aA
Komerciniai skrydžiai gal ir prarado praėjusio „reaktyvinio amžiaus“ mitologizuotą žavesį – prisiminkime sausakimšus biudžetinių oro linijų lėktuvus, nykų maitinimą ir pirmalaikę didingojo „Airbus A380“ baigtį, – bet aviacijos įmonės ir toliau bando pagerinti keleivių patirtį skrendant lėktuvu.
Lėktuvo salonas
Lėktuvo salonas
© Shutterstock nuotr.

Negailestingai konkurencingame aviacijos pasaulyje didesnis salono komfortas gali reikšti geresnius pardavimus, o salono patogumai (arba jų trūkumas) yra nuolat aptarinėjami socialinės žiniasklaidos platformose.

Kasmetinėje „Aircraft Interiors Expo“ parodoje Hamburge, kurioje demonstruojamos karščiausios lėktuvų salonų naujovės, šimtai dalyvių pristatė naujas sėdynes, audinius, apšvietimą, pramogines sistemas ir kūrybiško išdėstymo koncepcijas.

Ryškiausios tendencijos šių metų parodoje: kuo geriau panaudoti salone surinktus duomenis, kad keleiviams būtų galima teikti personalizuotą patirtį, padėti skrydžio palydovams ir pagerinti sudėtingų verslo klasės vietų bei virtuvės zonų priežiūrą.

Toliau pateikiame sąrašą kai kurių pagrindinių tendencijų ir ypatybių, kurias pristatė 500 šių metų Hamburgo parodos dalyviai.

Jauskitės kaip namie

Per pastaruosius dešimtmečius sėdynių ir salono apmušalai keitėsi nuo psichodelinių iki prislopintų tonų. Naujausia tendencija šiuo metu – namų jausmas. „Lantal Textiles“, orlaiviams skirtų audinių gamintojas, pademonstravo salono užuolaidas su pliušiniu, trimačiu audimu, o „Lonseal Inc.“ pristatė grindis, kurios imituoja nelygią tikros medienos faktūrą, kad salono erdvėje tvyrotų jaukesnė atmosfera.

Naujovės, kurios kelionę lėktuvu žada padaryti dar patogesnę: džiaugsis ir ekonominės klasės keleiviai
© Shutterstock

Nuotaiką keičiantis apšvietimas tebėra pagrindinė salono naujovė, tačiau naujos kartos LED lempos leidžia oro linijoms, be kita ko, ženkliai sumažinti ir bendrą svorį. „Collins Aerospace“ pristatė skaitymo lempą, kuri gali prisitaikyti prie skirtingų poreikių – nuo didelio iki mažo objekto apšvietimo, prireikus keisdama spalvą, todėl salone nebereikia papildomų elementų, tokių kaip šoninis apšvietimas.

Įsipatoginkite (net ir skrisdami ekonomine klase)

Į gultą transformuojamos sėdynės verslo ir pirmos klasės salonuose egzistuoja daugiau nei dešimtmetį, tačiau kuklios ekonominės klasės sėdynės iki šiol tarnavo utilitarizmui: jos buvo siauros, lengvos, riboto komforto. Šiemet „Recaro Holding“ pristatė naujo dizaino „CL3710“ salono sėdynę, sukonstruotą specialiai tolimiems maršrutams: joje integruotos papildomos priemonės miegui, tokios kaip galvos atrama ir ištraukiamas pakojis, skirtas sėdynės pailginimui ir geresnei šlaunų atramai. Salone jums per karšta ar per šalta? „Lantal“ tobulina temperatūros valdymo sistemą, kuri leidžia keleiviui pašildyti arba atvėsinti savo sėdimą vietą.

Grįžtant į prabangesnį salono galą, „Airbus“ eksperimentuoja su nauju sėdynės dizainu, kurį vadina „minkštu kampu“: vienam asmeniui skirta sėdynė sujungiama su minkštu suoleliu, kurį galima panaudoti susitikimams skrydžio metu arba patogiai išsitiesus numigti.

Naujovės, kurios kelionę lėktuvu žada padaryti dar patogesnę: džiaugsis ir ekonominės klasės keleiviai
© Augustas Didžgalvis

Kvapai ir jausmai

Pykina visą kabiną persmelkiantis sudvisęs kvapas? „Panasonic Avionics Corp.“ į saloną atneša oro dezodoravimo sistemą, kuri išvalo orą aplink (verslo klasės) keleivio sėdynę, panaudojant elektrostatines nanodaleles, neutralizuojančias orą ir kovojančias su virusais bei bakterijomis. Hamburgo parodoje inžinieriai pademonstravo šios technologijos veikimą, panaudodami audinio gabalėlį, prikvėpintą pastovėjusių gruzdintų bulvyčių aromatu. Maždaug minutę papurškus nanodalelių srautą, audinys pakvipo švaria patalyne.

„Fokker Technologies“ inžinieriai svarsto, kaip pakvėpinti saloną išskirtiniais kvapais: kompanija kartu su kosmetikos prekės ženklu „Rituals“ nori sukurti gaminį, kuris skleistų kvapus per oro kondicionavimo sistemą, žadėdamas didesnį komfortą keleiviams arba galimybę sukurti signatūrinį oro linijų aromatą geresniam prekės ženklo atpažinimui.

Skrydžio žemėlapiai

Skrydžio pramogos nuėjo ilgą kelią nuo tų laikų, kai filmai buvo rodomi ekranuose su vonios kilimėlio lygio raiška, tačiau šis kelias dar nesibaigė: šiuo metu siekiama pritaikyti pramogas individualiai kiekvienam keleiviui. Viena populiariausių salono pramogų išlieka skrydžio sekimo žemėlapiai, tačiau jų teikiama patirtis vis dar atsilieka nuo pažangių savybių, būdingų asmeniniams mobiliesiems įrenginiams.

Naujovės, kurios kelionę lėktuvu žada padaryti dar patogesnę: džiaugsis ir ekonominės klasės keleiviai
© Augustas Didžgalvis

„Panasonic“ sukūrė žemėlapį, kuriame naudojama asmeninė kelionės informacija iš keleivio lojalumo programos profilio: į ją integruojami pramoginiai skrydžio elementai ir informacija apie aplinką bei kelionės tikslą. Žemėlapis, pasieksiantis oro linijas kitais metais, leidžia keleiviams naudoti ir „FlightAware“ duomenis, kurie seka kitų orlaivių skrydžio maršrutus.

Išmaniosios dėtuvės

Sunku sugalvoti labiau varginantį dalyką, nei stovėjimas prie bagažo karuselės po ilgos kelionės, todėl vis daugiau žmonių stengiasi sugrūsti savo lagaminus į virš galvos esančias dėtuves. „Airbus“ ir „Boeing“ bando dėtuves padidinti, o „Boeing“ pristatė naują 777X plataus fiuzeliažo orlaivių išdėstymą.

„Airbus“ taip pat siekia, kad dėtuvės taptų išmanesnės, pasitelkdamas jutiklius, kurie seka, ar dėtuvė naudojama, ir stebi pakrauto bagažo svorį, suteikdami vežėjui svarbius duomenis apie užimtumo rodiklius. Ateityje „Airbus“ nori suteikti keleiviams galimybę iš anksto rezervuoti dėtuvės erdvę, tokiu būdu bandant įveikti amžinus mūšius tarp keleivių dėl vietos bagažui.

Bloomberg
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
4.3333

Top naujienos

Pirmoji laimėjusių konservatorių žinia: koronaviruso pandemijos valdymas bus keičiamas (385)

Rinkimus laimėję konservatoriai jau vardija pirmuosius darbus, kurių imsis suformavę Vyriausybę....

Grybauskaitė: „valstiečius“ sutraiškė antroji koronaviruso banga iš Nausėdos nepagrįstų norų nesitiki (116)

Kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė teigia, kad „valstiečiai“ Seimo rinkimus...

Andriulis: nesileisiu toliau žeminamas Gabrieliaus giminaičių (89)

Gabrieliaus Landsbergio svainis Liudvikas Andriulis savo socialinio tinklo paskyroje pasveikino...

Su šiais politikais teks atsisveikinti – kam Seimo durys užsiveria (407)

Sekmadienio naktį paaiškėjo, kokios sudėties parlamentas dirbs artimiausius ketverius metus. Ne...

Liudas Dapkus. Astravas, Paksas ir kiti Kremliaus projektai

Rytas vaistinėje. Dirba tik viena kasa, bet eilutė juda sparčiai, nes daugeliui reikia vos vienos...

Nacionalinis streikas Baltarusijoje: prasidėjo sulaikymai (2)

Baltarusijoje pirmadienį, po opozicijos paskelbto „liaudies ultimatumo“, jau sulaikyta apie 100...

Liberalų sąjūdis jau siūlo naują mokesčių paketą (99)

Liberalų sąjūdžio pirmininkės pavaduotojas Simonas Gentvilas sako, kad mokesčiai naujoje...

Skvernelis po susitikimo su Nausėda: nereikia tokios reakcijos pildoma (195)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos sąrašo lyderis, premjeras Saulius Skvernelis neatrodo...

Tiesioginė transliacija / Krepšinio zona: „Žalgiris“ nutildė „Rytą“, bet ar visam sezonui?

„Delfi“ eteryje laida – „ Krepšinio zona “. Joje – pokalbis apie pirmąjį LKL gigantų...

Zelenskiui – skaudus smūgis: laukia pokyčiai? (10)

Balsavusiųjų apklausos rodo, kad Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio partija patyrė...

|Maža didelių žinių kaina