Tesla“ vien per gruodžio mėnesį prarado maždaug 219 mlrd. JAV dolerių rinkos vertės, o tai yra beveik tiek pat, kiek verta „Toyota“ – antroji pagal vertę automobilių gamintoja. Kainų ir produkcijos sumažinimas Kinijoje ir didelės nuolaidos JAV, kur „Teslos“ populiarumas nemažėjo ištisą dešimtmetį – investuotojams vis daugiau nerimo kelia tai, kad generalinis direktorius Elonas Muskas daugiau dėmesio skiria „Twitter“ pertvarkai, o ne tolesnei konkurencijai su galybe tradicinių automobilių gamintojų, besiskverbiančių į elektromobilių rinką.

E. Musko pažadas praėjusį ketvirtadienį bent jau 2023 metais nustoti pardavinėti „Teslos“ akcijas nelabai joms tepadeda. Šiaip ar taip, panašiai jis kalbėjo ir balandžio bei rugpjūčio mėnesiais, o paskui jų pardavė dar kelis milijardus.

2023 metais „Tesla“ turėtų sustiprinti savo produktų liniją. Kompanija neseniai pradėjo vykdyti ilgai laukto „Semi“ sunkvežimio siuntas (šiaip jau vėluodama kelerius metus), o 2023 m. planuoja pradėti gaminti savo pirmąjį pikapą „Cybertruck“. „Tesla“ anaiptol nebaigė savo augimo istorijos, tačiau sudėtinga ekonominė aplinka – aukšta infliacija ir kylančios palūkanų normos – meta iššūkį net ir nenugalimajam E. Muskui.

„Tesla“ nėra vienintelis automobilių gamintojas, kurio šiais metais laukia nemažai kritinių akimirkų. Štai keletas kitų siužetų, kurių vertėtų neišleisti iš akių: