Įspūdingos grąžos siekiantys investuotojai graibstyte graibsto smulkių įmonių akcijas – pradedant el. prekybininkais ir baigiant mobiliųjų žaidimų kūrėjais. Vokietijos mažmenininkų „Westwing Group AG“ ir „Home24 SE“ bei Švedijos „Lyko Group AB“ ir „Boozt AB“ akcijos šiemet išaugo daugiau nei dvigubai, aplenkdamos „Amazon“ pelną maždaug 70 proc. Neskaitant mažmeninės prekybos įmonių, taip pat išaugo „LoopUp Group Plc“, kurianti programinę įrangą vaizdo konferencijų skambučiams, bei žaidimų gamintojas „G5 Entertainment AB“.

„Mažos kapitalizacijos įmonės gali mikliai suktis aplinkoje, kurioje viskas sparčiai keičiasi, – interviu sakė Hywelas Franklinas, „Mirabaud Asset Management Ltd.“ Europos vertybinių popierių vadovas. – Mąstant apie naująjį normalumą, akivaizdu, kad kai kurios geriausiai tam pasirengusios įmonės priklauso mažos kapitalizacijos sektoriui.“

El. prekybos srityje „Sanford C. Bernstein Ltd.“ analitikai prognozuoja, kad internetinių išlaidų augimas kitais metais sugrįš į priešpandeminį lygį. Tikroji staigaus augimo pandemijos metu nauda bus ta, kad, pasak analitikės Aneeshos Sherman, kompanijos per vienerius metus įgis 3–4 metų vertę. Ar šis akcijų pranašumas išliks ir toliau – tai jau kitas klausimas.

„Investuotojai svarsto, ar jiems verta susižerti pelną jau dabartiniame lygmenyje, – teigia A. Sherman. – Manau, kad tai labiausiai priklauso nuo įmonės, nes kai kurios akcijos rodo ilgalaikio augimo ženklų, o kitos tiesiog pasigavo technologijų ralio bangą.“

Čia pateikiame apibendrintą sąrašą kelių Europos mažos kapitalizacijos įmonių, orientuotų į internetines operacijas, kurioms pasitarnavo pandemija:

„Westwing“, pakilo 448 proc.

Miunchene įsikūrusio „Westwing“, prekiaujančio baldais ir namų aksesuarais, rinkos vertė siekia apie 400 mln. eurų. Startuolio investuotojas „Rocket Internet“ sumažino įmonės akcijų paketą iki maždaug 25 proc. nuo 32 proc., kurį valdė iki 2018 m. spalį paskelbto IPO. „Westwing“ praėjusį mėnesį padidino visų metų pajamų prognozę, o „Citigroup“ pažymėjo, kad įmonės honorarais pagrįstas modelis turėtų pasitarnauti pardavimams ir pelnui. Bankas turi nustatęs neutralų akcijų reitingą, o trys tolesnės įmonės yra gavusios pirkimo rekomendacijas.

„Lyko“, pakilo 354 proc.

„Lyko“, kurio rinkos vertė siekia 6,1 mlrd. kronų (685 mln. dolerių), valdo grožio salonus ir internete parduoda daugiau kaip 55 000 plaukų priežiūrai ir grožiui skirtų produktų. 2017 m. gruodį įmonė listingavosi Stokholme, o patronuojančiai kompanijai „Lyko Holding“ priklauso maždaug pusė jos akcijų. Antrąjį ketvirtį įmonės pardavimai išaugo 58 proc., o pardavimai internetu – net 99 proc.

„Boozt“, pakilo 138 proc.

„Boozt“ akcijas pradėjo pardavinėti 2017 m. gegužę, o savo interneto svetainėje prekiauja drabužiais, batais ir rankinėmis. Per pirmuosius koronaviruso pandemijos mėnesius Švedijos įmonė visame Šiaurės regione įsigijo daugiau kaip 300 000 naujų klientų. Analitikai nemano, kad „Boozt“, kurios rinkos vertė siekia 7,4 mlrd. kronų, dar turi kur smarkiai augti: jų akcijų kainos tikslas tik apie 3,3 proc. didesnis už dabartinę kainą.

„Home24“, pakilo 181 proc.

Vokietijos „Home24“, kuris listingavosi 2018 m. birželį, internetu parduoda baldus, o jį remia „Kinnevik AB“, didžiausia „Zalando SE“ akcininkė. Antrąjį ketvirtį pardavimai, atmetus valiutų kurso svyravimus, šoktelėjo 49 proc., padėdami mažmenininkui pasiekti pelningiausią visų laikų ketvirtį ir paskatinę padidinti metinę augimo prognozę.

„LoopUp“, pakilo 192 proc.

„LoopUp“ išėjo į naudą tai, kad pandemija privertė žmones dirbti iš namų, nors įmonės akcijų kainų ralis nebuvo toks ekstremalus kaip „Zoom Video Communications Inc.“ JAV. „Pastebėjome spartesnį verslo augimą ir mums labai pasisekė, kad per pandemiją spėjome pasinaudoti migracija į platesnio masto darbą iš namų“, – interviu telefonu sakė „LoopUp“ generalinis direktorius Steve’as Flavellas. Du analitikai, kurie seka akcijas, mano, kad ralis ir toliau tęsis. „LoopUp“ rinkos vertė siekia 124,6 mln. svarų (161 mln. dolerių).

„G5 Entertainment“, pakilo 266 proc.

„G5 Entertainment AB“ akcijos pakilo, nes žmonės per pandemiją susidomėjo nemokamais mobiliaisiais ir nuotykių žaidimais. Antrąjį ketvirtį įmonės pajamos padidėjo 27 proc., o vidutinis aktyvių vartotojų skaičius kas mėnesį išauga 13 proc. Nuo 2006 m., kai įmonė pradėjo listinguotis Švedijoje, jos akcijos kilo vidutiniškai 40 proc. per metus, ir dabar jos rinkos vertė siekia 3,4 mlrd. kronų.

„Best Of The Best“, pakilo 379 proc.

„Best Of the Best Plc“ organizuoja internetinius konkursus, kurių prizai apima automobilius, grynuosius pinigus, atostogas, dviračius ir laikrodžius. Londono biržoje listinguojama įmonė, kurios rinkos vertė siekia 161,8 mln. svarų, birželį pranešė, kad pradeda oficialų akcijų pardavimo procesą, nes po metinių rezultatų, įskaitant pajamų ir pelno padidėjimą, sulaukė „išaugusio susidomėjimo“.