išsinuomoti nei valdyti viešbučių nuosavybę, pajus net didesnį spaudimą parduoti verslą viešbučių tinklams ar investuotojams, sakė jis. Jo vertinimu, mažiau nei trečdalis visų viešbučių yra nuomojami.

Be sukeltų skaudžių išbandymų, istorinė krizė atvers ir galimybių augti, įsitikinę kai kurie viešbučių vadovai.

„Melia Hotels International“ tik su 12 proc. veikiančių numerių patyrė didžiulių nuostolių – viešbučių tinklo pajamos antrąjį metų ketvirtį smuko 95 procentais. Net ir tokiu atveju Maljorkoje įsikūrusio tinklo vadovas Gabrielis Escarreras liepą teigė, kad tinklas išsities ir bus pasirengęs „išnaudoti visas galimybes šiame naujame pasaulinės viešbučių pramonės pertvarkų etape“.