aA
Kai automobilių pramonės magnatas Li Shufu prisistatė potencialiu „Volvo Cars“ pirkėju prieš dešimt metų, apie jį ne daug kas buvo girdėjęs už Kinijos ribų. Dabar milijardieriaus pavardė išnyra kaskart, kai padvelkia kokiu sandoriu pramonėje.
Li Shufu
Li Shufu
© AFP / Scanpix

Li Shufu valdoma „Zhejiang Geely Holding Group Co.“ ne tik mikliai įsigijo „Volvo“ 2010 metais, – ilgainiui verslo magnatas nusipirko „Lotus Cars“, legendinius Londono juoduosius kebus ir „Daimler AG“ akcijų. Šią savaitę „Geely“ pasiskelbė kaip galimas investuotojas į „Aston Martin“ , o pernai sulaukė pasiūlymo dėl galimo aljanso iš „Jaguar Land Rover“ patronuojančios bendrovės.

Pasiteisinę Li Shufu sandoriai iškėlė „Geely“ kaip iniciatyvos lyderį Azijoje, nes automobilių gamintojai, ruošdamiesi galimiems sunkumams rinkoje, intensyviai ieško susijungimo variantų. Pramonė išgyvena tektoninius pokyčius, vis drąsiau žengdama link elektrifikacijos, savivaldžių automobilių bei pažangaus judumo paslaugų, kurie silpnina individualių automobilių pirkimų paklausą ir išstumia iš rinkos silpnesnius žaidėjus.

„Li Shufu yra įsitikinęs, kad ateityje pramonei neprireiks tiek daug rinkos žaidėjų, – sako Shi Ji, „Haitong International Securities Co.“ (Honkongas) analitikas. – „Geely“ sėkmė įgyvendinant „Volvo“ pirkimo sandorį leido bendrovei patikėti, kad spartesnis verslo vystymas įmanomas pasitelkus susijungimus.“

Li Shufu įtvirtino savo, kaip sumanaus sandorių sudarytojo, reputaciją atgaivindamas „Volvo Cars“, nors tuomet pramonė itin skeptiškai reagavo į tokius jo planus. Jis skyrė Švedijos gamintojos inžinierių komandai lėšų, skirtų investuoti į naujus modelius. Tuo pat metu jis sumažino „Volvo“ dideles išlaidas, inicijuodamas bendrą su „Geely“ automobilių pagrindinių dalių gamybą ir statydamas gamyklą mažesnių sąnaudų reikalaujančioje Kinijoje, skirtą produkcijos eksportui į pasaulio rinkas, įskaitant ir Jungtines Valstijas.

„Kinijos verslininkai pasaulinius įsigijimus vertina kaip vieną iš greitų būdų išplėsti savo verslą, – teigia Kinijos automobilių asociacijos generalinio sekretoriaus padėjėjas Xu Hundongas. – „Geely“ pademonstravo pasauliui, jog toks scenarijus gali suveikti.“

Metai

Investicijos

2006

Įsigyja 19,97 proc. „Manganese Bronze“, Londono taksi gamintojos, akcijų

2010

Įsigyja „Volvo Car“ iš „Ford Motor“

2013

Perima 100 proc. „Manganese Bronze“ kontrolę

2017

Įsigyja 49,9 proc. Malaizijos automobilių gamintojos „Proton“ akcijų ir 51 proc. – „Lotus“.

2017

Perima skraidančių automobilių „Terrafugia“ bendrovę

2017

Įsigyja 8,2 proc. „Volvo AB“ akcijų iš „Cevina Capital“

2018

Įsigyja 9,69 proc. „Daimler AG“ akcijų


Vėliau vyko tolesnės derybos dėl galimų įsigijimų viso pasaulio mastu. Pernai į „Geely“ kreipėsi „Jaguar Land Rover“ savininkas su siūlymu sudaryti sandorį, susijusį su sunkumų drebinamu britų prabangos prekių verslu, po kiek ankstesnių pranešimų apie susidomėjimą „Alfa Romeo“ ir „Maserati“ (bendrovė tokius pranešimus neigia).

„Tradicinės kinų bendrovės yra stiprios gamybos, verslo dokumentų apiforminimo sferose, bet tokiose srityse kaip prekių ženklai, technologijos ir verslo modeliai jos atsilieka“, – sako Thomas Fangas, „Roland Berger“ (Šanchajus), „Greater China“ prezidentas ir partneris. Tam, kad suvoktų, kaip tapti visapusišku mobiliųjų paslaugų teikėju, „Geely“ turėtų geriau išnaudoti savo įsigijimų bei susijungimų gebėjimus“.

Neseniai paaiškėjo, kad „Geely“ surengė preliminarias diskusijas dėl galimų investicijų į „Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc.“. Pasak šaltinių, susipažinusių su situacija, „Geely“ pirmiausia domina dalijimosi technologijomis sandoris, kuris galėtų būti naudingas verslovėms, tokioms kaip „Lotus“. „Geely“, kurios būstinė įsikūrusi Hangdžou mieste, netoli Šanchajaus, atsisakė komentuoti.

Li Shufu
Li Shufu
© AP / Scanpix


„Istorinė ekonominės globalizacijos tendencija yra negrįžtama“, – sakė Li Shufu, kalbėdamas šių metų sausį. „Geely“ turėtų „bendradarbiauti su tarptautiniais partneriais, tam, kad „įsisavintų technologijų valdymo mechanizmą per bendradarbiavimą ir dalijimąsi“.

Li Shufu investicijos paskatino kitas Kinijos automobilių gamintojas mėginti mėgdžioti jo strategiją. Pekino „Beijing Automotive Group Co.“ įsigijo 5 proc. „Daimler“ akcijų pernai liepą ir šiuo metu svarsto galimybę sumažinti savo turimą gamintojos „Mercedes-Benz“ paketą iki 9,9 proc., pernai gruodį pranešė šaltiniai, susipažinę su situacija.

„Dongfeng Motor Corp.“ įsigijo 12 proc. „Peugeot“ gamintojos PAS akcijų, pagal 2014 metų sandorį.

Už automobilių gamybos sektoriaus ribų

Pagrindinis veiksnys, lemiantis „Geely“ plėtrą, yra Li Shufu vizija, kaip transformuoti konglomeratą iš automobilių gamintojos į transporto paslaugų teikėją. „Geely“ kūrė automobilių dalijimosi paslaugas – ir viena, ir kartu su „Daimler“, – taip pat plėtojo futuristines vizijas, susijusias su skraidančiais taksi automobiliais ir greitaeigiais traukiniais.

Pernai rugsėjį automobilių gamintoja vadovavo investicijų į oro taksi paslaugų teikėją „VoloCity“ ciklui, – šiomis investicijomis tikimasi padėti įgyvendinti komercinį projektą per trejus metus. 2018 metais Li Shufu bendrovė pasirašė sutartį su valstybine Kinijos korporacija „China Aerospace Science and Industry Corp.“ dėl viršgarsinių traukinių gamybos, naudojant vietos technologijas.

„Geely“ siekia tapti plataus masto transportavimo paslaugų teikėja“, ne tik originalios įrangos gamintoja, sakė Billas Russas, konsultacinės įmonės „Automobility Ltd“ vadovas. „Jie pasitelkia neorganinį metodą siekdami paspartinti verslo plėtrą ir tą daro daug geriau už daugumą tradicinių originalios įrangos gamintojų (OĮG)“, pridūrė B. Russas.

Bloomberg
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
5.0000

Prasta Italijos perspektyva dar labiau blogėja: prognozuojama rimta rizika (15)

Italijos centrinio banko valdytojas prognozuoja „rimtą“ riziką nestabiliai šalies ekonomikai,...

Žemynas, kurį ką tik pasiekė koronavirusas, ruošiasi blogiausiam: reakcija gali būti neadekvati (106)

Sparčiai plintantis koronavirusas sukėlė sumaištį daugelyje išsivysčiusių pasaulio šalių,...

Draugystė su Turkija Putinui tampa skausminga: Ukrainoje – Erdogano akibrokštas (578)

Kremliaus pavaldiniams gali būti atleista už tai, kad jiems vaidenasi prislopintas kikenimas,...

Pasakojimas apie dvi naftos milžines: strategijos, kurios neveikia (6)

Visi, nuo aplinkosaugininkų iki investuotojų, šiaušiasi prieš iškastinį kurą, tuo tarpu...

Prabangūs Singapūro bendrabučiai – kosminės kainos ir jokių atsiprašinėjimų (3)

Naujųjų laikų bendrabučių (angl. co-living ) koncepcijos visoje Azijoje daugmaž panašios....

Top naujienos

Nauja Rusijos ir Turkijos kaktomuša: kaip ciniškas ambicijų karas gali atsiliepti NATO (4)

Nuo tariamos draugystės iki neslepiamos neapykantos ir konflikto – vos vienas žingsnis. Tai per...

Gydytoja papasakojo, kas laukia vaikų, kurių mamos besilaukdamos vartojo alkoholį (20)

Pirmadienį Policijos departamentas informavo, kad šeštadienį Vilniuje girta moteris pagimdė...

Tūkstantis sveikais laikytų laivo keleivių išsibarstė po tris žemynus, vienam jau nustatytas koronavirusas „tai gali būti lūžio taškas“ (104)

Nors ir buvo tvirtinama, kad kruiziniame laive „Westerdam“ koronaviruso atvejų nėra,...

Atnaujinimai baigėsi, bet problemos išliko: SEB klientai skundžiasi neprieinantys prie savo sąskaitų (79)

Po to, kai SEB banko klientai nuo penktadienio dėl naujos IT platformos diegimo negalėjo naudotis...

„Eurovizijos“ užgožtas Nausėdos gestas: asmeniniai atsiprašymo žodžiai jau nuskambėjo? (137)

Kol Lietuva šeštadienį sukausčiusi dėmesį sekė, kas mūsų šaliai atstovaus...

Daugiabučių liftams dega geltoną šviesą (37)

Net patvariausiems liftams Lietuvoje duodamas 25 metų eksploatavimo terminas, tačiau Panevėžio...

Matijošaitis atsistatydina iš vienos bendrovės pareigų (33)

„Kauno energija“ paskelbė apie keturių Kauno miesto savivaldybės tarybos narių...

Sostinėje girta moteris namuose pagimdė kūdikį: laukiama kraujo tyrimų  dar papildyta (113)

Policijos departamentas informavo, kad Vilniuje girta moteris pagimdė kūdikį .

Paauglystėje didžiausią klaidą padariusi mergina prašo tėvų atleisti ir įspėja kitus (9)

Paauglystė – sunkus metas. Kai buvau paauglė, erzindavo viskas. O kartą viskas susidėjo į vieną.

Lietuva galutinai pralaimėjo ginčą su „Gazprom“ dėl 1,4 mlrd. eurų kompensacijos (106)

Lietuva galutinai pralaimėjo beveik aštuonerius metus trukusį ginčą su Rusijos koncernu...

|Maža didelių žinių kaina