aA
Toyota Motor Corp.“ ketina žengti neįprastą žingsnį aršiame automobilių versle, nusprendusi pasidalinti su konkurentais automatizuota saugos sistema, kuri naudoja savavaldžio vairavimo technologiją, apsaugančią automobilius nuo avarijos.
Toyota
© Shutterstock

Sistema, žinoma kaip „Guardian“, perima automobilio valdymą ir išvairuoja jį iš avarinės situacijos arba pasitraukia iš kelio artėjančiai transporto priemonei, lekiančiai per raudoną šviesą.

Technologija, pasieksianti gatves ateinančio dešimtmečio pradžioje, gali išsaugoti tiek daug gyvybių, kad automobilių gamintoja jaučiasi negalinti nepasidalinti ja su bet kuria kita kompanija, kuri norėtų ją naudoti, pirmadienį CES mugėje pareiškė Gillas Prattas, „Toyota“ mokslinių tyrimų instituto vadovas.

„Galvojome apie tai, kas būtų gera visuomenei“, – kalbėjo G. Prattas per spaudos konferenciją, surengtą mugėje, kuri anksčiau vadinosi „Consumer Electronics Show“, ir kurioje jau tapo įprasta pristatyti savavaldžius automobilius. „Neketiname pasilaikyti technologijos tik sau. Pasiūlysime ją ir kitiems, galbūt licencijuosime, o gal pasidalysime visa sistema“.

Ford Motor Co.“ generalinis direktorius Jimas Hackettas teigia, kad savavaldžiai automobiliai ir su jais susijusios mobilumo paslaugos gali išaugti į 10 trilijonų dolerių vertės rinką. Iš pažiūros altruistiškas „Toyotos“ poelgis gali atsipirkti nemenkais patento mokesčiais ir potencialiai pakelti jos, kaip saugos ir technologijų lyderės, reputaciją, nes šie atributai mūsų amžiuje tampa vis reikšmingesni. Pati „Toyota“ tvirtina tenorinti išsaugoti gyvybes pasaulyje, kuriame kasmet greitkeliuose žūsta 1,3 milijono žmonių.

„Tai ypač pažangi vairuotojo asistavimo sistema, – teigė „Toyota Research Institute“ automatizuoto vairavimo vyresnysis viceprezidentas Ryanas Eustice'as. – Turime realią galimybę artimiausiu metu padėti gelbėti gyvybes“.

Technologija, kurią „Toyota“ tobulino trejus metus, gali perimti kontrolę ir išvairuoti automobilį iš pavojingos situacijos, kai vairuotojas mieguistas, išsiblaškęs ar girtas, pasakojo G. Prattas. Ji naudoja daugelį tų pačių jutiklių, kurie randami pilnai savavaldžiuose automobiliuose: kameras, radarus ir šviesą atspindinčias dangas, siekdama nustatyti saugiausią kelią ir ištaisyti žmogiškas klaidas, dėl kurių, kaip teigia reguliatoriai, įvyksta daugiau nei 90 proc. žūčių keliuose.

„Pagrindinis vairuotojas tebėra žmogus, – paaiškino R. Eustice'as. – Technologija bendradarbiauja su žmogumi ir sukuria aplink jį 360 laipsnių situacijos suvokimo burbulą“.

Nekalbant apie saugą, vairuotojo asistavimo sistema pagerina žmogaus įgūdžius atliekant sudėtingesnius manevrus, pvz., vairuojant kalnų keliukais su staigiais posūkiais.

„Dėl šios technologijos automobilį vairuoti dar smagiau“, – teigė R. Eustice'as.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Marietje Schaake. Ar patikėsite „Facebook“ interneto kontrolę?

Praėjusių metų balandį, kai 34 technologijų kompanijos paskelbė dalyvaujančios...

Kai pinigų daugiau nei fantazijos – sveiki atvykę į „patirčių ekonomiką“ (7)

Turėdami daugiau pinigų nei kada nors anksčiau, turtingiausieji nori visko čia ir dabar. Sveiki...

Ekspertas: Putino spaudimas Lukašenkai gali tapti nepakeliamas (275)

Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui liko daugiau nei penkeri metai kadencijos, bet jis jau turi...

Naujas mados klyksmas Kinijoje: kiekvienas trokšta tapti nauju Elonu Musku (16)

Šiuo metu „ Tesla “ vykdo darbuotojų atranką Kinijoje, o Kinijos verslininkai vykdo darbuotojų...

Laivybos pramonė bando užglaistyti savo purvinas spragas (2)

Automobilių bei gamyklų sukeliama oro tarša daugumos pasaulio valstybių reguliuojama nuo...

Top naujienos

Dėl 100 tūkst. ryžosi ekstremaliam eksperimentui: žmogaus protui tai per žiaurus išbandymas haliucinuoti pradėjo jau 3 parą (20)

Richas Alati tegalvojo apie šešiaženklę sumą. Kad ją laimėtų, jam tereikėjo ištverti 30...

Pagrindinis priekaištas Skverneliui: ką jo vietoje darė Grybauskaitė (190)

Į prezidentus kandidatuojantis Saulius Skvernelis teigė nematąs priežasčių, kodėl turėtų...

(Ne)Grįžtu. Apie tradicijas mirusįjį šarvoti lovoje ir emigracijoje palaidotus lietuvius (21)

Kai kurie nė neketina grįžti iš emigracijos, kiti apie tai svajoja dešimtmetį, o dar kiti...

Lietuviai aplankė Čingischano tėvynę: nuolat žudęs, prievartavęs ir plėšęs kitas tautas, šiandien jis vis tiek garbinamas (83)

Mongolija savo didžiūnų išmintį šiandien gerbia kur kas labiau, nei jų užkariavimus. Šalyje...

Kaltinimų dėl neva išsigalvoto neįgalumo sulaukusi Antonovienė pratrūko: tik retas žino, kokią kainą moku už sportą (50)

„Mafijos tėvu“ vadinamo Vido Antonovo žmona Rima neseniai ir vėl atsidūrė dėmesio centre....

Miestietis laimingas pabėgęs į ekologišką vienkiemį, kuriam valdininkai net nesuteikia adreso

Jei kadaise kauniečiui Tomui Didžiuliui kas būtų pasakęs, kad jis, tikras miesto vaikas, augęs...

Atleisk ir pamiršk: kaip išsilaisvinti iš pykčio, pagiežos ir skausmo

Būti visada nuolankiam, priimti viską, kaip yra, ir laukti, kol likimas visas problemas išspręs...

„Nevėžio“ stratego apmaudas ir saviškių neatpažinęs Šaras: kai kurie nebūtų patekę net į dublerius (2)

Nuožmi kova iki paskutinių lemiamo ketvirčio sekundžių ir dramatiška Kauno „Žalgirio“...

Lietuvis per mėnesį uždirba 4 tūkst. eurų: jo išskirtinis talentas stebina pasaulį (78)

„Mes pradėjom nuo nekilnojamojo turto, o dabar jau esame gana gerai įsitvirtinę ir tarptautinio...

Marietje Schaake. Ar patikėsite „Facebook“ interneto kontrolę?

Praėjusių metų balandį, kai 34 technologijų kompanijos paskelbė dalyvaujančios...