Į šią sumą įeina 350 000 JAV dolerių už privatų lėktuvą, kuris skubiai išskraidino buvusį automobilių bendrovės vadovą iš Osakos į Stambulą, ir milijonai dolerių už tarptautinę jo ištraukimo operaciją, kuriai suplanuoti 25 žmonių komandai galėjo prireikti pusmečio, sakė privačių asmenų saugumo ekspertas, tvirtinęs, jog su tuo nėra niekaip susijęs, ir prašęs nenurodyti jo pavardės dėl operacijos pobūdžio.

Tokios išlaidos ištirpdė C. Ghosno turtą 40 proc. nuo tada, kai jis daugiau nei prieš metus buvo suimtas Tokijo Hanedos oro uoste, rodo „Bloomberg Billionaires Index“ duomenys. Šiuo metu jo turtas vertinamas apie 70 mln. dolerių, o maždaug prieš metus, kai jis pirmą kartą stojo prieš teismą, jis siekė apie 120 mln. dolerių.

„Misija neįmanoma“

Per karštą, laisvos formos pustrečios valandos spaudos konferenciją, vykusią praėjusį trečiadienį Beirute, 65-erių metų C. Ghosnas dar kartą paneigė jam pateiktus kaltinimus, esą jis nuslėpė savo pajamas ir naudojo įmonės lėšas siekdamas asmeninės naudos, apkaltino Japonijos prokurorus, vyriausybės pareigūnus bei „Nissan Motor Co.“ vadovus susimokymu jį nuversti iš posto ir pažadėjo apginti savo garbę.

„Aš esu įpratęs prie „misijų neįmanomų“, kaip kad jūs jas vadinate, - sakė jis atsakydamas į žurnalistų klausimus. - Artimiausiomis savaitėmis jūsų sulauksite iš manęs tam tikrų iniciatyvų, ir suprasite, kaip ketinu apginti savo reputaciją.“

Tokiu atveju, turbūt galima tikėtis atviros, skandalingos išpažinties. C. Ghosnas ketina publikuoti istoriją apie savo sulaikymą, rašo Japonijos visuomeninis transliuotojas NHK.

Jo karjeros žlugimas jau kainavo jam milijonus. Pernai „Nissan“ atšaukė jo pensijų išmokas ir su akcijomis susijusias kompensacijas, o „Renault SA“ pareiškė, kad jis nesipelnys iš susitarimo nekonkuruoti, kurį jis pasirašė 2015 metais, ir negaus akcijomis pagrįstomis išmokų, kurios turėjo būti jam išmokamos su sąlyga, jeigu jis liks dirbti bendrovėje. Nemažai jam pateiktų kaltinimų sukasi apie pensijų išmokas, iš viso siekiančių per 140 mln. JAV dolerių, kurių jis dar negavo.
Carlosas Ghosnas

Prancūzų atliekami tyrimai

Tai gali būti tik pradžia. Prancūzijos atliekami tyrimai, nagrinėjantys C. Ghosno galimai netinkamą „Renault“ lėšų panaudojimą –pavyzdžiui, prašmatniems vakarėliams ir mokesčiams už konsultacijas, - šiuo metu yra pradiniame etape. Be to, buvęs automobilių gamintojos vadovas sutiko sumokėti vieną milijoną dolerių sureguliuoti ieškinį iš JAV Vertybinių popierių ir biržos komisijos (SEC) dėl neteisingo pensijų išmokų atskleidimo, nors nei pripažino, nei paneigė pažeidimus.

Per savo spaudos konferenciją C. Ghosnas tvirtino niekuo nenusižengė surengęs savo vestuvių puotą išnuomotuose Versalio rūmuose. Apie SEC skirtą baudą C. Ghosno advokatai yra anksčiau sakę: „Džiaugiamės išsprendę šį reikalą JAV, be jokių įrodymų ar prisipažinimo dėl nusižengimų.“ C. Ghosno JAV teisės įmonė, „Paul Weiss Rifkind Wharton & Garrison LLP“, atsisakė komentuoti.

Anot šaltinių, artimai susipažinusių su „Nissan“ planais, bendrovė ketina iškelti bylą C. Ghosnui Libane, siekdama susigrąžinti lėtas, kurias, jos tvirtinimu, jis panaudojo netinkamai. Automobilių gamintoja stengiasi iškeldinti jį iš rožinės vilos Beirute, kuria jis vis dar turi teisę naudotis. Pasak šaltinio, susipažinusio su situacija, „Nissan“ įsigijo ją už 8,75 mln. JAV dolerių, specialiai jam suremontavo ją ir apstatė baldais.

„C. Ghosno pabėgimas neturės įtakos esminei „Nissan“ pozicijai dėl jo atsakomybės už rimtus nusižengimus, kurie buvo atskleisti per vidaus tyrimą, - praėjusį antradienį pareiškė Jokohamoje įsikūrusi automobilių gamintoja.

Valdžios institucijos gali pareikalauti konfiskuoti dalį jo turimų aktyvų. Šveicarijos, kurios „Julius Baer Group Ltd.“C. Ghosnas, kaip teigiama, laiko pinigus, valdžia prieš metus iš Tokijo apygardos prokuroro gavo prašymą suteikti juridinę pagalbą , teigė agentūros, gavusios tokį prašymą, atstovė. Prašymas buvo išnagrinėtas prieš pateikiant jį Ciuricho prokuratūrai kovo mėnesį. Ciuricho prokuratūros atstovas spaudai atsisakė komentuoti prašymo pobūdį ir prokuratūros sprendimus dėl minėto prašymo.
Carlosas Ghosnas

Japonijos reikalavimu, „Interpol“ organizacija paskelbė vadinamąjį „raudonąjį perspėjimą“ dėl C. Ghosno, informuodama kitas teisėsaugos institucijas, kad šalis laiko jį bėgliu. Libano prokurorai, gavę „raudonąjį perspėjimą“ iš Interpolo, paskelbė draudimą C. Ghosnui išvykti iš šalies ir paprašė C. Ghosno perduoti turimą Prancūzijos pasą , informavo naujienų agentūra „Associated Press“ (AP).

Neaišku, ar kuris nors iš C. Ghosno aktyvų yra konfiskuotas. Japonijoje, nagrinėjant baudžiamąsias bylas, atsakovo aktyvai negali būti įšaldomi ar konfiskuojami tol, kol nepaskelbiamas teismo sprendimas, teigia Taichis Yoshikai, Kokušikano universiteto teisės profesorius. Nagrinėjant civilines bylas esama tam tikrų išimčių, bet neaišku, kaip procedūra taikoma tokiu atveju, kai kaltinamasis yra užsienyje, sakė profesorius.

Prielaidos dėl turto

Tokijo apygardos valstybinė prokuratūra, kuri retai išstoja su viešais pareiškimais, praėjusį ketvirtadienį paskelbė pareiškimą anglų kalba savo svetainėje, teigdama, kad C. Ghosnas turįs kaltinti tik pats save dėl griežtų užstato sąlygų. Prokuratūra pažadėjo pasiekti, kad jis stotų prieš teismą Japonijoje. C. Ghosnas tiek Japonijoje, tiek tarptautiniu mastu „skleidė“ klaidingą informaciją apie Japonijos teisinę sistemą ir jos praktiką:, sakė Japonijos teisingumo ministrė Masako Mori.

„Renault“ atsisakė komentuoti.

Remiantis „Bloomberg“ atliktu C. Ghosno grynojo turto įvertinimu, nė vienas iš jo aktyvų sulaikymo metu – įskaitant „Renault“ bei „Nissan“ akcijas, šiuo metu vertinamas apie 60 mln. JAV dolerių – nebuvo konfiskuotas ar parduotas.

Net jeigu ir taip, išlaidos, siejamos su garsiausio pasaulyje bėglio statusu, tebebus milžiniškos. Pagal spalį paviešintą susitarimą su JAV federaliniais prokurorais, bėglio, Malaizijos finansininko Jho Low, teisinės išlaidos siekė 15 mln. dolerių. Septynių mėnesių pastangos apjuodinti J. Low reputaciją kainavo 1,1 mln. dolerių, skelbė „The New York Times“ (NYT).

Minėtos išlaidos – veikiausiai pakankamos, kad atsilieptų net tokiam dideliam turtui, kokį valdo C. Ghosno šeima.

Vis dėlto kai kurios išlaidos gali būti mažesnės nei tikėtasi. 350 000 dolerių kainavusi sutartis dėl C. Ghsono skrydžio iš Osakos į Stambulą turėjo būti apmokėta dviem dalimis. Užsakomųjų skrydžių bendrovė iki šiol sulaukė tik pirmosios dalies.